AdamAdam Opublikowano 8 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2023 (edytowane) Witam po 3 mc szukania i czytania oraz nauki od zera proszę szanowne grono o pomoc i poradę Do Admina - Tak czytałem wątek tu , jeśli to złe miejsce proszę o przeniesienie. Jestem Techniczny ( Mechanik Samochodowy ) ale nie mam bazy wiedzy w temacie silników Yamaha Potrzebuję usystematyzować wiedzę oraz uszczegółowić kilka kwestii. Nabyłem zaniedbaną łódkę z silnikiem Yamaha 90AETO 2 suw 90 koni rok 2004 Symbol silnika 6H1-C1 kod L Numer Seryjny 1015257 (P) - Stan zastany Odłączona masa czujnika oleju mieszanki - Naprawione Rozłączony szary przewód alarmu przy silniku ( po podpięciu alarm po uruchomieniu stacyjki ) W tym układzie silnik jest limitowany do 2000 obr / min Po odłączeniu szarego przewodu silnik wkręca się. Silnik odpala , zrywka działa , sensor oleju działa. Pompa wody zrobiona + oringi + simering Sprawdzony czujnik termiczny ( mały czarny element - test wg Manuala rezystancja pracuje w obie strony ) Uszkodzony Tach - Martwy ( sugerując się kablami zakupiłem zestaw o symbolu 6YR-W0035-E5-00 ) Ustawiłem w tryb 2 stroke , 12 pole , Trim 2 kable - Mam wątpliwość czy ten zegar jest kompatybilny z tym silnikiem ( w teorii wydaje mi się że tak ) ale jak napisałem wydaje mi się. - zastanawia mnie wiązka idąca od silnika ma 4 żyły czarna , szara , pomarańczowa i różowa . Z sensora trymu ( uszkodzonego szła żyła różową i czarna ( wg opisów czarna to masa ) Szary jest połączony z układem czujników temperatury ) Kupiłem sensor niestety na 3 przewody ( testując bezpośrednio do licznika ) testy manualne powodowały zmiany na wyświetlaczu tach. ( czarny do masy różowy do różowego ) , po instalacji już nie , sprawdziłem na wtyczce czy opuszczenie silnika zmienia rezystancje i tak się dzieje . - Tu pytanie czy jak licznik Tach ma zworkę sensor trymu 2 /3 kable to czyt możliwa jest zmiana z analogowo sensora na cyfrowy ( jak rozumiem opisy ) a jeśli tak to jak to podłączyć skoro od Tach nie wchodzi pomarańczowy kabel. Z moich obserwacji wynika że Wskazanie poziomu trymu MAX + miga górna belka ( oznacza stan sensor nie podłączony ) Wg opisów licznik powinien podawać zasilanie na czarny przewód do sensora. Nie wiem jak rozumieć wskazanie temperatury ( szary podłączony miga dolna belka ) + limit na 2000 obr szary odłączony belka znika i brak limitu ( w tym miejscu dodam że nie mierzyłem jeszcze czujnika w głowicy ) Zastanawiam się czy cały ten ambaras nie jest spowodowany zastosowaniem zegara od rocznika 2005 , ( niestety licznik od 2004 ) nie jest dostępny Chciał bym by wszystko było sprawne ale utknąłem z tym tematem. Generalnie zależy mi na wstępie na ustaleniu czy mam właściwa wiązkę i liczniki czy jakiś ulep. Fizyczne miałem zamontowany taki sensor ( niedziałający ) https://www.ebay.com/itm/195880099438?_trkparms=amclksrc%3DITM%26aid%3D1110013%26algo%3DHOMESPLICE.SIMRXI%26ao%3D1%26asc%3D20201210111452%26meid%3Dc7d0fada491049d3b615d0d8e3a90aeb%26pid%3D101196%26rk%3D2%26rkt%3D3%26sd%3D142196437371%26itm%3D195880099438%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D4429486%26algv%3DPromotedRVI%26brand%3DYamaha&_trksid=p4429486.c101196.m2219&amdata=cksum%3A195880099438c7d0fada491049d3b615d0d8e3a90aeb|enc%3AAQAIAAAA8BFMeJ9vNoeV5R6diewUBS3%2BUnmYIzpmHmxyP55Efrn5xV8a8tAPR3wpgJqLjAuVrk6vOr9VBT777JoWr6DyOAXFMzcxt7x92QtWjJItowJgYZTs%2FuGJt50QRSlBNrvGDmQWH1Amk75O4lEPQ7xxDWhlU0AaVIKmHf0Yy2ffeIp4VvwQDDFpNIYfhhBHX4G%2BNWgfxHnaqJ1grhtNOJrzXpYOg0XohNnlwB1KrzxBzD7jNBU6IBFbGjEiu0mtifKk5%2FrCdpUy3AdGIgpeUylvf8ZUbX%2Fdf9tb6ggOqanw3i6sKw3QW2lioaPZIKfnPa%2Frag%3D%3D|ampid%3APL_CLK|clp%3A4429486&epid=1930537261 Chętnie dodam potrzebne zdjęcia jeśli to będzie potrzebne . Edytowane 8 Września 2023 przez AdamAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.