mr_kamil1 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Cześć Mam problem i potrzebuje porady. W moim ribie fabrycznie był zamontowany zbiornik paliwa pod pokładem o pojemności około 100l. Niestety, zbiornik nie wytrzymał próby czasu i musiałem go zdemontować. Dodatkowo, producent riba nie przewidział takiego problemu, dlatego od strony pokładu nie ma żadnej klapy rewizyjnej, przez którą można go wyciągnąć, dlatego po kawałku wyciąłem go od strony bakisty rufowej. Teraz jest inny problem, czyli montaż nowego zbiornika. Znowu, od strony bakisty rufowej z trudem może wejdzie zbiornik plastikowy o pojemności raptem 40 litrów, a to jest mało, za mało. Pozostają w takim razie dwa rozwiązania: 1. wyspawanie dwóch zbiorników, które docelowo będą połączone o takich wymiarach, które pozwolą na włożenie ich na miejsce przez mały otwór w bakiście. Rozwiązanie drogie i najwięcej możliwości awarii tutaj widzę. 2. Wycięcie w pokładzie klapy rewizyjnej do zbiornika, przez którą będzie można także włożyc zbiornik. Wymiary takiego otworu, to prawdopodobnie około 40x80 cm, o ile nie więcej. Problemem jest to, że obawiam się utraty sztywności i wytrzymałości pokładu, stąd moje pytanie: jak to zrobić, żeby było dobrze? Widziałem na innych ribach takie rozwiązanie, ale nie sprawdzałem, jak to wygląda od spodu. W jaki sposób zabezpieczyć krawędzie, czy też wykonać taką konstrukcje? Ja widzę takie rozwiązanie: od strony wewnętrznej zalaminowana gruba sklejka wklejona na epoksyd, na to pokrywa, którą wyciąłem wcześniej a od zewnętrznej strony blacha nierdzewna 2mm i wszystko skręcone śrubami. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Może macie jakiś lepszy pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Wyciąć otwór o 5-7 cm na stronę większy od zbiornika, wlaminować zrębnicę (przetłoczenie) które usztywni pokład i na którym oprze się klapa z wycietego pokładu z dorobionymi kołnierzami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr_kamil1 Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Adam, czy mógłbyś narysować mi swój pomysł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 http://upload.secondsun.pl/img/1549446952ofm.png we wszystkich narożnikach promienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr_kamil1 Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Cześć, praca powoli biegnie do przodu - teraz wypadałoby wybrać zbiornik. Mam możliwości dwie, które różnią się detalami. https://zumarine.com/pl/p/Zbiornik-paliwa-Sogliola-stacjonarny-75-l-/702 Długi, bez przegród wewnątrz. https://zumarine.com/pl/p/Zbiornik-paliwa-Mistral-stacjonarny-55-l/981 Albo taki, który ma zrobione przegrody. Czy mieliście jakieś problemy z zbiornikami jak ten pierwszy? Nie wiem, czy brak przegród go nie dyskwalifikuje w przypadku łodzi typu rib? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Mam taki czarny bez przegród ale pojemności 40 litrów. Pomijam fakt, że dokupione do niego akcesoria typu wlew paliwa nie pasowały... paliwowskaz nie pasował bo był za wysoki.. To sam zbiornik sprawuje się dobrze. Duperele sobie przerobiłem i pasują ale niezbędna była obróbka wlewu na tokarce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr_kamil1 Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Mam taki czarny bez przegród ale pojemności 40 litrów. Pomijam fakt, że dokupione do niego akcesoria typu wlew paliwa nie pasowały... paliwowskaz nie pasował bo był za wysoki.. To sam zbiornik sprawuje się dobrze. Duperele sobie przerobiłem i pasują ale niezbędna była obróbka wlewu na tokarce. A nie ma problemu z pobieraniem paliwa gdy jest np. 1/4 zbiornika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 jak pobór paliwa "ssak" masz od strony rufy to raczej problemu nie będzie (dziób się podnosi podczas pływania a przynajmniej jak wchodzisz w ślizg:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domina w Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 jak masz obawy ze smok nie zassa to możesz w zbiorniku umieścić jak w autach taką "szklankę" z której smok pije i przy przechyłach otworki sa małe to się nie opróżnia szybko i ssak ma zawsze paliwo do pociągnięcia .zobacz jak w autach jest zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Ale ma zbiornik GOTOWY a nie robiony pod zamówienie!!! jest to różnica. Ale serio w tej cenie zobacz czy ktoś by tobie nie wspawał zbiornik paliwa z aluminium z właśnie z dołkiem na smok gdzie pozwoli ci pływać jak jest tylko 1l paliwa w zbiorniku. plastikowy zbiornik paliwa jak wstawiać będziesz zobacz czy możesz go lekko przechylić by spływało paliwo w stronę rufy no i zadbaj by był tam smok Spawany może zbiornik będzie większy jak ktoś zrobi pod otwór i będzie np 80l? i wtedy wstawki przegrodowe mają jakiś sens bo o ile jest full zbiornik to nie czujesz jak paliwo miota problem jest gdy masz 40-60 i paliwo się rozbuja. Może nie zadobry przykład ale niedaleko mnie na przejeździe kolejowym był wypadek szambiara się wbiła w pociąg a dlaczego? wyhamowała ale była zapełniona w 70% i tam nie ma przegród i zaczęło go bujać do przodu i kabina zahaczyła o pociąg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Ssak mam oczywiście z tyłu łodzi, po prawej stronie jak i kierownice. Więc praktycznie do zera jestem w stanie paliwo wybrać. Nie raz wracałem na totalnych oparach i silnik pracował. Węże do takiego zbiornika polecam zakupić w Stomilu. Cena jest znośna a jakość bardzo dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 To ten zbiornik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.