kordian Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Witam! Szukam informacji na temat mozliwosci serwisowych napedow strugowodnych ,najlepiej w Gdyni lub okolicy trojmiasta.Kupilem lodke CRESCENT z silnikiem poloneza ,ale mysle ze bedzie on troche cherlawy w tej krypie i chcialbym jej wrzucic cos mocniejszego.Z gory dziekuje za jakiekolwiek info :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrel Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 napisz coś bliżej o kadłubie. Weź też pod uwagę , że fso był w latach 80;90 podstawowym silnikiem w strugach. Obecnie wielu pożal się Boże speców wiesza psy na strugach i preferuje silniki zaburtowe. Są b.dobre ,ale te bardzo dobre kosztują bardzo bardzo drogo w stosunku do łodzi ze strugą. Radzę raczej pomyśleć o wymianie silnika na lepszy technicznie unikniesz wykonania nowego kolektora wydechowego. Sam używam łodzi ze strugą silnik 2l kadłub Dominika. Przy normalnym obciążeniu trzy osoby pies drugi akumulator i parę takich innych drobiazgów osiągi to mak 4000 obr/min marszowo 3500/3700 obr/min zużycie paliwa średnio do 15 litrów na godzinę przy prędkości 35/40 km / h. Ilość zużytego paliwa proponuję przeliczyć na drogę. Same litry na godzinę rozpalają tylko wyobraźnię. Osiągi łodzi ze strugą można regulować średnicą dyszy wylotowej . Większa dysza więcej wody z mniejszą prędkością, czyli obrazowo większy uciąg jednostki. Mniejsza średnica większa prędkość wody opuszczającej dyszę mniejszy uciąg-większa prędkość , na koniec zostaje zabawa ze śrubą w pędniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Polecam książkę "Bogdan Małolepszy - Jachty Żaglowe i Motorowe. Amatorska Budowa" jest tam sporo informacji odnośnie strugi .Jak coś mam skan tej książki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 ...Osiągi łodzi ze strugą można regulować średnicą dyszy wylotowej . Większa dysza więcej wody z mniejszą prędkością, czyli obrazowo większy uciąg jednostki. Mniejsza średnica większa prędkość wody opuszczającej dyszę mniejszy uciąg-większa prędkość... Ale tylko w pewnym ograniczonym zakresie - za duża dysza spowoduje totalny brak mocy na wyjściu, zbyt mała za mocno obciąży silnik, który musi przecież przepchnąć wodę przez tą dyszę, co może łatwo doprowadzić do jego zakatowania. Nie jest więc to takie proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.