wojtas75 Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Witam Pytanie mam odnośnie ochrony anodowej co do łódki kierowane do kogoś kto podzielilby sie bardziej więdzą i prawdą niż mądralowaniem bez urazy oczywiscie dla debaty tej społeczności ale chodzi mi o rzetelna wiedze. Polemika stanowisk jak najbardziej, prosze bardzo ale nie zgadywanie w ciemno. Norweski szpicgat, Łodka lat 4o z okładem , laminat , stacjonarna penta ze śrubą na wale. Pływala po bałtyku skandynawia, potem zwieziona na mazury. Wal stal chyba nie wiem jaka, śruba i mocowanie steru mosiądz. Miala ochrone anodowa chyba cynkowa (przypuszczenia), zamontowana za śrubą jedna i druga na wysięgniku dolnym trzymającym ster . Skorodowalo mocno, ze śruby odpadło calkiem. Pytanie czy wymiana na nowy cynk ma jakis sens na wodzie słodkiej, czy tylko aluminium mało by tu sens, czy w ogóle ma to sens. Co mówi teoria i praktyka. Dzięki za kazde info Pzdr Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Sens jest, wystarczy spojrzeć jak się utlenia... Więcej http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/anody-rodzaje/msg37045/#msg37045 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Anoda na mazury jak najbardziej aluminiowa , magnezowe bardzo rzadko się stosuje a ich wybór(typ) jest wyjątkowo skromny ,więc generalnie się nie używa . Ale jest jedno "ale" warto po zwodowaniu sprawdzić poprawność instalacji i zmierzyć potencjał napięciowy kadłuba względem wody przy pomocy corrosion reference electrode i wysokiej klasy miernika , bo najczęściej tu jest problem znikania anod i nie tylko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas75 Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Ahm rozumiem,.. dzieki wielkie za link i odpowiedzi. Temat troche szerszy niz myslałem.. Czytałem wczesniej ten temat z linku i troche na necie też przesiedzialem i róznie ludzie piszą ale faktycznie wychodzi ze przy małej łódce alu sie bardziej sprawdzi dla ochrony stali choc jedni pisza ze w zegludze komercyjnej to tylko cynku sie używa do ochrony kadłubów w słodkiej wodzie ... A o magnezie faktycznie malo co znalezc mozna.. Z tym sprzętem do pomiarów to raczej sie nikt w porcie nawet z obsługi nie trafi jak znam realia wiec raczej trzeba bedzie zamienic stare na Alu tej samej wielkosci i po krzyku ..i wierzyć że bedzie spełniało zadanie. Na stronie pewnego producenta wyczytalem i przeklejam info dla laików jak ja , moze sie komus przyda. "Dla łodzi, które przede wszystkim pływają na wodach śródlądowych (słodkich), zalecamy anody aluminiowe, gdyż aluminium daje większą różnicę potencjałów z innymi metalami niż cynk. Jest to bardzo istotne, ponieważ woda słodka posiada większą rezystancję elektryczną niż woda słona. Przy żeglowaniu po wodach słonych lub słonawych, zalecamy użycie anod cynkowych. Anody aluminiowe również dobrze funkcjonują w wodzie słonej, lecz są tracone dużo szybciej." Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.