SQ3REG Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Witam :) Mam pewną zagwozdkę, gdyż mam silnik z łapą 6,5 cm, a moja pawęż ma z 3 cm. Dzisiaj położyłem parę warstw maty z żywicą i uzyskałem no może z 4 cm. Myślałem o osłonie pawęży klinowej, która u góry ma 2 cm, to jakoś by mnie to wybroniło, lecz dzisiaj wpadłem na lepszy pomysł i może mocniejszy, a mianowicie blacha stalowa, kwasówka albo blacha aluminiowa wygięta w kształcie takiego U. Problem jest ze zdobyciem takiej blachy no i z wygięciem, gdyż nie uzyskam ładnego kąta tylko zaokrągloną krawędź. Macie może jakieś pomysły co można by tu jeszcze wykombinować ? pozdrawiam Bartosz Nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 JA zrobiłem z nierdzewki w 3 kawałkach i zespawałem na gotowo przy tak wąskim C musi być super gientarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Sea-Line Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 nie musisz giąć grubej blachy z której robisz wzmocnienie. wygnij tylko ostatnią - finalną warstwę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Jaki silnik? Jaka to pawęż i jak łódka? A po co "U" Ja robiłem to tak, że kupowałem w sklepie z metalami kolorowymi kątownik duralowy grubości 5mm. Kątownik mocowany był do pawęży od wewnętrznej strony łódki. Nie wiem czy jasno opisałem ??? Jakby co to podeślę rysunek. OKI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Kolego Zibi, zapodawaj rysunek, ja chcę podwyższyć i jakoś nie mogę się zabrać, też myślę to o nierdzewce, to znowu o skręceniu tego z profili aluminiowych, niby jest koncepcja ale... może wreszcie ruszę z miejsca ;-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQ3REG Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Witam, silnik to johnson 60 km z 1986 roku ... stary ale jary :D grubość łapy to 7 nie 6,5 cm jak to napisałem w pierwszym poście. Położyłem wczoraj parę warstw maty, a dzisiaj przykleiłem sklejkę od środka 15mm. Załączam fotki :D pozdrawiam AAA jeszcze jedno pytanie :D Czy pawęż musi mieć grubość łapy silnika ? bo obecnie mam już dość grubą a nie chce z niej zrobić potwora :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Pawęż absolutnie nie musi mieć grubości mocowania silnika! Moja propozycja nie dotyczy metody podwyższenia pawęży, dotyczy wzmocnienia pawęży bez zbędnego laminowania sklejek. Wiadomo, że przy starcie i płynięciu z dużą szybkością działają siły wyrywające śruby mocujące silnik >:( Te siły próbują wyrwać górne śruby mocujące. Aby temu przeciwdziałać, należy wzmocnić pawęż przede wszystkim w miejscu mocowania śrub. Nie będzie błędem jak wzmocni się pawęż na całej szerokości wanny silnikowej. W ten sposób siły które chcą zerwać śruby, nie mają możliwości wyginania pawęży ;) Na rysunku poniżej kolorem fioletowym jest zaznaczone jak wzmacniałem pawęż. Nie szkodzi też założenie baardzo dużych podkładek wewnątrz łodzi pod dolne śruby mocujące, lub nawet dużą prostokątną podkładkę z blachy, wystarczy duralowej, żeby była lekka. Przepraszam za kiepską jakość rysunku. Ale widać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.