Skocz do zawartości

Pawęż


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Mam pewną zagwozdkę, gdyż mam silnik z łapą 6,5 cm, a moja pawęż ma z 3 cm. Dzisiaj położyłem parę warstw maty z żywicą i uzyskałem no może z 4 cm. Myślałem o osłonie pawęży klinowej, która u góry ma 2 cm, to jakoś by mnie to wybroniło, lecz dzisiaj wpadłem na lepszy pomysł i może mocniejszy, a mianowicie blacha stalowa, kwasówka albo blacha aluminiowa wygięta w kształcie takiego U. Problem jest ze zdobyciem takiej blachy no i z wygięciem, gdyż nie uzyskam ładnego kąta tylko zaokrągloną krawędź. Macie może jakieś pomysły co można by tu jeszcze wykombinować ?

pozdrawiam

Bartosz Nowak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik?

Jaka to pawęż i jak łódka?

A po co "U"

 

Ja robiłem to tak, że kupowałem w sklepie z metalami kolorowymi

kątownik duralowy grubości 5mm.

Kątownik mocowany był do pawęży od wewnętrznej strony łódki.

Nie wiem czy jasno opisałem ???

Jakby co to podeślę rysunek. OKI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, silnik to johnson 60 km z 1986 roku ...

stary ale jary :D grubość łapy to 7 nie 6,5 cm jak to napisałem w pierwszym poście. Położyłem wczoraj parę warstw maty, a dzisiaj przykleiłem sklejkę od środka 15mm. Załączam fotki :D

pozdrawiam

 

AAA jeszcze jedno pytanie :D

Czy pawęż musi mieć grubość łapy silnika ? bo obecnie mam już dość grubą a nie chce z niej zrobić potwora :)

20140210_153516.thumb.jpg.e8a35d89aed8930ac59d1c2d97bb59f6.jpg

20140210_153511.jpg.7d14e49e5c997b06ddd795616fc5c756.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawęż absolutnie nie musi mieć grubości mocowania silnika!

 

Moja propozycja nie dotyczy metody podwyższenia pawęży,

dotyczy wzmocnienia pawęży bez zbędnego laminowania sklejek.

Wiadomo, że przy starcie i płynięciu z dużą szybkością działają siły wyrywające śruby mocujące silnik  >:(

Te siły próbują wyrwać górne śruby mocujące.

Aby temu przeciwdziałać, należy wzmocnić pawęż przede wszystkim w miejscu mocowania śrub.

Nie będzie błędem jak wzmocni się pawęż na całej szerokości wanny silnikowej.

W ten sposób siły które chcą zerwać śruby, nie mają możliwości wyginania pawęży  ;)

 

Na rysunku poniżej kolorem fioletowym jest zaznaczone jak wzmacniałem pawęż.

Nie szkodzi też założenie baardzo dużych podkładek wewnątrz łodzi pod dolne śruby mocujące,

lub nawet dużą prostokątną podkładkę z blachy, wystarczy duralowej, żeby była lekka.

Przepraszam za kiepską jakość rysunku. Ale widać :)

pawezm.jpg.cfecb6386dd02f70656f26af4a267418.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...