bonan Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Witam pytanie brzmi jak osiagnac koncowa warstwe topkotu aby byla jak zelkot z formy Nanioslem topkot,wyszlifowalem a efekt koncowy nie przyniusl porzadanego efektu -powierzchnia nie jest gladka i slizga pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Polerowanie, polerowanie i jeszcze raz polerowanie, pasty do polerowania i jedziesz, jedna sprawa przy wyprowadzaniu powierzchni podczas szlifowania fajnie sprawdzają się gąbki do szlifowania na mokro, ale jak masz już wyprowadzoną powierzchnie to tylko polerka, pracochłonne to wszystko ale efekt na koniec daje dużą satysfakcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gor7 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Witam. Zależy jaki topkot masz. Czy kupowałeś gotowy w sklepie (żywica,żelkot,kobalt i parafina) czy z jakiejś stoczni gdzie dodają krzemionkę albo jeszcze jakieś ulepszacze. Tak jak pisał mój poprzednik najpierw musisz wyprowadzić powierzchnię papierami 240 320 500 800 1000 1200 i 1500 a następnie polerka odpowiednimi pastami od 50 do 150. Wszystko zależy od topkotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 A najłatwiej i wydaje mi się, że najlepiej jest kilkukrotne malowanie żelkotem za pomocą wałka, lub jeśli ma być grubiej to pędzlem za każdym razem w przeciwnych kierunkach. Kupić sobie korektor parafinowy i natryskowo pokryć nim całość na sam koniec. Na koniec zostaje szlifowanie i polerowanie. Wbrew pozorom idzie to zrobić na lustro i pracy przy odpowiednich szlifierkach/polerkach nie ma tak dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaros Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Trzeba pamiętać właśnie, że topkot posiada w składzie parafinę, której nadmiar po pomalowaniu pozostanie na powierzchni. Należy całość później przemyć acetonem aby ją zebrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Aceton na świeży topek?Nie bardzo to widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Żelkot jako,że nie ma parafiny w swoim składzie w zasadzie nigdy lub po baaaaaaardzo długim czasie wyschnie do takiego stopnia, że nie będzie się kleił. A topkot to nic innego jak żelkot ale po dodaniu do niego parafiny / tzw. korektor parafinowy - rozpuszczona w styrenie parafina 2-3 % - max 10%/, która po pomalowaniu wydostaje się na na wierzch aby uniemożliwić dostęp powietrza i w konsekwencji w szybkim czasie doprowadzić do wyschnięcia nałożonej warstwy topkotu. Przy braku parafiny powierzchnię pomalowaną żelkotem można przykryć folią, uniemożliwić w ten sposób dostęp powietrza i również żelkot wyschnie. Jaka będzie jakość położonej w ten sposób warstwy żelkotu to już inna sprawa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Aceton na świeży topek?Nie bardzo to widzę. Dokładnie, aceton rozpuszcza topkot, aby przygotować dobrze powierzchnię pod następną warstwę to tylko szlifowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Albo szorowanie proszkiem np do zlewów + szczota ryżowa. Suszenie i szlif. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Witam, mam pytanie w temacie, robie lodke troche od du...y strony bo nie mam podnosnikow wysiegnikow i takich tam wiec po rozdzieleniu pokladu z dnem i wybebeszeniu wszystkiego chce obrocic kadlub do gory dnem i zaczac od odnowienia zelkotu/topkotu a nastepnie wsadzic zrobiony kadlub na przyczepe i robic reszte i tu pytanie do znawcow jak to zrobic krok po kroku: --jakimi papierami (grubosc ziarna) szlifowac stary zelkot zeby dobrze wyprowadzic powierzchnie pod nowy zelkot/topkot ? --czym odtluszczac jezeli trzeba (moze wystarczy umyc) powiezchnie przed polozeniem nowej warstwy ? --czym malowac (walek, pedzel, pistolet), ile warstw i w jakich odstepach czasu ? --jakimi papierami wyprowadzac powierzchnie przed polerowaniem (papiery zwykle i wodne czy tylko wodne (gr.ziarna) recznie czy maszynowo ? --polerowanie, jak i czym (pasty, gabki, maszyny) ? z gory dzieki za pomoc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Sea-Line Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 --jakimi papierami (grubosc ziarna) szlifowac stary zelkot zeby dobrze wyprowadzic powierzchnie pod nowy zelkot/topkot ? Holci, grubość ziarna zależy od uszkodzeń na powierzchni, oraz materiału jakiego będziesz chciał użyć w dalszych prac remontowych. mam nadzieję że nie zdecydujesz się na malowanie Topkotem, tylko zastosujesz podkłady epoksydowe i nawierzchniowe poliuretany. Nie tylko ten temat dotyczy problemów z wyszlifowaniem oraz wypolerowaniem topkotu. Topkot jest dobry na zaprawkę małej dziurki, ryski, a cena też nie jest do końca atrakcyjna w porównaiu do systemów lakierniczych. porównaj ceną/ wydajność/ nakład pracy jeżeli potrzebujesz tylko zmatować powierzchnię przed nałożeniem kolejnych warstw to wystarczy ~P180 / P240 na sucho. jeżeli jednak chcesz usunąć wierzchnią warstwę żelkotu lub oszlifować większe uszkodzenia powierzchni to zacznij od P80 papier ziarno potem x2 czyli ~P150 i na koniec znów x2 czyli P240. --czym odtluszczac jezeli trzeba (moze wystarczy umyc) powiezchnie przed polozeniem nowej warstwy ? odtłuszczać powinno się po każdym szlifowaniu i przed każda warstwą ponieważ nawet kropla potu zawiera sole a odcisk palca jest tłusty. odkurz ze szlifowania działa jak warstwa rozdzielająca albo spowoduje skazy na powierzchni lakieru. możesz użyć wody ale pamiętaj że ona nie znika z powierzchni od razu, dlatego lepiej używać dedykowanych zmywaczy. ważne jest tez prawidłowe mycie, jak je prawidłowo przeprowadzić znajdziesz w poście #58 w temacie http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/najlepsza-farba-antyporostowa-%28antifouling%29/msg31486/#msg31486 --czym malowac (walek, pedzel, pistolet), ile warstw i w jakich odstepach czasu ? odstępy pomiędzy warstwami poszczególnych produktów znajdziesz w kartach technicznych (TDS) materiałów na które się zdecydujesz - jeżeli producent nie podaje takich danych to zmieniłbym wybór produktu. maluj tym na co pozwalają Ci warunki, tym czym możesz lub czym potrafisz. Jeżeli będziesz trzymał pistolet pierwszy raz w ręce to może się okazać że powierzchnia będzie w gorszym stanie niż po wałku lub pędzlu. drobne skazy usuniesz bo i tak planujesz polerowanie. w nowoczesnych poliuretanach kupisz dedykowane rozcieńczalniki do sposobu aplikacji, które dopasowują parametry rozlewności, etc. do sposobu aplikacji. --jakimi papierami wyprowadzac powierzchnie przed polerowaniem (papiery zwykle i wodne czy tylko wodne (gr.ziarna) recznie czy maszynowo ? jeżeli dobrze pomalujesz to nie będziesz potrzebował polerować, może punktowo. tutaj również obowiązuje zasada - minimalną gradację papieru podaje producent pasty polerskiej. jeżeli oszlifujesz grubszym papierem pasta nie usunie rys. Szlifuj raczej na mokro (ładniejsza i równiejsza rysa), ale PAMIĘTAJ że papier i papier to nie to samo. niestety tani papier często oznaczony P1200 pozostawia rysy jak P800. Warto kupić porządny - niestety droższy. ale ten temat zostawiłbym na sam koniec po co martwić się na zapas --polerowanie, jak i czym (pasty, gabki, maszyny) ? -jeżeli myślisz o polerowaniu ręcznym to.... może jakieś miejsca gdzie nie dojdziesz maszyną. -oczywiście tylko pasty, i to takie bez wypełniaczy, które oszukają oko na kilka tygodni bo z każdym myciem będziesz usuwał wosk, zatem odkrywał nie usunięte (wypolerowane) rysy. wtedy powierzchnia również staje się matowa. - gąbki lub wełny jagnięce (tylko te 100%) ale to kolejny "temat wielki jak ocean", więc nie martw się nim na zapas. pozdrawiam i miłej pracy przy kadłubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Dzieki Slawek za odpowiedz, tak po cichu liczylem ze sie wypowiesz....... ;) co do materialu to jestem zdecydowany na topkot ze wzglegu, ze mam alge pomalowana tak jak polecasz i nie jestem zadowolony jako ze topkot jest bardziej odporny na zarysowania i latwiej uszkodzenia usunac.... tak wiec pomijajac wszystko bede uzywal topkotu.... (starego nie chce zrywac calego a jedynie zmatowac-wyszlifowac, zeby polozyc nowy) kadlub ma gdzie nie gdzie wyszczerbienia na dziobie i od widlaka na rufie i stary antyporost, wiec dlatego pytalem jakimi papierami, co do uszkodzen zelkotu to widzialem u ciebie na stronie puszke z mieszanina do wypejniania ubytkow zelkotu i tego chce uzyc do usuwania ubytkow i pajaczkow (pajaczki oczywiscie wczesniej musza byc dremelkiem rozwiercone) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Sea-Line Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Dzieki Slawek za odpowiedz, tak po cichu liczylem ze sie wypowiesz....... ;) co do materialu to jestem zdecydowany na topkot ze wzglegu, ze mam alge pomalowana tak jak polecasz i nie jestem zadowolony jako ze topkot jest bardziej odporny na zarysowania i latwiej uszkodzenia usunac. Decyzja należy oczywiście do ciebie. z tą odpornością.... wszystko to kwestia: - koloru jaki zastosujesz - bo po sezonie/ dwóch na granatowym żelkocie i odbijacz zrobi z powierzchni masakrę. - materiałów jakie zastosujesz. - jak przygotujesz powierzchnię i czy nałożysz 2 czy 3 warstwy ciemnego lakieru, który później wypolerujesz w razie uszkodzenia. zanim wymalujesz całą łódkę topkotem, spróbuj sobie na 1 m2 wyszlifować i wypolerować utwardzony topkot - potem weź zwykły klucz do drzwi ząbkami pociągnij po powierzchni nawet nie używając siły do docisku. rysy będą jak na lakierze poliuretanowym. Dobrym lakier odpornym na UV pomalujesz, zapolerujesz i też będzie jak nowe. Ostatnie, podkłady epoksydowe zapewnią ci chociaż częściową ochronę przed przenikaniem wody do LPS, a takiego poziomu zabezpieczenia nie uzyskasz nigdy topkotem. ale powtórzę - wybór technologi należy do Ciebie. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Cześć Sławek, zważywszy na zaplecze lakiernicze zostaje przy topkocie. Wiem ze technologia poszla do przodu ale skoro moja lodka z 1990 roku mimo ze nie byla dbana nie wyglada zle (oprocz miejs obitych) i nie nosi sladow osmozy, dlatego odnowie (zmiana koloru) przy pomocy tej samej (zelkot/topkot) technologii. Wbrew pozorom zeby pomalowac lodke lakierami to koszta beda duzo wieksze (przygotowanie, materialy, lakiernik bo sam nie zrobie), wiem bo remontowalem moja Alge przy pomocy zywic epoxydowych, podkladow epoxydowych (duzo tego idzie bo sie duzo szpachluje zeby powiezchnia byla w miare prosta), sama farba poliuretanowa wyszla mnie 1500 pln (caly remont algi 15 tys.) a lodka ma raptem 360cm x 160cm a ta ktora teraz remontuje to 650cm x 250cm. Dlatego wole topkot bo i moze wiecej pracy to wymaga ale koszta duzo mniejsze. Przenikania wody w laminat sie nie obawiam bo lodzi nie zostawiam na wodzie, no chyba ze jak jestem na urlopie powiedzmy tydzien to max tydzien sie moczy. Dlatego rozwazywszy za i przeciw zostaje topek ;) i tu pytanie czy dostane u Ciebie wszystko co potrzebne do wyszlifowania (papiery, zmywacze), pomalowania (topkot, utwardzacz, walki), wyprowadzenia (papier wodny) i wypolerowania (pasty, gąbki) itp. ;) Jezeli tak to jakie rabaty :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrudiLee Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Cześć, Prośba o radę: Mam położony wałkiem (skórka pomarańczy) czerwony topkot, który przeszlifowałem i polerowałem a mimo to wyszły białe ślady... parafina ?? Co teraz robić: a. Kłaść natryskowo jeszcze raz topkot a potem szlifować ? b. Kłaść na topkot (tak jak pisałem przeszlifowany i wypolerowany z śladami białymi) lakier podkład i potem docelowynp. Oliva ? Co będzie łatwiejsze ? pozdrawiam Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Moze za cienko pomalowales albo z za duzo tarles (przetarles) i wyszedl stary kolor na ktory malowales ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Sea-Line Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 ... sama farba poliuretanowa wyszla mnie 1500 pln (caly remont algi 15 tys.) a lodka ma raptem 360cm x 160cm a ta ktora teraz remontuje to 650cm x 250cm. :o :o ??? ??? co za farby kupowałeś policzyłem na szybko 6,5 x 2,5 m zanurzenie 0,4 m wysokość burty 1,2 m i wyszło mi: powierzchnia dna: ~19 m2 do naprawy potrzebujesz ok. Podkład epoksydowy 2 warstwy ~ 3,60 litra rozcieńczalnik do epoxydu ~ 1l Poliuretan 2 warstwy ~ 2,8 l (biały) rozcieńczalnik do poliuretanu ~ 1l wałek pędzel powierzchnia burt: ~ 18m2 do naprawy potrzebujesz ok. Podkład epoksydowy 2 warstwy ~ 3,2 l rozcieńczalnik do epoxydu ~ 1 l Poliuretan 2 warstwy ~ 2,8 l (biały) rozcieńczalnik do poliuretanu ~ 1l wałek pędzel RAZEM materiały lakiernicze - 1500 ~1600. ...moja lodka z 1990 roku mimo ze nie byla dbana nie wyglada zle (oprocz miejs obitych) i nie nosi sladow osmozy,... więc ile tej szpachlówki zużyjesz? 1 -2 puszki epoksydowej ?? to wydatek 100~ 150 zł. nie musisz zatrudniać lakiernika, malując walkiem zrobisz to naprawdę ładnie, popytaj sparksona jak jemu wyszła naprawa w warunkach domowych: http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/wymiana-osi-w-przyczepie-i-pozbycie-sie-%27plam%27-na-kadlubie/30/ lub beny841 http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/remont-citation-3-0-mercruiser/90/ a teraz żelkot : Zużycie żelkotu/topkotu ok. 0,6 kg/m2 x 37 m2 = minimum 24 kg uwzględnij poprawkę że mieszaninę musisz zużyć w 20 minut dolicz do tego papier ścierny w dosyć dużych ilościach. wydasz około 800 - 1000 zł. ale jak pisałem, decyzja należy do Ciebie. PS. post GrudiLee też wskazuje że topkot to nie wcale takie proste, bezproblemowe, tanie rozwiązanie - zwłaszcza gdy nie pracujesz nim codziennie. PS. i tu pytanie czy dostane u Ciebie wszystko co potrzebne do wyszlifowania (papiery, zmywacze), pomalowania (topkot, utwardzacz, walki), wyprowadzenia (papier wodny) i wypolerowania (pasty, gąbki) itp. ;) Jezeli tak to jakie rabaty :) Zmartwię Cię, nie udzielam rabatów bo niczego nie sprzedaję. ofertę Sea-Line znajdziesz na stronie, produkujemy podkłady materiały lakiernicze (podkłady, szpachlówki, poliuretany, pasty polerskie, także zmywacz). jeżeli masz problem znaleźć dystrybutora -podeślę na priv kilka namiarów najbliższych Tobie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Sea-Line Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Cześć, Prośba o radę: Mam położony wałkiem (skórka pomarańczy) czerwony topkot, który przeszlifowałem i polerowałem a mimo to wyszły białe ślady... parafina ?? Co teraz robić: a. Kłaść natryskowo jeszcze raz topkot a potem szlifować ? b. Kłaść na topkot (tak jak pisałem przeszlifowany i wypolerowany z śladami białymi) lakier podkład i potem docelowynp. Oliva ? Co będzie łatwiejsze ? pozdrawiam Filip łatwiejsze zawsze jest użycie systemów lakierniczych. Pamiętaj że przed każdym malowaniem również topkotem należy bardzo dokładnie oczyścić podłoże, Niektóre pasty polerskie zawierają w swoim składzie woski - należy je zmyć. wypolerowaną powierzchnię musisz ponownie oszlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Czesc Slawek tyle mnie wyszly materialy wykanczajace :( a teraz co do topkotu lub nie, mowisz ze podklad epoksydowy poloze walkiem, no dobra a co z farbami poliuretanowymi, tych juz sie chyba walkiem nie kladzie, czy sie myle ? a nie mam lakierni zeby sobie pomalowac... no i przygotowanie kadlubu bo czytalem rozne posty i chyba trzeba caly zelkot zrywac ? prosze o sugestie :) PS. za namiary bylbym oczywiscie dozgonnie wdzieczny ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrudiLee Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Pytam bo amator zemnie totalny: reasumując - na topkot (po przemyciu i zmatowieniu - przeszlifowaniu) można kłaść podkład i farby lakiernicze oliwy czy też inne Hemple ? Tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beny841 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Holci mam pytanie do ciebie czy malowałeś kiedyś topkotem ?? widziałeś jaka jest powierzchnia topkotu ?? powiem ci ja malowałem wręgi topkotem gesty jest niesamowicie ciężko rozprowadzić równą warstwę po powierzchni. i powiem szczerze żeby go później wyprowadzić aby był jak lakier dajmy na to samochodowy to będziesz musiał sie napie... i to niesamowicie weś jak radzili wyżej pomaluj 1m^2 topkotem doprowadź go do takiego stanu który będzie spełniał twoje oczekiwania a gwarantuje ci ze odechce ci się malować łódkę topkotem :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 czesc Beny, topkotem nie malowalem, tak wlasnie chyba zaczynam watpic czy topkot to dobry pomysl bo lodka dosc duza a chcialbym poplywac jeszcze przed emerytura..... Od Mariusza z forum dostalem namiar na lekture o lakierowaniu lodzi http://www.farbyjachtowe.pl/po...-23.html i chyba tak wlasnie zrobie jak to robia fachowcy.... matowanie zelkotu, wypelnianie ubytkow i farba poliuretanowa jedoskladnikowa o podwyzszonej rozlewalnosci, chyba nawet nie trzeba stosowac podkladu, hmmm...... tyle roznych technologi a glowa taka mala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Jak Zibi pisze, że remonty to kiepska inwestycja, to oczywiście Zibi się wymądrza i krytykuje :) Trzeba Zibiego zrównać z chodnikiem :D A tu proszę: sama farba poliuretanowa wyszla mnie 1500 pln (caly remont algi 15 tys.) a lodka ma raptem 360cm x 160cm a ta ktora teraz remontuje to 650cm x 250cm. Taniutko wyszło, co ??? I jeszcze własna robota, której oczywiście się nie liczy bo i po co ;D Holci, to nie do Ciebie!!!!! Tak wypadło, że podałeś cyfry :) i ja to zacytowałem. Ale taka jest prawda. BOAT :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Ello kolego Zibi, ja nigdy nie dyskutowalem na tenat czy remonty sa tanie czy drogie (wszystko kwestia co kto chce osiagnac). Ja osobiscie nie narzekam bo ta Alga to rodzinna pamiatka (zbudowana przez mojego ojca ponad 40 lat temu) wiec chcialem ja odbudowac.... a niech sobie jeszcze nia poplywa.... no ja tez... Koszta rozlozone byly na ok. rok czasu wiec nie bylo tak tragicznie co nie zmienia faktu, ze dobre materialy kosztuja.. Jezeli chodzi o obecny projekt to udalo mi sie kupic kompletny zestaw za 575 usd (koszta calkowite 10 tys. oplaty, transport) wloze jeszcze 15tys i za 25-30tys. (rozlozone w czasie) bede mial fajny sprzet odbudowany od podstaw tak jak ja tego chce, wiec w tym konkretnym przypadku chyba sie jeszcze oplaci.... ;) Ale czas pokaze czy sie nie przeliczylem ;) Podsumowujac i tak fajne hobbby czy kupujemy nowe, czy budujemy od podstaw czy remontujemy.... :) PS. Kolego Zibi, obiecuje, ze trzecia lodz zbuduje od podstaw (bowridera, 750cm x 250cm) przy twoich wskazowkach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Sea-Line Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 matowanie zelkotu, wypelnianie ubytkow i farba poliuretanowa jedoskladnikowa o podwyzszonej rozlewalnosci, Holci, jeśli mogę... to nie pakuj się w jednoskładnikowe farby. Utwardzają się albo przez odparowanie związków lotnych albo przez wchłonięcie wilgoci z powietrza. Na takie podłoże nie położysz już też nic innego jak 1K, chemoutwardzalne (2K -dwu komponentowe) są bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. o ile myślę o tym samym artykule co go przytoczyłeś, to znalazłeś też pewnie, cyt. łączy łatwość aplikacji farby jednoskładnikowej z twardością bliską farbie dwuskładnikowej. :-\ Jedynym problemem jest trudniejsze mieszanie (musisz odmierzyć składniki - użyj kubka lakierniczego z 2 zł.) i określony czas w którym musisz zużyć mieszaninę. W tym przypadku masz najczęściej minimum 2 godziny, co i tak jest kilkukrotnie dłuższym czasem niż mieszaniny topkotu. ad. "podwyższona rozlewność" - czyli inna niż w przypadku natrysku. Papier przyjmuje wszystko, bo ładniej brzmi i nie trzeba dodawać i tłumaczyć że mamy inne rozcieńczalniki. Na przykład niektórzy producenci poliuretanu nie przewidują aplikacji natryskiem powietrznym (Hempel, International :o ) Jeżeli chodzi o konkretny poliuretan Sxx-Lxxx, to masz specjalny rozcieńczalnik do aplikacji wałkiem / pędzlem. Dzięki temu otrzymujesz produkt finalny o innej rozlewności, czasie odparowania, etc. etc. W domowych warunkach uzyskasz naprawdę ładną powierzchnię. http://i989.photobucket.com/albums/af15/kawera/012_zps47e7b225.jpg http://i989.photobucket.com/albums/af15/kawera/09_zps32557c6b.jpg może zdjęcia tego nie oddają (jakość) - możesz to zrobić spokojnie przed domem i nie musisz być lakiernikiem. o naprawach znajdziesz również informacje w drugiej części katalogu : http://sea-line.eu/file/podrecznik%20sealine%202013.pdf P.S. kontakt do dystrybutorów wysyłam na priv. Pytam bo amator zemnie totalny: reasumując - na topkot (po przemyciu i zmatowieniu - przeszlifowaniu) można kłaść podkład i farby lakiernicze Tak, po wykonaniu prawidłowo tych czynności, możesz aplikować dowolny system lakierniczy, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.