karoleści Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Witam wszystkich kupiłem motorówke przystosowaną pod silnik stacjonarny fiat 125p i zaczynam remont. malowanie laminowanie ..... i silnik od motocykla honda cbr 900 i tu pojawiają sie schody tzn marynizacja i przeniesienie napędu czy może ktoś robi wymienniki ciepła na zamówienie? czy kombinować samemu? wałek napędowy do połączenia silnika z śrubą czy łańcuch? bedę wdzięczny za pomoc. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Kombinuj, kombinuj i pisz jak coś Ci z tego wyjdzie ;) Bo po mojemu, to kiesko to widzę. Gdzie honda ma moc i moment obrotowy? ??? Przy jakich obrotach? Moment obrotowy masz przy jakieś 9000 obrotów a moc około 11000 obrotów. Zgadza się, czy nie? Kto taki napęd Ci wykona :o Rozsypie się przy pierwszym dodaniu gazu ^-^ I to pewnie jest struga, co? Łódki, o ile mi wiadomo, nie były przystosowywane do silnika Fiat 125P. To wszystko są samoróbki, lepiej lub gorzej wykonane. Daj se spokój z takim rozwiązaniem. Je już chcesz remontować, to dostosuj do silnika zaburtowego i pozamiatane. Będzie działać! ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Sea-Line Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 duuuuużo cennych rad znajdziesz tutaj http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/1990-rinker-206-captiva-4-3-v6-bowder/ ale i w innych tematach.... jak prześwietlisz forum i inne fora... to pytaj potem już o konkrety .... samozaparcia.... dużo życzę aby podziwiać finalne efekty jak u kolegi strzelon-a http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/remont-rybitwy-95%27/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jak już chcesz sie w to bawić to nie silnik z motora tylko z samochodu mniej zabawy jest, wymiennik ciepła albo musisz z czegoś innego podebrać albo zlecić komuś wykonanie, dodatkowo potrzebna Ci będzie chłodnica oleju też wymiennik woda/olej, kolektor chłodzony cieczą, połączenie silnika z czymś co masz nie napisałeś mniemam że struga, albo jakiś wał kardana, albo sprzęgło coś w stylu jak w skuterach ( tu są duże kombinace zależy ile masz miejsca), do tego łapy pod silnik i łapy z poduszkami żeby to jakoś porządnie siedziało na miejscu a nie żeby całą łódką rzucało. Nie zapominaj o paliwie, najlepszym rozwiązaniem było by zamontowanie pompki w zbiorniku tak jak to jest w samochodach albo pompa zewnętrzna i dobry ssak. Nie zapomnij o doborze ciśnienia i ilości paliwa każdy silnik potrzebuje inne parametry. Zbiornik też musi być dzielony żeby sie paliwo nie przelewało z jednego końca na drugi zależy jeszcze jaki ale raczej stacjonarny zbiornik. Tu też trzeba pamietać o elektryce tu też potrzebujesz elektryka samochodowego żeby Ci to podłączył.... Jest jeszcze sporo rzeczy o których nie wspomniałem ale na początek tak to wygląda i dalej chcesz się w ten temat pakować?? ??? Jeśli miejsca gdzie chcesz pływać nie stanowią 70% rzeki to zrób tak jak pisze Zibi, wywal wszystko i zamontuj silnik zaburtowy, i więcej miejsca w środku i mniej zabawy z remontem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Napisz jaki to naped zetka czy polska turbina.Ja tez kombinuje zmarynizowac silnik od motocykla ale to ma sens do małej lekkiej łódki i w komplecie z pompą od skutera.Silnik od motocykla najlepiej 1300 w górę ma mocniejszy dół i nizej maks moment. i moc. W twoim wypadku podejrzewam polską turbine i łatwiej bedzie wsadzic 2litry od fiata dohc.praktycznie wszytko pasuje od 125P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karoleści Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Przepraszam nie napisałem nic o tym... jest to zdjęcie podgladowe moja jest taka sama wydawało mi się to proste ale teraz z dnia na dzień coraz bardziej sie zastanawiam.. :( czy sie za to brać faktycznie może silnik auta bedzie mniej problemowy na początku myslałem o 1.6 z bmw silnik na łańcuchu m43 ale kolega podpowiedział silnik z motoru mniejszy lżejszy i też ponad 100kM także poszlo wszystko kupione .. dziekuje za wasze odpowiedzi muszę iść do garażu popatrzeć na to wszystko ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Dobra to skoro już kupiłeś no to kombinuj powiem ci żebyś już nie musiał szukać w sieci co ja do tej pory ustaliłem i co wiem z własnego doświadczenia może we dwóch coś wykombinujemy ja planuje na początek cbr 1000 albo cos z ZZR kawasaki. W motocyklu olej silnikowy smaruje jednocześnie skrzynie biegów i z reguły ma wbudowaną chłodnice. Jest w sieci film jak gościu wkłada silnik właśnie od CBR 1000 do łódki i podpina wał poprzez skrzynię biegów. co do mocy to się nie martw powinno uciągnąć turbinę zależy tez w jakim ona jest stanie. Napisz gdzie pływasz i czy potrzebny ci wymiennik czy wystarczy woda zaburtowa do chłodzenia. na początek radze Tobie odpalić silnik i zobaczyć czy masz wszystkie wiązki i czy silnik pracuje poprawnie. Co do przeróbki na zaburtówke to zawsze zdążysz poza tym zakup silnika w dobrym stanie min 50-60 HP do wydatek ok 10-15 tyś. Zrób w swojej jakies fotki tej pompy zobaczymy w jakim jest stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 , podpina wał poprzez skrzynię biegów" ciekawe co mu z tego wyjdzie. Jak już to przez automatyczną. Czas przełączania biegów ma kolosalne znaczenie w przypadku napędu łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karoleści Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Dobra to skoro już kupiłeś no to kombinuj powiem ci żebyś już nie musiał szukać w sieci co ja do tej pory ustaliłem i co wiem z własnego doświadczenia może we dwóch coś wykombinujemy ja planuje na początek cbr 1000 albo cos z ZZR kawasaki. W motocyklu olej silnikowy smaruje jednocześnie skrzynie biegów i z reguły ma wbudowaną chłodnice. Jest w sieci film jak gościu wkłada silnik właśnie od CBR 1000 do łódki i podpina wał poprzez skrzynię biegów. co do mocy to się nie martw powinno uciągnąć turbinę zależy tez w jakim ona jest stanie. Napisz gdzie pływasz i czy potrzebny ci wymiennik czy wystarczy woda zaburtowa do chłodzenia. na początek radze Tobie odpalić silnik i zobaczyć czy masz wszystkie wiązki i czy silnik pracuje poprawnie. Co do przeróbki na zaburtówke to zawsze zdążysz poza tym zakup silnika w dobrym stanie min 50-60 HP do wydatek ok 10-15 tyś. Zrób w swojej jakies fotki tej pompy zobaczymy w jakim jest stanie Dobra to skoro już kupiłeś no to kombinuj powiem ci żebyś już nie musiał szukać w sieci co ja do tej pory ustaliłem i co wiem z własnego doświadczenia może we dwóch coś wykombinujemy ja planuje na początek cbr 1000 albo cos z ZZR kawasaki. W motocyklu olej silnikowy smaruje jednocześnie skrzynie biegów i z reguły ma wbudowaną chłodnice. Jest w sieci film jak gościu wkłada silnik właśnie od CBR 1000 do łódki i podpina wał poprzez skrzynię biegów. co do mocy to się nie martw powinno uciągnąć turbinę zależy tez w jakim ona jest stanie. Napisz gdzie pływasz i czy potrzebny ci wymiennik czy wystarczy woda zaburtowa do chłodzenia. na początek radze Tobie odpalić silnik i zobaczyć czy masz wszystkie wiązki i czy silnik pracuje poprawnie. Co do przeróbki na zaburtówke to zawsze zdążysz poza tym zakup silnika w dobrym stanie min 50-60 HP do wydatek ok 10-15 tyś. Zrób w swojej jakies fotki tej pompy zobaczymy w jakim jest stanie oglądałem jego filmy :) i dlatego chce taką maszyne zrobić.. co do zmiany biegów to nie trzeba ich zmieniać w trakcie pływania poprostu zobaczyć na jakim biegu najlepiej sobie radzi i na nim zostawić. Mój silnik jest w powypadkowym motocyklu odpala i pięknie pracuje na 17tyś km przebiegu poradze sobie z tym wszystkim tylko męczy mnie ten wałek do skrzyni biegów dlatego wymyśliłem coś innego może sie uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karoleści Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 mój plan wygląda tak ; na wałek od śruby (przerobie) i zaloże zębatke 43 zęby silnik umieszcze nad nią i połącze łańcuchem możliwe że potrzebny bedzie napinacz (ślizg) i łożysko bedzie trzeba zmienić na oporowe.. metodą prób i błedów kombinując z zebatkami może uda sie dobrać odpowiednie przełozenie. wydaje mi się że jest to najprostszy sposób chyba że znajdzie sie ktoś kto podsunie mi pomysł gdzie wykonać wałek który bedzie miał wejście na wieloklin do silnika motocyklowego a z drugiej strony na wałek od śruby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Każdy tokarz ci to wykona dostarczysz śrubę i ten wieloklin i wytłumaczysz mu co i gdzie ma pasować :) Materiał :) wykorzystać jakąś półoś samochodowa na ten wałek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quid Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Chyba podobne rozwiązanie jak Twoje planowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Ja nie będę kombinował z łańcuchem jak się oberwie to może być nie ciekawie. Myślę ze rozwiązanie ze skutera będzie ok tylko trzeba w jednej osi ustawić wałki ale z tym nie powinno być problemu jest regulacja na łapach.Jeśli chodzi o twoja turbinę to może być tak ze powyżej 5 tys obrotów może obrywać strugę. tutaj masz serwisówki do silnika http://fireblade.pl/down_serwisowki.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 mój plan wygląda tak ; na wałek od śruby (przerobie) i zaloże zębatke 43 zęby silnik umieszcze nad nią i połącze łańcuchem możliwe że potrzebny bedzie napinacz (ślizg) i łożysko bedzie trzeba zmienić na oporowe.. metodą prób i błedów kombinując z zebatkami może uda sie dobrać odpowiednie przełozenie. wydaje mi się że jest to najprostszy sposób chyba że znajdzie sie ktoś kto podsunie mi pomysł gdzie wykonać wałek który bedzie miał wejście na wieloklin do silnika motocyklowego a z drugiej strony na wałek od śruby... Wał z silnika zaburtowego odpowiedniej mocy będzie jak znalazł. Może nawet wieloklin podpasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 A po co wyważać otwarte drzwi skoro można zamontować inny silnik samochodowy? odradzam montaż silnika z Motocykla , typ łodzi którą posiadasz ma strugę (przekrój fi) 200mm i może kręcić się max do 5000tys obr , poza tym jest za duża do tak małego silnika. Łodzie pokazane na filmach powyżej posiadają strugi ze skuterów wodnych 140mm . Pozdr. Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 , podpina wał poprzez skrzynię biegów" ciekawe co mu z tego wyjdzie. Jak już to przez automatyczną. Czas przełączania biegów ma kolosalne znaczenie w przypadku napędu łodzi. Miki to kłówka.Przyjmuje biegi na szybko bez sprzęgła :P Inna sprawa,ze raczej nie ma potrzeby ich zmieniać,a jeszcze inna,że pod takim obciążeniem i zmianach biegów bez sprzęgła szybko się rozleci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karoleści Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Panowie dziękuję za wasze zdanie co do mojej wizji ^-^ od jutra zaczynam spawanie mocowania łap na silnik ustawienia silnika w osi z zębatką itd oczywiście bedę informował was co i jak myśle że to co wymyśiłem zda egzamin zdjecia z akcji bede wstawiał krok po kroku może kiedyś ktoś powie ku....wa on jednak dobrze to zrobił.. ;D pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGTI Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Jeśli ta turbina może faktycznie kręcić do 5tys obrotów to wkładanie silnika który moc ma przy 11tys faktycznie nie ma zbyt dużego sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.