funyo Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam, Mam problem z przełączaniem biegów, jak w temacie. Konkretnie to biegi wchodzą płynnie, natomiast gorzej jest z wyjęciem na neutral, zarówno z przedniego jak i wstecznego. Nie ma w tym płynności, gdy manetka jest już w pozycji N, bieg dalej jest załączony i trzeba się z nią nieco poszarpać, co odbiera precyzję. System jest zbudowany z dwóch linek, przechodzących przez dźwignię z czujnikiem blokady zapłonu znajdującą się na czapce silnika. Może ktoś miał podobny problem, lub zna się na rzeczy i może pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Najpierw ustaw wolne obroty tak jak mówi instrukcja. Przy za wysokich występują właśnie takie objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Obroty są o.k. Wygląda mi to na jakiś problem mechaniczny, coś jakby haczyło. Dziwnie mi wygląda to przejście linek przez ten czujnik, czy nie można tego pominąć i podłączyć jedną linką z manetki bezpośrednio do zetki? Czy to kwestia przełożenia, redukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Nieraz dostanie się syf do przekładni tam gdzie wchodzi linka. Jest chyba po prawej stronie taka zaślepka w obudowie zetki pod naklejką . Możesz to wyczyścić i wyregulować. Miałem ten sam problem i umnie to pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 A zakres skoku cięgła manetki jest odpowiedni do skoku cięgła przekładni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 To jest komplet, więc chyba powinien być. Jutro postaram się dać jakieś fotki, jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Chyba powinien być, inni tak mają, nie wiem ale inni tak robią, jaka cena?- dogadamy się itd... Jak ja lubię takie precyzyjne określenia , zwłaszcza w sprawach technicznych. Po to są punkty kontrolne i regulacyjne, żeby sprawdzać i regulować. Musisz być pewny, że jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Żeby być precyzyjnym, trzeba się na tym znać. Gdybym się na tym znał nie prosiłbym o pomoc. Jak biały człowiek rozmawiałem z wyspecjalizowanym mechanikiem, ale on stwierdził, że musi mieć łódź na przyczepie pod swoim warsztatem, to się tym zajmie. Ja nie mam przyczepy, więc szukam pomocy gdzie indziej. Co do meritum problemu, to dziękuję za rys. tech. - nie wiedziałem, że jest tu punkt regulacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Witam mam ten sam problem i zauważyłem że ciężko chodzi manetka, dodatkowo cieknie woda przez shift kabel na silnik-wymiana uszczelnienia przy zet ce. Zacząłem od wszystkich linek czyli trzy linki, gazu, biegów i manetki. Wyciągnąłem linki z pancerzy, wymyłem pancerz też, nasmarowałem smarem z teflonem 2-C-4. Manetkę rozkręciłem wymyłem i nasmarowałem. Ponownie zamontowanie linek, regulacja iiiiii??????????????? rewelacja manetka chodzi lekko i begi wchodzą i wychodzą na luż idealnie. Mam pytanko ile obrotów powinien mieć silnik Mercruiser 5.0 efi 305 CID V8? Posiadam też parę filmów regulacji linek na silniku, remont zetki i ogólnie prac które sam robiłem. Jak znajdę troszkę czasu to wrzucę na stronkę. Pozdrawiam wszystkich motorowodniaków. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 ... Mam pytanko ile obrotów powinien mieć silnik Mercruiser 5.0 efi 305 CID V8? .... WOT 4400 - 4800 Idle 650 +/- 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Witam mam ten sam problem i zauważyłem że ciężko chodzi manetka, dodatkowo cieknie woda przez shift kabel na silnik-wymiana uszczelnienia przy zet ce. Zacząłem od wszystkich linek czyli trzy linki, gazu, biegów i manetki. Wyciągnąłem linki z pancerzy, wymyłem pancerz też, nasmarowałem smarem z teflonem 2-C-4. Manetkę rozkręciłem wymyłem i nasmarowałem. Ponownie zamontowanie linek, regulacja Mam dokładnie tak, jak pisze kolega Adek - wszystko się zgadza, łącznie z cieknącą wodą. O jakie uszczelnienie przy zetce chodzi? Muszę zrobić taki zabieg, mam nadzieję, że u mnie też pomoże. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 funyo to jest t.z.w. świński ryj to znaczy uszczelniacz linki, która idzie do zetki. Uszczelniacz ten znajduje się na zewnątrz łodzi, wychodzi z gimbala na ebay kupiłem za 35 zł plus przesyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Chińska podróbka jakość chińskich trampek. Za dużo roboty przy wymianie , żeby bawić się w podróbki. Jak by nie było to dość odpowiedzialny element. http://www.boats.net/parts/detail/merc/M-74639.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 W Polsce mają :P oryginalne a kupują tam gdzie ja odziwo jak to jest? Quicksilver sprzedawałby Chińskie? Może masz rację sam nie wiem czy nie jestem Chińczykiem. ;D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Rzecz w tym, że oryginał wytrzymuje kilka ładnych lat a ta podróbka może jeden sezon. Poza tym różnią się kształtem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Oczywiście masz rację ja tylko wysłałem zdjęcie poglądowe z netu. A tak to staram się zamawiać quicksilver części. Patrzę pod koniec sezonu co strzeliło i zapisuję potem zamawiam kilka części w jednej przesyłce. Mi się opłaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Witam. Moze podlacze sie do tematu. Pasiadam rowniez Mercruiser 3.0 Alpha One gen 2. U mnie natomiast sutuacja jest inna, manetka chodzi bardzo lekko i biegi wylaczaja sie bez zadnego problemu. Jest problem z ich zalaczaniem, tak samo przod jak i tyl. Przy probie ruszenia najpierw slychac jakis zgrzyt w skrzyni i to mnie niepokoi najbardziej. Chwile zazgrzyta, bieg zaskoczy, po czym dopiero zwiekszaja sie obroty i mozna plywac. Wolne obroty w okolicy 700obr/min. Jeden gosc powiedzial mi ze to narmalne, ale jakos sie z tym nie zgadzam. Plywalem innymi łódkami i takowych problemow nie bylo. W miare mozliwosci prosze o pomoc, moze to tylko kwestia regulacji. Dopiero wkraczam w ten rodzj mechaniki. Zrobic mam gdzie, dysponuje duzym warsztatem z full wyposazeniem. Licze sie z tym ze moze bede musial dostarczyc naped do wykwalifikowanego warsztatu...Za wszystkie rady z gory dzieki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Przede wszystkim sprawdź olej przekładniach (górnej i dolnej). Opiłki i woda to Twój wróg. Zgrzytanie to już grubsza sprawa. Koniecznie trzeba zajrzeć do trybów i łożysk. Tuleja sprzęgłowa może mieć zbite krawędzie. http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercruiser/1998/5121700TP/DRIVESHAFT%20HOUSING%20AND%20DRIVE%20GEARS/parts.html http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercruiser/1998/5121700TP/GEAR%20HOUSING%28PROP%20SHAFT%29%28STANDARD%20ROTATION%29/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Wiem ze stan oleju jest. Jutro odkrece korek i zobacze co tam wyleci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Dzięki mikijet za linki. To bardzo pomocne rysunki, ale...ale za cholerę nie mogę się połapać na jakiej zasadzie działa załączanie biegów. W autach to proste, jest sprzęgło które rozłącza napęd między silnikiem a skrzynią. A tu napęd jak widzę jest podawany bezpośrednio do skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 czyli rewers :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Dzięki mikijet za linki. To bardzo pomocne rysunki, ale...ale za cholerę nie mogę się połapać na jakiej zasadzie działa załączanie biegów. W autach to proste, jest sprzęgło które rozłącza napęd między silnikiem a skrzynią. A tu napęd jak widzę jest podawany bezpośrednio do skrzyni... Sprzęgło kłowe (tuleja przesuwna) nr 69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Wielkie dzieki, po samej nazwie wiem o co kaman... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 ...tylko dlaczego tak zgrzyta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxlux Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 ...tylko dlaczego tak zgrzyta... czasem bardziej zgrzyta jak jest podniesiona przekladnia na maxa, ale generalnie jak wrzucasz na wolnych obrotach to nie powino nic zgrzytac - mozesz tez wyregulowac ciegno ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.