Skocz do zawartości

Problem z przełączaniem biegów Mercruiser 3.0 AlphaOne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam problem z przełączaniem biegów, jak w temacie. Konkretnie to biegi wchodzą płynnie, natomiast gorzej jest z wyjęciem na neutral, zarówno z przedniego jak i wstecznego.

Nie ma w tym płynności, gdy manetka jest już w pozycji N, bieg dalej jest załączony i trzeba się z nią nieco poszarpać, co odbiera precyzję. System jest zbudowany z dwóch linek, przechodzących przez dźwignię z czujnikiem blokady zapłonu znajdującą się na czapce silnika.

Może ktoś miał podobny problem, lub zna się na rzeczy i może pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Obroty są o.k. Wygląda mi to na jakiś problem mechaniczny, coś jakby haczyło. Dziwnie mi wygląda to przejście linek przez ten czujnik, czy nie można tego pominąć i podłączyć jedną linką z manetki bezpośrednio do zetki? Czy to kwestia przełożenia, redukcji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba powinien być, inni tak mają, nie wiem ale inni tak robią, jaka cena?- dogadamy się itd... Jak ja lubię takie precyzyjne określenia , zwłaszcza w sprawach technicznych.

 

Po to są punkty kontrolne i regulacyjne, żeby sprawdzać i regulować. Musisz być pewny, że jest dobrze.

Schowek01.jpg.1f1dbfd8c55d09d496d41a5df1cb1588.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby być precyzyjnym, trzeba się na tym znać. Gdybym się na tym znał nie prosiłbym o pomoc.

Jak biały człowiek rozmawiałem z wyspecjalizowanym mechanikiem, ale on stwierdził, że musi mieć łódź na przyczepie pod swoim warsztatem, to się tym zajmie. Ja nie mam przyczepy, więc szukam pomocy gdzie indziej.

Co do meritum problemu, to dziękuję za rys. tech. - nie wiedziałem, że jest tu punkt regulacyjny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam ten sam problem i zauważyłem że ciężko chodzi manetka, dodatkowo cieknie woda przez shift kabel na silnik-wymiana uszczelnienia przy zet ce. Zacząłem od wszystkich linek czyli trzy linki, gazu, biegów i  manetki. Wyciągnąłem linki z pancerzy, wymyłem pancerz też, nasmarowałem smarem z teflonem 2-C-4. Manetkę rozkręciłem wymyłem i nasmarowałem. Ponownie zamontowanie linek, regulacja iiiiii??????????????? rewelacja manetka chodzi lekko i begi wchodzą i wychodzą na luż idealnie. Mam pytanko ile obrotów powinien mieć silnik Mercruiser 5.0 efi 305 CID V8? Posiadam też parę filmów regulacji linek na silniku, remont zetki i ogólnie prac które sam robiłem. Jak znajdę troszkę czasu to wrzucę na stronkę. Pozdrawiam wszystkich motorowodniaków. 8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem i zauważyłem że ciężko chodzi manetka, dodatkowo cieknie woda przez shift kabel na silnik-wymiana uszczelnienia przy zet ce. Zacząłem od wszystkich linek czyli trzy linki, gazu, biegów i  manetki. Wyciągnąłem linki z pancerzy, wymyłem pancerz też, nasmarowałem smarem z teflonem 2-C-4. Manetkę rozkręciłem wymyłem i nasmarowałem. Ponownie zamontowanie linek, regulacja

Mam dokładnie tak, jak pisze kolega Adek - wszystko się zgadza, łącznie z cieknącą wodą. O jakie uszczelnienie przy zetce chodzi? Muszę zrobić taki zabieg, mam nadzieję, że u mnie też pomoże. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Moze podlacze sie do tematu. Pasiadam rowniez Mercruiser 3.0 Alpha One gen 2. U mnie natomiast sutuacja jest inna, manetka chodzi bardzo lekko i biegi wylaczaja sie bez zadnego problemu. Jest problem z ich zalaczaniem, tak samo przod jak i tyl. Przy probie ruszenia najpierw slychac jakis zgrzyt w skrzyni i to mnie niepokoi najbardziej. Chwile zazgrzyta, bieg zaskoczy, po czym dopiero zwiekszaja sie obroty i mozna plywac. Wolne obroty w okolicy 700obr/min. Jeden gosc powiedzial mi ze to narmalne, ale jakos sie z tym nie zgadzam. Plywalem innymi łódkami i takowych problemow nie bylo. W miare mozliwosci prosze o pomoc, moze to tylko kwestia regulacji. Dopiero wkraczam w ten rodzj mechaniki. Zrobic mam gdzie, dysponuje duzym warsztatem z full wyposazeniem. Licze sie z tym ze moze bede musial dostarczyc naped do wykwalifikowanego warsztatu...Za wszystkie rady z gory dzieki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź olej  przekładniach (górnej i dolnej). Opiłki i woda to Twój wróg.

Zgrzytanie to już grubsza sprawa. Koniecznie trzeba zajrzeć do trybów i łożysk. Tuleja sprzęgłowa może mieć zbite krawędzie.

 

http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercruiser/1998/5121700TP/DRIVESHAFT%20HOUSING%20AND%20DRIVE%20GEARS/parts.html

 

http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercruiser/1998/5121700TP/GEAR%20HOUSING%28PROP%20SHAFT%29%28STANDARD%20ROTATION%29/parts.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mikijet za linki. To bardzo pomocne rysunki, ale...ale za cholerę nie mogę się połapać na jakiej zasadzie działa załączanie biegów. W autach to proste, jest sprzęgło które rozłącza napęd między silnikiem a skrzynią. A tu napęd jak widzę jest podawany bezpośrednio do skrzyni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mikijet za linki. To bardzo pomocne rysunki, ale...ale za cholerę nie mogę się połapać na jakiej zasadzie działa załączanie biegów. W autach to proste, jest sprzęgło które rozłącza napęd między silnikiem a skrzynią. A tu napęd jak widzę jest podawany bezpośrednio do skrzyni...

Sprzęgło kłowe (tuleja przesuwna) nr 69

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...