ANDRZEJ79 Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Cześć Jestem tutaj nowy i dopiero rozpocząłem przygodę z motorowodniactwem, więc proszę o zrozumienie. Mam Draco 1800 DC od dwóch tygodni. Mój pierwszy problem zaczął się z prowadzeniem łodzi. Na wolnych obrotach płynie sobie jak się jej podoba, cały czas trzeba korygować ster i nie mam możliwości żeby płynęła prosto. Raz w lewo, raz w prawo.nie jestem w stanie utrzymać jej prosto. Czy to normalne? Jak dodam obrotów, podnosi się dziób, trymujemy ją do slizgu, ale niestety trymklapy musze ciągle korygować a najmniejsza zmiana obciążenia na łodzi powoduje dziwne zachowanie lodzi. Najbezpieczniej jest wychamowac i ponownie przyspieszyć. Do tego ster zaczyna bardzo ciężko chodzić. Trzeba użyć naprawdę wiele siły żeby sterować lodzia. Macie jakieś rady? Czy się przyzwyczaić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Odnośnie problemów z utrzymaniem kursu przy niskiej prędkości, to bardzo często występujące zjawisko przy kadłubach ślizgowych. Delikatnie przyspieszając (płynąc oczywiście w dalszym ciągu wypornosciowo) sytuacja powinna się poprawić. Jeśli chodzi o drugi problem - masz w tej Łodzi Przekladnie „z” + trymklapy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ79 Opublikowano 12 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Tak dokładnie. Przekładnia zet i trymklapy sterowane ręcznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ79 Opublikowano 12 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Odnośnie problemów z utrzymaniem kursu przy niskiej prędkości, to bardzo często występujące zjawisko przy kadłubach ślizgowych. Delikatnie przyspieszając (płynąc oczywiście w dalszym ciągu wypornosciowo) sytuacja powinna się poprawić. Dziekuje Ci za odpowiedź. Problem w tym ze wtedy tworzy się spora fala, a w okolicy sporo miejsc gdzie jest zakaz ich tworzenia. Szkoda myślałem że może być to efektem jakiegoś luzi na sterociagach i można to zminimalizować. Trochę upierdliwa sprawa, ale będę musiał z tym jakoś żyć. Jeszcze raz dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Mówię o delikatnym zwiększeniu prędkości do wartości, przy której nie pchasz dziobem przesadnie wody. Zakładam, że nie masz luzu w układzie sterowania - tam jest hydraulika czy sterociąg linkowy? Sprawdź luz jałowy kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 Wszystko zależy od dna, moja też przy powolnym pływaniu myszkuje na boki. Bardziej bym się martwił sterowaniem w ślizgu. Przy odpowiedni wytrymowanej łodzi nie powinno ciężko chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ79 Opublikowano 14 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Mówię o delikatnym zwiększeniu prędkości do wartości, przy której nie pchasz dziobem przesadnie wody. Zakładam, że nie masz luzu w układzie sterowania - tam jest hydraulika czy sterociąg linkowy? Sprawdź luz jałowy kierownicy. Jest luz i to dość spory, bo ok 1/5 obrotu steru, ale w tym przedziale jest nieznaczna możliwość skręcenia lodzia... Jak sprawdzić czy sterowanie jest hydrauliczne czy sterociag? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ79 Opublikowano 14 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Wszystko zależy od dna, moja też przy powolnym pływaniu myszkuje na boki. Bardziej bym się martwił sterowaniem w ślizgu. Przy odpowiedni wytrymowanej łodzi nie powinno ciężko chodzić. Trymer, jak pisałem, mam ustawiany ręcznie dwoma przyciskami gora dół. Może źle to robię. Staram się ustawić łódź w poziomie, ale nawet najmniejsza zmiana obciążenia na lodzi( przesunięcie się na fotelu bliżej srodka) powoduje przechyl i skręcanie łodzi. Czy to normalne? Moze można wstawić jakiś automat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Jak sprawdzić czy sterowanie jest hydrauliczne czy sterociag? Zobacz co idzie linka czy przewody hydrauliczne. Czy to normalne? Raczej nie. Trym opuszczasz do startu, a potem podnosisz do góry. Łódź nie może skręcać jak lekko się ruszysz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.