Skocz do zawartości

Problem z sterowaniem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Jestem tutaj nowy i dopiero rozpocząłem przygodę z motorowodniactwem, więc proszę o zrozumienie.

Mam Draco 1800 DC od dwóch tygodni. Mój pierwszy problem zaczął się z prowadzeniem łodzi. Na wolnych obrotach płynie sobie jak się jej podoba, cały czas trzeba korygować ster i nie mam możliwości żeby płynęła prosto. Raz w lewo, raz w prawo.nie jestem w stanie utrzymać jej prosto. Czy to normalne?

Jak dodam obrotów, podnosi się dziób, trymujemy ją do slizgu, ale niestety trymklapy musze ciągle korygować a najmniejsza zmiana obciążenia na łodzi powoduje dziwne zachowanie lodzi. Najbezpieczniej jest wychamowac i ponownie przyspieszyć. Do tego ster zaczyna bardzo ciężko chodzić. Trzeba użyć naprawdę wiele siły żeby sterować lodzia.

Macie jakieś rady? Czy się przyzwyczaić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie problemów z utrzymaniem kursu przy niskiej prędkości, to bardzo często występujące zjawisko przy kadłubach ślizgowych. Delikatnie przyspieszając (płynąc oczywiście w dalszym ciągu  wypornosciowo) sytuacja powinna się poprawić. Jeśli chodzi o drugi problem - masz w tej Łodzi Przekladnie „z” + trymklapy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie problemów z utrzymaniem kursu przy niskiej prędkości, to bardzo często występujące zjawisko przy kadłubach ślizgowych. Delikatnie przyspieszając (płynąc oczywiście w dalszym ciągu  wypornosciowo) sytuacja powinna się poprawić.

 

Dziekuje Ci za odpowiedź. Problem w tym ze wtedy tworzy się spora fala, a w okolicy sporo miejsc gdzie jest zakaz ich tworzenia.  Szkoda myślałem że może być to efektem jakiegoś luzi na sterociagach i można to zminimalizować. Trochę upierdliwa sprawa, ale będę musiał z tym jakoś żyć. Jeszcze raz dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o delikatnym zwiększeniu prędkości do wartości, przy której nie pchasz dziobem przesadnie wody. Zakładam, że nie masz luzu w układzie sterowania - tam jest hydraulika czy sterociąg linkowy? Sprawdź luz jałowy kierownicy.

 

Jest luz i to dość spory, bo ok 1/5 obrotu steru, ale w tym przedziale jest nieznaczna możliwość skręcenia lodzia...

 

Jak sprawdzić czy sterowanie jest hydrauliczne czy sterociag?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od dna, moja też przy powolnym pływaniu myszkuje na boki.

Bardziej bym się martwił sterowaniem w ślizgu. Przy odpowiedni wytrymowanej łodzi nie powinno ciężko chodzić.

 

Trymer, jak pisałem, mam ustawiany ręcznie dwoma przyciskami gora dół. Może źle to robię. Staram się ustawić łódź w poziomie, ale nawet najmniejsza zmiana obciążenia na lodzi( przesunięcie się na fotelu bliżej srodka) powoduje przechyl i skręcanie łodzi.

Czy to normalne?

Moze można wstawić jakiś automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...