krzyzan21 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 wkleję pare zdjęć jakimi dysponuje z remontami łódeczek jakie wykonałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyzan21 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 reszta zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 jedno pytanie, czy przy tak nisko zamontowanym silniku nie zalewał go kilwater, po zatrzymaniu z ślizgu? Wspornik pomysłowy, sam o takim myślałem by opuścić silnik o 4cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyzan21 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 nie zalewło silnika temat już przerabialem wcześniej z pantografem następnym razem jak będe robił taką przeróbkę to zrobie to tak http://www.hermco.net/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Ładna, czysta robota. Mam inne pytanie: Czy ten wspornk nie jest zbyt delikatny? Wygląda dość niestabilnie. No ale nie widziałem go na żywo Gratujacje za fajną robotę 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Bardzo sprytne rozwiązanie, szczególnie dla małych łodzi, robisz dostawkę - pomost z pawężą a w łodzi wycinasz całą miskę spod silnika, zabudowujesz pawęż i od razu większa pow. użytkowa na łodzi. Super rozwiązanie, ja chciałem robić z nierdzewnych ceowników dokręconych do pawęży, by odsadzić silnik i jednocześnie go obniżać. Wyciął bym wtedy w swojej całkowicie miskę spod silnika i wstawił mega wygodną kanapę. http://forum-motorowodne.pl/off-topic/remont-rybitwy/?action=dlattach;attach=2724;image Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyzan21 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 koledzy pantograf napewno nie jest za delikatny łódź ma wzmocnioną rufę odciągi pawęrzy i jest solidnie wyspawany łódź z zamontowanym już silnikie, podnosiłem za pantograf do góry podnośnikiem do silników i nic nawet nie zatrzeszczało, w polsce jest to mało popularne rozwiązanie a w stanach dość częsty widok zalety to tak jak kolega Czeczen napisał zwiększenie miejsca na łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
covi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Miałem okazję pływać łodzią typu "Romana" z podobnym rozwiązaniem. Na pantografie wisiała honda 30hp która przy ostrym starcie z dwiema osobami na tyle łodzi topiła się po samą czapkę. Rozwiązanie bardzo fajne tyle że musimy mieć sporą wyporność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 A widzisz, czyli ten kadłub nie jest przygotowany pod takie rozwiązania. A moja 50stka trochę waży i mogło by być podobnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Miałem okazję pływać łodzią typu "Romana" z podobnym rozwiązaniem. Na pantografie wisiała honda 30hp która przy ostrym starcie z dwiema osobami na tyle łodzi topiła się po samą czapkę. Rozwiązanie bardzo fajne tyle że musimy mieć sporą wyporność. Covi, no nie wiem czy wiesz co piszesz??? Ale bądź dobrej myśli! :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Kolego Krzyżan21. Bardzo pozytywne działanie i super efekt końcowy. Nie zachłystuj się jednak pochwałami, bo te Twoje działania wymagają bardzo rozsądnego i wyważonego podejścia aby nie zepsuć efektu końcowego. Czasami warto skorzystać z gotowych już rozwiązań i nie sugerować się "chciejstwem" klienta! Powodzenia!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
covi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Zibi, nie bardzo rozumiem co masz na myśli? może jestem w błędzie, jeżeli tak to mnie oświeć. Podzieliłem się tą uwagą bo znajomy tez chciał zyskać na miejscu w łodzi a coś nie wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 chodzi o tą "Samą czapę" Coś jest źle dobrane, bo takie rozwiązania jakie wykonuje "krzyzan" występują i działają poprawnie. I nie o wyporność tutaj chodzi a o moc silnika, jeśli mogę coś wtrącić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyzan21 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 zamontowanie samego pantografu i zrobienie to nie problem bardzo ważny jest kąt pawęży przeniesiony dalej na pantograf i oczywiście wysokość jedocześnie,odsadzajądz silnik poza łódź trzeba uwzględnić ciężar na łodzi zbiornik paliwa akumulator często pomimo mocnego silnika łódź ma problem z wyjśćiem w ślizg poprzez wspomniany kąt pawęży, koledzy niedowiarki niech sobie więcej poczytają o tej tematyce wpiszcie BRACKET BOATS w wyszukiwarce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Na tym rysunku widać wyraźnie że silnik jest sporo podniesiony względem stępki, czy ja się mylę? Jak dobrze czytam do 100mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
covi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Może i o moc chodzi nie o wyporność (to tylko moje przypuszczenie), nie ważne.. nie neguję rozwiązania Krzyzana bo dobrze wiem że spełniają one swoje zadanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Na tym rysunku widać wyraźnie że silnik jest sporo podniesiony względem stępki, czy ja się mylę? Jak dobrze czytam do 100mm Tak, ale to sportowy kadłub, a nie taki jak Twój... Poczekaj, zwodujesz łódź, nakręcimy film z drugiej łodzi i będziemy radzić.. 8) @Atomik też ma problem z trymowaniem, wiec będą okazje do dyskusji na wodzie... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Dobrze czytasz. ;) Za rufą masz podniesioną powierzchnię wody jak widać. A więc motor musi być wyżej powieszony! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyzan21 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 kolejna przeróbka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyzan21 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 pozostałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 fantastycznie wyszło... Pozdrówki Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 jak na amerykańskich, full wypas. Bardzo ładnie. Pełen podziw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quid Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Potrzebuje sugestii co do pawęży moja łódka miała napęd strugowodny ale ja ją dostałem z zaczęta przeróbką na pawęż http://img692.imageshack.us/img692/6162/dsc09173w.jpg http://img543.imageshack.us/img543/2164/dsc09175v.jpg Myślałem nad nacięciem tych bocznych "ławek"i części strugi w celu wklejenia sklejki. Sam otwór wypełnił bym pianką a od spodu załatał matą rowigową i odpowiednio wygładził szpachlą epoksydową, co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyzan21 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 napewno zaczoł bym od wycięcia pędnika ja zawsze od zewnętrznej strony przykładam nawoskowaną płytę tak żebym mógł położyć żelkot i wylaminiować porządnie , następnie płytę od zewnąterz odrywasz. Puźniej musisz sobie wszystko pomierzyć wysokość pawerzy jak głęboko silnik ma się składać , pomyśleć o kącie paweży czy nie jest kąt prosty w stosunku do dna to zawsze możesz poprawić nakładką na pawęż tzw klin, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quid Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Chyba tak zrobię mógłbyś lub ktoś inny opisać pokrótce jak to zrobić dobrze? w sensie nałożyć żelkot potem zanim wyschnie mate i żywice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.