Skocz do zawartości

Przygotowanie RIB'a do wakeboardingu


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że planuje wykorzystywać mojego Rib'a głównie do wakeboardingu rozważam mogący powstać problem zbyt małego kilwatera, jako że łódka jest lekka, a 5 osób ładował na pewno na nią nie będę.

 

Stąd pomysł dodatkowego balastu na dziobie w postaci zbiornika zrobionego z jakiegoś PCV etc (boje żeglarskie, przeszkody speedballowe).

 

Chodziło by o zamówienie balonu zwymiarowanego dokładnie pod "pokład słoneczny" :P Rib'a, który w razie potrzeby był by napełniany za pomocą pompy, ze zbiornika na którym aktualnie się pływa, i opróżniany w ten sam sposób.

 

Pytanie które powstaje: czy to w ogóle ma sens, a jeśli tak to ile litrów wody musiał by taki zbiornik mieścić aby przyniosło to założony efekt, przy założeniu że na łodzi będzie tylko sternik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego sie właśnie obawiałem :/. Natomiast nastanawiam sie czy ten balast nie będzie mi potrzebny do samego pływania w sytuacji gdy na łódce będzie tylko sternik. Ponieważ wtedy zakładamy ze z tylu łodzi jest sternik + silnik + zbiornik paliwa (80+100+25kg) a z przodu tylko zbiornik paliwa 40kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt Ci nie odpowie ile możesz włożyć .... wszystko zależy od kształtu kadłuba/dna, np. przy łódkach przeznaczonych do holowania narciarza(slalom) aby uzyskać odpowiednią fale do wakeboardu trzeba na nią wrzucić znacznie więcej niż na łódki tylko przeznaczone do wakeboardu. Mimo iż jedna i druga ma śrubę pod kadłubem i odpowiedni napęd. 

 

kup worki takie "do ziemniaków", ok. 1,5zł szt., wsyp piach i testuj. Zrób próby na maksymalną wagę i rozmieszczenie worków. Będziesz widział jakie są efekty zanim zainwestujesz w jakiś zbiornik. Może nie warto kombinować, a może efekty będą całkiem przyzwoite.

 

W łódkach wakeboardowych wykorzystuje się różne dodatkowe systemy balastowe od piachu po wodę. Najczęściej są to zbiorniki napełniane przy pomocy pompki. 

 

 

http://www.fat-sack.com/fatacs_images/VDrive.jpg

 

http://www.thefootersedge.com/equipment/images/automatic-ballast-system-diagram.jpg

 

przy znanych łodziach te zbiorniki mają często dopasowany kształt do pokładu łodzi, a są nawet kanapy wodne, które wstawia się w miejsce oryginalnych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na konstrukcję łodzi na sam dziób nie mogę dać więcej niż ~100kg :( co innego na sam pokład, jednak tak jak mówisz trzeba testować, bo nie ma tutaj gotowego przepisu od producenta jak np w Sea-doo.

 

btw. myślałem o czymś dokładnie jak to co pokazałeś na zdjęciu powyżej, tylko w kształcie dopasowanym do mojego rib'a

 

Zmieniłem tytuł, ponieważ w sumie mam jeszcze kilka pytań podobnej natury.

 

M.in. w którym miejscu wykonać otwory pod wierzę?

 

Pierwsze zdjęcie przedstawia mniej więcej, zamysł jak będzie to wyglądać.

Mam dwie opcje przy czym pierwsza jest gorsza dla mnie ponieważ trzeba zrobić otwory które zakończą się w tylnej bakiście :/ a co do drugiej, boje się o wytrzymałość, chociaż może i niepotrzebnie.

 

Druga sprawa to odciągi które będą przenosiły całą siłę uciągu narciarza. Pierwsze miejsce wydaje mi się lepsze ponieważ będzie trochę inny wektor działającej siły niż w przypadku drugim.

 

Zrzut_ekranu_2012-11-2_o_15_38_05.png.fd75fbf3b2d639fda60263c2dcdf745d.png

1127052987_zdjcie_13.thumb.JPG.c2b335c02d684330ca5d5a4e04953e6a.JPG

1839974321_zdjcie_14.thumb.JPG.dd67671cc7a131e18b090b0accea5e0d.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na konstrukcję łodzi na sam dziób nie mogę dać więcej niż ~100kg :( co innego na sam pokład, jednak tak jak mówisz trzeba testować, bo nie ma tutaj gotowego przepisu od producenta jak np w Sea-doo.

 

 

nawet gotowe przepisy przy balaście nic nie dają, dla przykładu łódź wakeboardowa producenta X, model Y ma według instrukcji " 10 osób lub 1450lbs (658kg)", a w praktyce nie rzadko ładują ponad 1 tonę balastu + osoby i to spokojnie pływa. Szuka się środka między max a bezpieczeństwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało się,  zamontowałem wieżę, tzn nie ma jeszcze odciągów, ale reszta już na miejscu :D

 

Tak samo udało mi się poprawić fabrykę który wyprodukowała zbiornik paliwa, w końcu jest bezpieczny i nie będzie przepuszczał paliwa przy wieczku.

 

Przy okazji zrobiłem sobie bolec do ustalania najniższego położenia silnika w czasie trymowania, przyznam że wyszedł całkiem dobrze jak na użyte narzędzia (szlifierka i wiertarka) :P

IMG_2932.thumb.JPG.6ccae778401c813c522c1c7e783cf7d5.JPG

IMG_2933.thumb.JPG.676953ce38230311f711bafc53d1bd3e.JPG

IMG_2934.thumb.JPG.4c6b72b1cdafcb68a3d6e1bdbe0d884f.JPG

IMG_2937.thumb.JPG.d4fe337620f459daf08fba9cab4eea79.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawa załatwiona  okazało się że da się ściągnąć obudowę silnika bez demontażu całego elementu. Przynanm że rdza na tym była straszna i bardzo głęboko się wżarła  Ale szlifierka, podkład, lakier (w kolorze mojego samochodu  ) i clar załatwiły sprawę  Niestety nie mam zdjęcia

 

Odkryłem przy okazji że "płyn" hydrauliczny(atf) już chyba nim nie jest, w tej chwili ma kolor biało zielony, a z tego co mi wiadomo atf jest czerwony. Więc pytanie: jak wymienić płyn w power-trimie. Jest jakaś procedura?

 

Any1??  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z rdzą sobie poradziłem ściągając obudowę silnika od trymu :)

 

Natomiast teraz chcę uporządkować kable elektryczne, i niestety do tego celu potrzebuje jakąś magistralę/rozdzielnie 12v.

 

Chodzi o to aby od akumulatora doprowadzić 12V do w/w rozdzielni, a z niej dopiero zasilanie na poszczególne urządzenia. Jednak nigdzie nie mogę takiej znaleźć :( pomożecie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwości masz mnóstwo

 

od najdroższych, czyli listwy z bezpiecznikami automatycznymi wodoodpornymi do łodzi

 

http://www.permatech.com.pl/e-sklep/galerie/p/panel-6-przelacznikow-6_3579.jpg

 

http://www.permatech.com.pl/e-sklep/index.php?p779,panel-6-przelacznikow-6-bezpiecznikow-automatycznych-wodoodporny

 

po tańsze same rozdzielacze samochodowe/przyczepkowe do instalacji 12/24V w puszkach ochronnych/hermetycznych - nie są to co prawda typowe do łodzi, ale zapewniają podstawową ochronę przed wilgocią, zachlapaniem, często montowane są w przyczepach do ramy, gdzie warunki bywają trudne.

http://www.auto-lampy.com/Media/Shop/m.jpg

http://img.bazarek.pl/64939/9769/807542/250_17757647094b965197532c7.JPG

 

 

ewentualnie najtaniej to sklep elektryczny/elektroniczny i rozdzielacz + do tego puszkę hermetyczną

http://hubag.pl/sklep/453-513-large/puszka-instalacyjna-pk-3.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie coś takiego, rozdzielnia na 16 bezpieczników automatycznych :)

 

http://www.nautiqueparts.com/images/products/detail/80097.jpg

 

bezpieczniki automatyczne super sprawa, nie trzeba kombinować i wymieniać tylko wciskasz ponownie....., jak znowu wyrzuca, znaczy, że masz problem i nie ma co wciskać więcej.

 

oczywiście Ty nie potrzebujesz, zapewne aż tyle bezpieczników...  rozdzielnie na 6szt automat, już można kupić za około 200zł

 

a wersja ekonomik to dobra propozycja w poście czeburaszka710, ok. 70-80zł z bezpiecznikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...