Mbilek Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Witam,czy ktoś z szanowanych forumowiczow ma doświadczenie z pływaniem motorówką z trim klapami na "amortyzatorach"? Nie chodzi mi o trim klapy,które reguluje się za pomocą specjalnych przełączników na kokpicie lecz tańszy odpowiednik w/w urządzenia.W rozsądnej cenie (750zl) można kupić taki sprzęt lecz nie wiem czy jest on wogole pomocny i czy są jakieś korzyści po zamontowaniu? Moje pytanie brzmi czy w rzeczywistości lodka wychodzi w ślizg przy mniejszych obrotach silnika ,a co za tym idzie zmniejsza się zużycie paliwa?Domyślam się ,że cudów nie ma ale jeśli nawet o 5-10 procent to prosze o informacje.Posiadam 7- metrową ,2-tonowa łódź z silnikiem stacjonarnym V8,któremu mocy raczej nie brakuje :) a myślę ze obniżenie obrotów przy ślizgu o 200/300 pozwoli mi zaoszczędzić około 2 litrów na godzinę pływania.Z góry dziękuje za wszelkie info,pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Myślę, że błędnie rozumujesz. Piszesz o mniejszym spalaniu w czasie podczas ślizgu. Jak będziesz płynąć na wolnych obrotach to jeszcze mniej spalisz w czasie. Natomiast ekonomia na danym odcinku jest najistotniejsza. Wstawiając wszelkie ulepszacze w postaci trymklap, hydrostabilizatorów powodujesz większe opory w wodzie. To zmniejsza Twój zasięg. Prędkość optymalna czyli taka największego zasięgu nie jest minimalną prędkością utrzymania w ślizgu łodzi. W moim doświadczeniu trymklapy mają uzasadnienie tylko w przypadku ruchomego balastu ( ludzi) na łodzi, dużej łodzi. Mało tego tylko automatyczne trymklapy. Ciągłe bawienie się guziczkami aby wyprostować pochył jest bez sensu, niech to robi elektronika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 ...... tylko automatyczne trymklapy. Ciągłe bawienie się guziczkami aby wyprostować pochył jest bez sensu, niech to robi elektronika. Droga zabawa i nie zawsze ta elektronika zrobi to co akurat jest potrzebne. Elektronika będzie trymowała łódkę do optymalnego "położenia" na wodzie. Czasami potrzeba jest czegoś innego. Natomiast jakieś "amortyzatory" to nieporozumienie. Ale to tylko moje niezobowiązujące zdanie ;) https://www.facebook.com/Madness-Marine-Racing-190483266819/?ref=hl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Droga zabawa BOAT ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 :) ;D ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Jeżeli autorowi tematu tylko zależy na tym aby jak najekonomiczniej w czasie ( podkreślam) utrzymać łódź w ślizgu to bym bardziej poszedł w kierunku zmiany śruby na bardziej wydajną w małych prędkościach ( powiększając powierzchnię łopat). Natomiast na pewno w takim przypadku straci na osiągach maksymalnych - coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mbilek Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Dziękuje za podpowiedzi :) Ale myślę ,że dobrze rozumuje :)Jeśli ustalimy ,że prędkość minimalnego,pełnego ślizgu dużej łodzi to około 15 węzłów czyli około 28 km/h przy obrotach 2500/min (teoretycznie :) ),a trim klapy pozwolą osiągnąć mi ta sama prędkość przy niższych obrotach to nie będzie to oszczędność? W mojej łodzi różnica między obrotami 2500/min a 3500/min to 3 galony czyli około 11 litrów/h.Miałem przyjemność pływać przez kilka sezonów Galia 777 ,początkowo bez trim klap,później z trim klapami automatycznymi czyli regulowanym "guzikami" i spisywały się rewelacyjnie,po pierwsze łódź wychodziła w ślizg szybciej,można było wypoziomac pokład żeby nie płynęła "bokiem", co do spalania nie mogę się wypowiedzieć ,ponieważ teść nie pozwalał mi tankowac:) i nie zwracalem na to uwagi :)Panowie,nie jestem fantasta i wiem,że V8 zezre tyle paliwa ile się w niego wleje, mam tylko nadzieję,że są sposoby ,żeby to spalanie w delikatny sposób zmniejszyć,pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Rzeczywiście trym klapy mogą spowodować i spowodują, że szybciej i łatwiej wejdziesz w ślizg. Co nie oznacza, że osiągniesz tą samą szybkość przy mniejszych obrotach silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 @Mbilek przeczytaj jeszcze raz co napisałem Prędkość optymalna czyli taka największego zasięgu nie jest minimalną prędkością utrzymania w ślizgu łodzi. Idź w kierunku optymalizacji śruby pod Twoje potrzeby jak chcesz zwiększyć zasięg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 W trym klapach które uzytkowałem na jednej z łodzi był system automatyczy. Po przekroczeniu pewnej predkosci w tym wypadku 8 wezłów uruchamiało się automat króry sam wykonywał wszystkie korekty - nie musiałes już bawić się guzikami. przy montażu trzeba było zwrócić uwage na prawidłowe wypoziomowanie łodzi i montaż specjalnego czujnika który odpowiadał za poziom i sterował przechyły boczne i wzdłużne. Na znaczące oszczednosci nie licz napewno podnosi komfort . http://eltrim.de/polski/informacje-techniczne/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Trym klapy o które konkretnie pytałeś ma obecnie na mniejszej łodzi z tym że uzywam ich nie zawsze. Gdy łódz jest nie przeciążona nie używam wyłączając ,unosząc do poziomu dna takim czymś http://www.nauticusinc.com/images/component_parts/large/pr500.jpg wtedy pewnie tez coś daje. Jesli łódz jest mocniej dociążona to opuszczam do ustawień fabrycznych ale tylko żeby poprawić wejście w ślizg. Polecam ten model trym klap - te Cie nie zawiodą :) http://upload.secondsun.pl/img/1447746671trimtabgirl.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mbilek Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Dziękuje za info! Czyli jaką prędkość jest optymalną prędkością,rozumiem,że zwiększenie powierzchni łopat śruby pozwoli na pewne oszczędności aczkolwiek zmniejszy się np.prędkość maksymalna? Co do trim klap z ostatniego linka,owszem ,posiadam jednak obsługa ich jest dość uciążliwa,częste awarie,dźwięk wydobywający się z nich podczas awarii nie do zniesienia,a sam serwis przewyższa kwotowo serwis francuskiego Concord'a :) :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Tak z serwisem to makabra, ;) ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Trym klapy automat czy manual ? Tutaj jak zawsze opinie będą podzielne , osobiście pływałem przez cztery sezony na manualach (sterowanie klawiszami ;) )Lenco i przyznam rację Zibi-emu że to optimum szczególnie przy prędkościach powyżej 50km/h . Zamontowałem sporo manuali ale ostatnio też kilka zestawów automatycznych i opinie przy automatach są podzielone pomimo dość zaawansowanej elektroniki , to czasami potrafią zrobić niespodziankę , co często skutkuje paniką na pokładzie . Link do manuala : http://www.lencomarine.com/index.php/products/trim-tabs/complete-kit Automat; http://www.lencoautoglide.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Osobiscie pływam na Lenco z wyświetlaczem położenia klap,uważam że automatyka dla ludzi kumatych nie jest konieczna,to raczej forma luksusu i komfortu.Mi raczej brakuje przycisków "pamięć" którego Lenco nie ma,np M1 i M2 ,czyli M1 start,trym klapy w dół,później M2;ustawieni dla danej łodzi najczęściej ustawiane. Saradog Automatyka dalej za 6-7 tys? czy poszło w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Dolar drogi >:( i to i chyba cena odpowiednia . Podaję ceny netto w $ System poziomowania łodzi Auto GlideTM bez anteny GPS i elementów sieciowych 1. 15504-101 Zestaw Auto Glide/siłownik pojedynczy $1 284 2. 15505-101 Zestaw Auto Glide/siłownik podwójny $1 537 System poziomowania łodzi Auto GlideTM z anteną GPS i elementami sieciowymi 3. 15500-101 Zestaw Auto Glide/siłownik pojedynczy $1 740 4. 15501-101 Zestaw Auto Glide/siłownik podwójny $1 984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Jednak to drogi luksus ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Nikt nie mówił że motorowodniactwo jest tanie. :) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Osobiscie pływam na Lenco z wyświetlaczem położenia klap,uważam że automatyka dla ludzi kumatych nie jest konieczna,to raczej forma luksusu i komfortu.Mi raczej brakuje przycisków "pamięć" którego Lenco nie ma,np M1 i M2 ,czyli M1 start,trym klapy w dół,później M2;ustawieni dla danej łodzi najczęściej ustawiane. Jest klient jest i produkt proszę bardzo jak kolega sobie życzy Nie ma M1 i M2 ale jest FAV1 i FAV2 ;) http://www.nauticexpo.com/prod/bennett-marine-22686.html#product-item_475503 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 A ile to cudeńko kosztuje,bo na podanej stronie brak ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Jeszcze bezcenne ;) bo oficjalnie jeszcze tego niema Tutaj też kolejna nowinka bez ceny 4DHC Features We proudly present the brand new 4DHC controller, designed and manufactured to get the full potential of your Hydrotab interceptors optimize your boat cruising experience and save fuel. 4DHC stands out for its attractive and ergonomic design, with simple and clean user friendly interface. Developed under the NMEA 2000 standards, the 4DHC provides easy connection to the current NMEA network or allows to easily build a network if not existed. The large 3.2'' screen provides real time data, visualized with high quality graphics that improves user’s experience. The integrated GPS and accelerometer sensors , monitor the boat's behavior allows user to choose between auto pitch and auto roll or a Fully automated function make boat riding easier than ever as the user with one button press, enjoys his boat cruising at the ideal angle with reduced fuel consumption. • True NMEA2K system no extra cables • Auto Roll and Auto Trim functions • Built-in 10Hz GPS • Built-in 3D Gyro and 3D Accelerometer • Auto Diagnostics • Steering Assistance • Easy-to-navigate menu • Large 3.2" TFT Intelligent Display • Fully or light loaded selection function Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Jeszcze bezcenne ;) bo oficjalnie jeszcze tego niema Tutaj też kolejna nowinka bez ceny 4DHC Features We proudly present the brand new 4DHC controller, designed and manufactured to get the full potential of your Hydrotab interceptors optimize your boat cruising experience and save fuel. 4DHC stands out for its attractive and ergonomic design, with simple and clean user friendly interface. Developed under the NMEA 2000 standards, the 4DHC provides easy connection to the current NMEA network or allows to easily build a network if not existed. The large 3.2'' screen provides real time data, visualized with high quality graphics that improves user’s experience. The integrated GPS and accelerometer sensors , monitor the boat's behavior allows user to choose between auto pitch and auto roll or a Fully automated function make boat riding easier than ever as the user with one button press, enjoys his boat cruising at the ideal angle with reduced fuel consumption. • True NMEA2K system no extra cables • Auto Roll and Auto Trim functions • Built-in 10Hz GPS • Built-in 3D Gyro and 3D Accelerometer • Auto Diagnostics • Steering Assistance • Easy-to-navigate menu • Large 3.2" TFT Intelligent Display • Fully or light loaded selection function Przeglądnij wczesniejszy wpis i odpowiedz na niego,a ten wpis po prostu opisz po naszemu,co i jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Odniosłem się wcześniej do twojego pytania o cenę , przeczytaj pierwsze zdanie . 8) Co do drugiej nowości też jeszcze jest bezcenne , czyli niema jeszcze ceny . A cały system jest bardzo podobny do Lenco Auto Glide o którym kiedyś sporo pisałem . Różnica w full opcji to : ekran kolorowy 3,2" wbudowany GPS akceleratoror gyro 3D . Sama firma http://www.hydrotab.gr/en/ chwali się kilkoma patentami w temacie samych trymklap (podobnych do VolvoPenta) Wszystko jest na filmiku na głównej stronie Hydrotab . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Zgadza sie, za szybko przeczytałem,jak bedą ceny to podaj,bo jestem z zainteresowany,mam też kolegę co ma trym klapy bez wyswietlacza,można by założyć nowy wyswietlacz do starego systemu i bedzie to działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.