Wojtek1 Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Witam Wszystkich, zacząłem budować łódź ze sklejki dł. 4,5 m kąt dna przy rufie to 12 st. Mam silnik 15 KM jest to typ fabryczny 15/20 KM czyli istnieje możliwość przerobienia na 20 KM jednak aktualnie jest to 15stka Moje pytanie do Was czy przy tego typie łodzi i silnika wklejać redany? czytałem, że przy kącie do 13 st. max ilość par redanów to 2 ale nie było odniesienia do mocy silnika co o tym sądzicie? czy przy tej mocy redany podniosą łódź czy raczej dadzą więcej oporów niż pożytku? szacunkowa waga łodzi na gotowo to ok. 200 kg przedstawiam zdjęcia kształtu dna z budowy innej łodzi oraz ogólną bryłę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 1. Mylisz hydrofile z redanami. 2.Lepiej zamontuj trymklapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 o'k dzięki za odpowiedź :D, ale żeby usystematyzować to poniższy rysunek przedstawia redany czy hydrofile? ja myślałem że redany nie jestem orłem w motorowodniactwie dlatego pytam Was, ale wydawało mi się że redany to uskoki w dnie łodzi (wypłaszczające dno V) i wynoszące/ wypychające kadłub i ułatwiające wejście w ślizg/ półślizg zależnie od mocy, a hydrofile służą bardziej do stabilizacji łodzi. Trym klapy też są niezłym pomysłem i na pewno też go wezmę pod uwagę, jednak jest to napewno większy wydatek i pozostaje kwestia montażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 https://pl.wikipedia.org/wiki/Redan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Proponuję poprawić kąt pawęży, nadbudować redany oraz koniecznie hydrofile, przynajmniej te skrajne. Można też dodatkowo dobudować "pad" który polepszy szybkość w ślizgu. Aby pewnie zmontować trymklapy zrób otwory w pawęży na wylot i przykręć ;) Nie zapomnij o uszczelnieniu otworów, sikafleksem na przykład 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 mikijet, dzięki za definicję niby oczywista oczywistość ;D czyli na zdjęciu poniżej mamy i redany i hydrofile? Zibi zdaje się że z Twojej strony, mam nadzieję że nie naruszyłem pra autorskich.... Bomba łodzie :) redany to zgodnie z definicją poprzeczny uskok a hydrofile wzdłużne. Wygląda na to że muszę zmienić tytuł wątku... :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 A gdzie znalazłeś te zdjęcia? D Dokładnie o to chodzi ^-^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Proponuję poprawić kąt pawęży, nadbudować redany oraz koniecznie hydrofile, przynajmniej te skrajne. Można też dodatkowo dobudować "pad" który polepszy szybkość w ślizgu. Aby pewnie zmontować trymklapy zrób otwory w pawęży na wylot i przykręć ;) Nie zapomnij o uszczelnieniu otworów, sikafleksem na przykład 8) z kątem pawęży i nadbudową redanów już raczej nie podziałam.... a daleko zabrnąłem z budową, już mam w zasadzie kadłub jak byś mógł wyjaśnić co to jest "pad" natomiast hydrofile (które myliłem z redanami) chyba dodam... z trym klapą zawsze będę miał chyba czas, jeżeli odpowiednio przygotuję pawęż to raczej zawsze je będzie można dołożyć..? chyba będę miał jeszcze sporo pytań, dlatego założę chyba osobny wątek z budowy może kolejnemu szkutnikowi amatorowi się przyda, a ja może dowiem się nowych rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 A gdzie znalazłeś te zdjęcia? D Dokładnie o to chodzi ^-^ na Twojej stronce wujek Google wyrzucił w grafice po wpisaniu hasła "redany w łodzi" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Odpuść sobie redany. Zrób tylko "pad" ;) Takie zwykłe wypłaszczenie w części rufowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 na jakiej to jest długości? lepiej to wklejać czy może wyciąć sklejkę i dać to wypłaszczenie? mam już poprzeczne wręgi, łódka mi się nie "rozlezie" po wycięciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Co to znaczy poprzeczne wręgi? Postaram się znaleźć jakieś zdjęcia kiel pada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Dzisiaj założę osobny wątek z budowy łodzi ze sklejki, tam będę zamieszczał foty, żeby tutaj nie robić bałaganu redanowo/ hydrofilowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Wojtek1 Może byś opisał też budowę na Szuktnikamator.pl ? Pozdrówki serdeczne Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Adam, postaram się jak czas pozwoli Zibi, wręgi to chyba tylko są poprzeczne, to pewno moje braki w nazewnictwie szkutniczym pierwsze zdjęcia są tutaj http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/budowa-lodzi-rekreacyjno-wedkarskiej-4-5-m-ze-sklejki/ nazwalem je poprzeczne ponieważ, przed wklejeniem pokładu będę dawał jeszcze wręgi/ podłużnice (nie wiem jak to nazwać) nie mniej jak bym miał wyciąć teraz stępkę to łódka mi się nie rozejdzie. Jednak Twoje łodzie to głębokie V, przypominam, że ja będę pływał na piętnastce (może 20stce jak zmodyfikuję silnik) ale niestety nie na podwójnej trzysetce ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 ... przed wklejeniem pokładu będę dawał jeszcze wręgi/ podłużnice (nie wiem jak to nazwać) ... Usystematyzuj sobie : 1. Szkielet 2.Poszycie 3.Szkielet + Poszycie = Kadłub 1. SZKIELET = Wiązania Poprzeczne i Wiązania Podłużne Poczytaj: http://sciaga.pl/tekst/22204-23-plaszczyzny_konstrukcyjne_kadluba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 o'k człowiek się całe życie uczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek1 Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 i chciał bym jeszcze reanimować ten temat i prosić o sugestie dot. elementów dna. Czy przy silniku 15 KM, tym kształcie dna wklejać jakieś elementy - hydrofile, kiel pad, inne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.