obcyfm Opublikowano 4 Września Udostępnij Opublikowano 4 Września (edytowane) Witam, dzisiaj kupiłem łódkę do remontu. Plan jest taki, że remont przeprowadzi lakiernik samochodowy w następujący sposób: w środku wszystkie dziurki po śrubach, wkrętach zakleja matą szklaną, małe pęknięcia i rysy szpachlą do łódek. Później matowienie i malowanie wg. sztuki samochodowej:). Paweż została wzmocniona blachą ryflowaną która będę jutro ściągał i zobaczę co tam się dzieje. Dół lodzi matowienie, szpachlowanie i malowanie. Proszę tylko podpowiedzcie mi jakie farby i podkłady użyć do malowania dołu lodzi. A najlepiej jakie konkretnie materiały użyć po nazwie bo jest tyle tego na rynku, że nie wiem co wybrać. Dziękuję za pomoc. Edytowane 4 Września przez obcyfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 4 Września Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września (edytowane) Dobra, poczytałem i zrobię tak: całość szlifuje, naprawiam ubytki szpachlą epoksydową z włóknem szklanym, malowanie farbą podkładową epoksydową i na koniec farba antyporostowa 2x. Pytanie czy naprawię szpachlą ubytki po śrubach? Szlifowanie i szpachlowanie zostawię lakiernikowi a malowanie sam ogarnę. Tylko martwi mnie to co odkryje bo zdjęciu blachy na pawęży. Edytowane 4 Września przez obcyfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 4 Września Udostępnij Opublikowano 4 Września Jak pacniesz dziurki po śrubach szpachlą/ klejem epoksydowym to mogą po czasie wypaść. Najlepiej od spodu mata od góry klej. Jak nie masz od spodu dojścia to choć fazkę dużym wiertłem i klej/ szpachla z matą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 5 Września Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września @Saturn tak zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 5 Września Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września Łódka wyczyszczona ze zbędnych rzeczy. Paweży jeszcze nie ruszałem. Proszę, oceńcie na zdjęciach kondycję mojej łódki. Może zobaczycie coś czego ja nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 5 Września Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września Niestety po jednej stronie zobaczyłem jakąś naprawę. Nie wiem jak do tego podejść. Zerwać tą piankę? Od strony zewnętrznej nie widać żadnych napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września (edytowane) Nie wygląda na naprawę, czasem przy produkcji z braku pomysłu resztki mat i innych produktów się wrzucało byle gdzie bez powodu . Zerwij. Poniżej zaznaczyłem miejsce łączeń pawęży blach, to należy skontrolować. Bo nawet jak zamontujesz trzy blachy a tam będzie miękko to lipa. Edytowane 6 Września przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 11 Września Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września (edytowane) @SaturnOk, wykręciłem blachę. Paweż oceniam, że jest w dobrym stanie. Zdarłem lamelka powłokę farby I zanieczyszczeń aż pokazała mi się chyba żółta szpachla na całej powierzchni. Położyłem na to mate szklaną. Tylko czy dobrze zrobiłem? Czy nie powinienem szlifować aż pokaże mi się struktura maty szklanej i dopiero na to wklejać mate? Edytowane 11 Września przez obcyfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 12 Września Udostępnij Opublikowano 12 Września Otwory po śrubach warto zabić kołkami z buku na żywice . Wszystkie klejenia robisz przed szpachlowaniem . Szpachlowanie zgrubne szpachlówka jachtowa np bosman . Potem na całość podkład epoksydowy np sea line i szlifowanie . Drugi raz podkład i na niego farbę Poliuretanowa tez np sea line . Oczywiście natryskowo i podkład i farba . To się obroni latami . Dopiero na ta farbę dajesz anty porost . System samochody nie dość ze miękki to szpachlówki na gipsie pija wodę jak gąbka . Na materiałach samochodowych to remont na krótko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 12 Września Udostępnij Opublikowano 12 Września 18 godzin temu, obcyfm napisał: @SaturnOk, wykręciłem blachę. Paweż oceniam, że jest w dobrym stanie. Zdarłem lamelka powłokę farby I zanieczyszczeń aż pokazała mi się chyba żółta szpachla na całej powierzchni. Położyłem na to mate szklaną. Tylko czy dobrze zrobiłem? Czy nie powinienem szlifować aż pokaże mi się struktura maty szklanej i dopiero na to wklejać mate? Ile tej maty i jaka gramatura ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 12 Września Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września Godzinę temu, Saturn napisał: Ile tej maty i jaka gramatura ? Wkleiłem 2 maty po 150 bo nie było innych. Dzisiaj dopiero kupiłem 300, przeszlifuje i wkleję jeszcze 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 13 Września Udostępnij Opublikowano 13 Września To nie pomoże. Ważniejszy jest rdzeń pawęży. Jeśli jest twardy, nieruchomy to tak powinno być. Jesli miękki i kruchy i chciałbyś matą to wzmacniać to sens ma tylko konstrukcja zawiązek od środka, pawęż bez rdzenia robię na silniki do 20km a powyżej przekładka airex i corematy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 13 Września Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września (edytowane) 1 godzinę temu, Saturn napisał: To nie pomoże. Ważniejszy jest rdzeń pawęży. Jeśli jest twardy, nieruchomy to tak powinno być. Jesli miękki i kruchy i chciałbyś matą to wzmacniać to sens ma tylko konstrukcja zawiązek od środka, pawęż bez rdzenia robię na silniki do 20km a powyżej przekładka airex i corematy. Paweż jest twarda. Wykładam tylko dlatego, że jest nawierconych dużo dziur po blaszy. Okazało się, że pod duża blachą była jeszcze jedna mniejsza. I tak sobie wymyśliłem, że sobie poćwicze wyklejanie. Dziury od wewnątrz będę korkował tak jak napisał @mike217 a później na zewnątrz wykleje jeszcze latami z maty. Jutro zrobię zdjęcia i pokaże co ja tworzę:) Edytowane 13 Września przez obcyfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 13 Września Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września Myślę też, że jak wykleje miejsce po blaszy to wzmocnię trochę paweż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 14 Września Udostępnij Opublikowano 14 Września Takie sposoby na korkowanie dziur drewnem to w latach gdzie był deficyt materiałów. Dziś używa się żywic vinyloestrowych, kleju i szpachli także, nawet nie epoksydowych. Jeśli użyjesz drewna zaczyna się praca na epoksydach a nie widzę sensu babrać się. poza tym skąd kołek drewniany ma później brać wilgoć do rozprężania się. Nie chciałbym nikomu tu ujmować wiedzy, każda metoda ma być skuteczna. Odnośnie produktów automotiv - pomalowałem wiele jachtów poliuretanową farbą z mieszalni z dodatkiem proszku pogrubiającego. Osiągnąłem niemal grubość żelkotu. Poliuretan jest stosowany na autobusy i ciężarówki dla osiągnięcia trwałości powłoki. A odnośnie szpachlówki samochodowej to fakt, zawiera talk który puchnie tylko gdy przeszlifujeny go na mokro. Stąd szlifuję się na sucho i zamyka podkładem- takie wyciągnięcie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 14 Września Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września To z tymi dziurami w pawęży zrobię tak, że poupycham nasączona mate i dobije korkiem zamoczonym w żywicy a na koniec zrobię laty z maty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 14 Września Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 19 Września Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września Teraz zauważyłem, że deska jest nasiąknięta wodą. Co ja mam teraz zrobić? 20240919_143736.mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września (edytowane) Według sztuki odszlifowac laminat i suszyć zimę . Zamknieta sklejka nigdy nie wyschnie. Edytowane 19 Września przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 19 Września Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września Czyli wyciąć laminat tam gdzie jest sklejka. To nie lepiej już wymienić jak mamy ja odkrytą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 21 Września Udostępnij Opublikowano 21 Września Lepiej. Zależy jak to konstrukcyjnie jest umocowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcyfm Opublikowano 26 Września Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września @Saturn wystarczy tylko zmatowić czy drzeć do szpachli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 26 Września Udostępnij Opublikowano 26 Września To co już leży wyprowadzić do gładkości i 180 papier na koniec, podkład i farba finalna. Nie ma co drzeć bo to utwardzone jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.