Skocz do zawartości

Remont łódki wędkarskiej.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj kupiłem łódkę do remontu. Plan jest taki, że remont przeprowadzi lakiernik samochodowy w następujący sposób: w środku wszystkie dziurki po śrubach, wkrętach zakleja matą szklaną, małe pęknięcia i rysy szpachlą do łódek. Później matowienie i malowanie wg. sztuki samochodowej:). Paweż została wzmocniona blachą ryflowaną która będę jutro ściągał i zobaczę co tam się dzieje. Dół lodzi matowienie, szpachlowanie i malowanie. Proszę tylko podpowiedzcie mi jakie farby i podkłady użyć do malowania dołu lodzi. A najlepiej jakie konkretnie materiały użyć po nazwie bo jest tyle tego na rynku, że nie wiem co wybrać. Dziękuję za pomoc.

20240904_170445.jpg

20240904_170500.jpg

20240904_171551.jpg

Edytowane przez obcyfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, poczytałem i zrobię tak: całość szlifuje, naprawiam ubytki szpachlą epoksydową z włóknem szklanym, malowanie farbą podkładową epoksydową i na koniec farba antyporostowa 2x. Pytanie czy naprawię szpachlą ubytki po śrubach? Szlifowanie i szpachlowanie zostawię lakiernikowi a malowanie sam ogarnę. Tylko martwi mnie to co odkryje bo zdjęciu blachy na pawęży.

 

Edytowane przez obcyfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • obcyfm zmienił(a) tytuł na Remont łódki wędkarskiej.

Nie wygląda na naprawę, czasem przy produkcji z braku pomysłu resztki mat i innych produktów się wrzucało  byle gdzie bez powodu .  Zerwij. 


Poniżej zaznaczyłem miejsce łączeń pawęży blach, to należy skontrolować. Bo nawet jak zamontujesz trzy blachy a tam będzie miękko to lipa. 

IMG_0565.jpeg

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SaturnOk, wykręciłem blachę. Paweż oceniam, że jest w dobrym stanie. Zdarłem lamelka powłokę farby I zanieczyszczeń aż pokazała mi się chyba żółta  szpachla na całej powierzchni. Położyłem na to mate szklaną. Tylko czy dobrze zrobiłem? Czy nie powinienem szlifować aż pokaże mi się struktura maty szklanej  i dopiero na to wklejać mate?

Edytowane przez obcyfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory po śrubach warto zabić kołkami z buku na żywice . Wszystkie klejenia robisz przed szpachlowaniem . Szpachlowanie zgrubne szpachlówka jachtowa np bosman .  Potem na całość podkład epoksydowy np sea line i szlifowanie . Drugi raz podkład i na niego farbę Poliuretanowa tez np sea line . Oczywiście natryskowo i podkład i farba . To się obroni latami . Dopiero na ta farbę dajesz anty porost . System samochody nie dość ze miękki to szpachlówki na gipsie pija wodę jak gąbka . Na materiałach samochodowych to  remont na krótko . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, obcyfm napisał:

@SaturnOk, wykręciłem blachę. Paweż oceniam, że jest w dobrym stanie. Zdarłem lamelka powłokę farby I zanieczyszczeń aż pokazała mi się chyba żółta  szpachla na całej powierzchni. Położyłem na to mate szklaną. Tylko czy dobrze zrobiłem? Czy nie powinienem szlifować aż pokaże mi się struktura maty szklanej  i dopiero na to wklejać mate?

Ile tej maty i jaka gramatura ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pomoże. Ważniejszy jest rdzeń pawęży. Jeśli jest twardy, nieruchomy to tak powinno być. 
Jesli  miękki i kruchy i chciałbyś matą to wzmacniać to sens ma tylko konstrukcja zawiązek od środka, pawęż bez rdzenia robię na silniki do 20km a powyżej przekładka airex i corematy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Saturn napisał:

To nie pomoże. Ważniejszy jest rdzeń pawęży. Jeśli jest twardy, nieruchomy to tak powinno być. 
Jesli  miękki i kruchy i chciałbyś matą to wzmacniać to sens ma tylko konstrukcja zawiązek od środka, pawęż bez rdzenia robię na silniki do 20km a powyżej przekładka airex i corematy. 

Paweż jest twarda. Wykładam tylko dlatego, że jest nawierconych dużo dziur po blaszy. Okazało się, że pod duża blachą była jeszcze jedna mniejsza. I tak sobie wymyśliłem, że sobie poćwicze wyklejanie. Dziury od wewnątrz będę korkował tak jak napisał @mike217 a później na zewnątrz wykleje jeszcze latami z maty. Jutro zrobię zdjęcia i pokaże co ja tworzę:) 

Edytowane przez obcyfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sposoby na korkowanie dziur drewnem to w latach gdzie był deficyt materiałów. Dziś używa się żywic vinyloestrowych, kleju i szpachli także, nawet nie epoksydowych. Jeśli użyjesz drewna zaczyna się praca na epoksydach a nie widzę sensu babrać się. 
poza tym skąd kołek drewniany ma później brać wilgoć do rozprężania się. 
Nie chciałbym nikomu tu ujmować wiedzy, każda metoda ma być skuteczna. 
Odnośnie produktów automotiv - pomalowałem wiele jachtów poliuretanową farbą z mieszalni z dodatkiem proszku pogrubiającego. Osiągnąłem niemal grubość żelkotu. Poliuretan jest stosowany na autobusy i ciężarówki dla osiągnięcia trwałości powłoki. A odnośnie szpachlówki samochodowej to fakt, zawiera talk który puchnie tylko gdy przeszlifujeny go na mokro. Stąd szlifuję się na sucho i zamyka podkładem- takie wyciągnięcie tematu. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...