pabblo_lodz Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia A więc sprowadziłem łódkę z USA, Bayliner 2152 2002 rok z 5.0 silnikiem z zetką Alpha One gen 2. Silnik ma 345 MTH, brak wody w oleju, bagnet czysty żółty olej, to samo korek. Do zrobienie tapicerka, boczki. Dolna obudowa silnika próchno do dorobienia. Oryginalna jest zaokrąglona, czy mogę zrobić prostokątną ? Coś to zmieni po za wyglądem? Mam starą na wzór. Siedzenia oryginalne do uratowania, ma ktoś zdjęcie jak one są mocowane do prowadnic? Mam panele plastikowe i drewniane. Jedna prowadnica jest pęknięta delikatnie, będę próbował ją spawać. Panele boczne będę sam obijał, ale już obudowa górna silnika Mnie przerośnie i potrzebował bym pomocy tapicera. W krótce wstawię zdjęcia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia (edytowane) daj więcej zdjęć , może Ci odpowiem, 10 lat temu robiłem taki projekt, tylko full tapicerka , dywany, grafika na zewnątrz, pokrowiec, wszystko sam szyłem , naprawiałem, odtwarzałem elementy, nawet nie trzymałem się oryginału tylko zrobił tapicerkę na swój wzór. Łódkę wyciągnełęm z dna oceanu. Kupiłem maszynę do szycia i przez zimę wszystko poszyłem łącznie z pokrowcem Edytowane 14 Stycznia przez Kazik_usa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 17 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia (edytowane) Aktualizacja 17.01.2025: 1. sprawa uruchomiłem silnik - tylko na chwile ale już coś. Cicha praca, ładne ciśnienie oleju, pali na cyk. Problemem z odpaleniem: a) to był słaby akumulator b) nie podpięte ssanie przy gaźniku. 2. Sprawa jeśli chodzi o tapicerkę, to dziś był tapicer i to co zniszczone pojechało do naprawy plus wymiana okien w bimini. Muszę dokupić połamane uchwyty od stelaża i zesztukować jedną rurkę. Jutro pracuje ale w niedzielę dodam zdjęcia i może jakiś filmik z pracy silnika. Edycja: Wszelkie uwagi odnośnie obsługi serwisowej silnika, zetki alpha one gen. 2, mile widziane. Edytowane 17 Stycznia przez pabblo_lodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Odpaliłem silnik, Troszkę ciężko zimny pali. Nie mogę dać mu gazu manetka, bo mam rozebrane wszystko dla tapicera. Zamówiłem oleje do zetki i trymu. W trymie muszę uzupełnić, w Zetce chce wymienić. Silnik pracował 1h bez problemów, sprawdziłem i brak przedmuchów, zero wody w oleju. Po rozgrzaniu pali od strzała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Propeler w spodzinie koniecznie wymień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 20 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 3 godziny temu, Saturn napisał: Propeler w spodzinie koniecznie wymień. Tak, to złom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 23 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia Jutro odbieram tapicerkę i naprawione bimini. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 27 Stycznia Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia Wiem kto to szył, zastanawiam się nad zleceniem im materacy. Mam pytanie w związku z tym, co Kolega sądzi o jakości wykonania tej tapicerki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 28 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia (edytowane) 14 godzin temu, panpikuś napisał: Wiem kto to szył, zastanawiam się nad zleceniem im materacy. Mam pytanie w związku z tym, co Kolega sądzi o jakości wykonania tej tapicerki? Jestem zadowolony, według mnie jest ok. Nie mam do czego się doczepić. Za tą cenę, bo za ten komplet zapłaciłem 3k. PLN, jestem zadowolony. Edytowane 28 Stycznia przez pabblo_lodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 28 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia Potrzebuję wymienić węże powietrzne do przewietrzania komory silnika. Co byście polecili? Po zmierzeniu wychodzi Mi średnica 4 cale/100 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 28 Stycznia Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia (edytowane) Dziękuję za opinię. Ja używam poliuretanowych antystatycznych. Edytowane 28 Stycznia przez panpikuś 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 28 Stycznia Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia (edytowane) A ja kupiłem takie i na wentylator pasi. Proponuje od razu nowy kupić, bo to zawsze zaczyna wydawać dźwięki rodem z dżungli. W juli są spoko Kyoba. Oczywiście możesz zamówić typowe „marine” za kilka milimetrów grubszy plik. A te „no marine” są ja oryginały czarne tylko te mają dodatkowo Alu powłokę, z zewnątrz jakiś plastyk. https://allegro.pl/oferta/rura-wentylacyjna-aluminiowa-elastyczna-przewod-fi-80-85-10m-kanal-spiro-13323758825 tu na foto oryginalne jakie były na Regalu. Edytowane 28 Stycznia przez Saturn 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia (edytowane) Nie musi być marine, ale musi być antystatyczny. 🤷 a ten z amelino nie jest antystatyczny... Wręcz odwrotnie. Wentylator powinien być użyty z beziskrowym silnikiem... Zapoznałem się z charakterystyką tego z Juli, słowem nie napisano że jest on beziskrowy... w związku z tym nie nadaje się on do montażu w maszynowni z silnikiem benzynowym... jeszcze w połączeniu z tą rurą z amelino... 🤦 Edytowane 29 Stycznia przez panpikuś 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia (edytowane) Nie napisali ze beziskrowy, ale napisali : Wentylator komory silnika 12 V Kayoba Marine samo przez się znaczy, że do komory silnika. Musieliby napisać że nie nadaje się do komory silnika. Lub wykluczyli pb. A to jak akumulatorami, gdzieniegdzie piszą żeby nie pić płynu z nich. 😉 Fakt zgadzam się że błądzące ładunki po takiej rurze sobie mogą skoczyć ake tumoroducent napisał : „Dodatkowo dzięki antystatycznej powłoce ...” no nie wiem… papier jest. Edytowane 29 Stycznia przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia Niech się Kolega nie kompromituje ani z tym wentylatorem i jego opisem, ani z tą rurą z" powłoką". To że wentylator jest do komory silnika, nie oznacza że jest on wentylatorem przeznaczonym do usuwania ( czyli wyciągania) gazów niebezpiecznych. 🤷 A antystatyczna powłoka, to dalej tylko powłoka, i to z zewnątrz, więc psu na budę skoro nie z tej strony. 🙋 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DSZ- Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia A tak z głupoty zapytam...te wentylatory to powinny wyciągać ciepłe powietrze czy wtłaczać zimne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia To nie głupota, wręcz odwrotnie, to bardzo dobre pytanie. Wentylatory są wyciągowe - czyli mają wyciągać powietrze (zassane przez otwór na przeciwległej burcie) na zewnątrz. Gdyby wentylator miał wdmuchiwać świeże powietrze, to przez różne nieszczelności te zapachy trafiły by do kabiny, kokpitu lub dokładnie tam gdzie nie powinny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) Trudno zdalnie kupić beziskrowy, na stronie podają że tak, a w instrukcji nic nie wspominają. Edytowane 30 Stycznia przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) Powinien być wykonany w normie ExE lub ExD. 5 sekund szukania, tylko nie w sklepach dla majsterkowiczów. https://vetus-sklep.pl/pl/wentylacja/37650-inline-ventilator-8717372388965.html W powiązanych produktach jest dedykowany wąż. Edytowane 30 Stycznia przez panpikuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) Teraz chociaż będzie Kolega wiedział, do czego służy ten z Juli. Przez grzeczność nie zapytam, czy wie Kolega dlaczego Vetus nie zaleca montażu tego wentylatora jako nawiew. P.S. Jeszcze jedno, link jest przykładowy dla zobrazowania idei. Należy dobrać wydajność wentylatora do kubatury w której ma następować wymiana. Edytowane 30 Stycznia przez panpikuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 30 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) Ok, dziękuje za informacje., zamówiłem wąż poliuretanowy. Wentylatorów na razie nie ruszam, sprawdziłem działają. Jedno jeszcze pytanie, pozdejmowałem poodklejane wykładziny. Po odkurzałem wszelkie luźne zabrudzenia, wykładziny wypiorę karcherem. Czym polecacie kleić do burt? Edytowane 30 Stycznia przez pabblo_lodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Klejem kontaktowym odpornym na wysokie temperatury. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 4 godziny temu, panpikuś napisał: czy wie Kolega dlaczego Vetus nie zaleca montażu tego wentylatora jako nawiew Mogę się tylko domyślać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 1 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Po mimo nie sprzyjającej pogody, powoli działam. Mam już gotową całą tapicerkę, dodatkowo przygotowane wykładziny do klejenia, to co mniejsze i mogłem kleić w domu to już gotowe do montażu. Naprawiłem Bimini, miałem złamaną jedną rurkę. Po rozebraniu okazało się że rurka jest fabrycznie łączona w tym miejscu i wystarczyło wewnętrzną rurkę odwrotnie włożyć i przynitować nowe końcówki. Tak że warto sprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 18 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Pogoda nie rozpieszcza, prace stoją. Z plusów zarówno Łódka, jak i przyczepa zostały zarejestrowane. Ważna informacja jeśli sami sobie importujecie z USA, żeby bez problemu zarejestrować przyczepę potrzebujecie mieć Title i odprawę celną zrobioną na przyczepę z nr vin. Bez tych dwóch rzeczy, rejestracja nie będzie prosta i przyjemna, trzeba kombinować z Czechami i przyczepą typu SAm. Co do przeglądu to polecam udać się na stację gdzie robią przyczepy rolnicze. Obowiązkowo w przyczepie ciężkiej hamulce na obu osiach, mogą być hydrauliczne, o oświetleniu nie wspominam bo to wiadomo. Z plusów okazało się że w przyczepie mam osie smarowane typu Dexter E-Z Lube. Teraz czekam na pogodę i testy na wodzie, potem prace serwisowe i pielęgnacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.