Skocz do zawartości

Remont drewnianej motorówki


__Johny_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

Chciałbym kolejny raz skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczenia.

Mam drewnianą  zabytkową motorówkę do odnowienia oczyściłem spód który cały był pokryty jakąś cienką warstwą jakby akrylu czy czegoś twardego i pomalowane.Mam pytanie czy możecie podpowiedzieć jak z takiego stanu przejść do takiego jak na zdjęciu i żeby to było trwałe i dobrze zrobione jakich użyć środków?uszczelnienie pomiędzy deskami tez jest do uzupełnienia(wygląda na to samo czym był pokryty cały spód)

Proszę o podpowiedzi w miarę możliwości.

http://upload.secondsun.pl/img/147570605920161005_152004.jpg

 

 

http://upload.secondsun.pl/img/1475705947boesch-510-gambler-22573060141557686668545249494565x.jpg

boesch-510-gambler-22573060141557686668545249494565x.jpg.b00e7d142091787d3806bc02e64a37b5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Kolega usunął, jakby akryl, to był laminat epoxydowy - do linii wody. Warto tą powłokę odtworzyć... A potem malowanko.

Jeżeli chce Kolega uzupełniać ubytki na poszyciu dna to moim zdaniem pył ze szlifowania plus żywica epoksydowa wedle uznania plus PAC lub pył plus epinox 12 to wtedy burty można uzupełnić po zagruntowaniu tym lakierem. A potem normalny PU.

Z tym że  łódka cała chyba jest oszlifowana więc najpierw szpachlujemy potem laminujemy następnie ze 2 epinox 54 i zaczynamy burty. Po skończeniu burt wracamy do dna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Burt jeszcze nie ruszyłem.Zastanawiałem się czy musi iść ten laminat czy robi się tylko z jakimś impregnatem i ileś warstw lakieru bo myślałem że ta ciemna część na zdjęciu tak jest zrobiona żeby było widać dechy ale chyba nie:)(nie widziałem takiego czegoś na żywo)Jestem jeszcze w kontakcie mailowym z producentem i chyba ta nie miała takiego malowania tylko wszystko na jeden kolor.To moje pierwsze kroki z takimi robotami i chemiami więc przepraszam za dziwne pytania:)A pod ten laminat jeszcze coś idzie jakaś bejca?  Co to PU?Co do wkrętów to widziałem że część do wymiany tylko co z tymi ogniskami? wymiany całego poszycia nie planuję, tarcie ile się da i uzupełnianie laminatem??A może jeszcze wiecie gdzie dostanę coś takiego jak na zdjęciu?znalazłem w holandii ale chyba się nie dogadam żeby mi wysłali.

 

http://upload.secondsun.pl/img/147583849520151111_131407.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod laminat żadnej bejcy. Bejce nitro do natrysku można na burty przed epinoxem położyć, tylko czy jest sens nie wiem bo Kolega zdjęć skąpo.

PU to poliuretan tylko pytanie z czego jest poszycie, ponieważ na lite drewno stosujemy 1K a na sklejke możemy tak 1 K jak i 2K

1K - jedno komponentów

2K dwu komponentowy czyli chemoutwardzalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za konkrety.

co do farb to dostałem coś takiego i będę chciał się jakoś tego trzymać

http://www.anwander.ch/

Grundierung rotbraun Komponent

Kupferbronze 1 Komponent

 

Farbton der Beize Überwasser: Nitrobeize rotbraun/orange

www.votteler.de

A poszycie to sklejka mahoniowa ale nie mam wiele zdjęć

http://upload.secondsun.pl/img/147586652320151110_204010.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No piękna.Klasyk 64 rok. Tylko trzeba ją trochę dopieścić:)

"Ten poler ma być ori ?"- nie rozumiem

no chodzi mi o firmę chemii żeby zrobić ten laminat ale bez siatki bo nie widziałem tam siatki.

A zdjęcia jakie i po co?:) trochę słabo bo teraz jest jak na tym pierwszym i wszystko poodkręcane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdjęcia jakie i po co?:)

Żeby się pochwalić...

Czy to okucie którego Kolega szuka musi być oryginalne?

 

Laminat bez siatki to nie laminat.... Pozatym nie trzeba ciągnąć do 2 cm. Wystarczy welonem mokre na mokre dwa razy. Problem jest w tym że ciężko się laminuje pod górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

może znajdę jeszcze jakieś jedno przed rozkręceniem ale to chyba tyle.

A okucie chciałbym takie dokupić bo jedno jest.

No w tym ułożeniu widzę że ciężko będzie to zrobić bo wszystko jest płynne, myślałem że jest jakaś masa do nakładania- tak to wyglądało wcześniej.Też się dziwiłem ze tam nie było żadnej siatki.W sumie to może by mi się jeszcze udało ją całkiem wykiprować do góry dnem. Ale rozumiem że  lepiej z cienką siatką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajka.

Co do okucia to chyba tylko na zamówienie...

 

A co do masy uszczelniajacej to nie wiem czy taka istnieje, nie praktykowałem tego ale zainteresuje się tematem. Musialaby być dwuskładnikowa, ale bez żadnego zbrojenia mogła by popękać na pracującym kadłubie, a wtedy woda zrobi swoje...  Może zaimpregnowanie na parę razy rzadkim epoksydem + PAC, tak żeby kadłub trochę wchlonąl... ?

 

Cały okręt Kolega odświeża czy tylko dno do zregenerowania? I co było powodem rozdłubania dna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie pod tym antyporostem nieźle się to trzymało cieniutka twarda warstwa tak jakby to było tylko grubiej pomalowane albo zaciągnięte cienką warstwą szpachlówki.Rozszczelniona zęza(o ile to poprawnie) i całość nabrała wody.Wierzch też będę chciał chyba poprawić (zobaczymy jak z funduszami, czasem i możliwościami:)).morze rzeczywiście przy tym deskowaniu z siatką będzie pewniejsze i trwalsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do reszty drewna to warto przemyśleć coelan, nie malujemy tylko szpachelką zaciagamy. Wychodzi politura bez polerowania. Tylko na kilka rzeczy trzeba uważać bo jak coelan słabo położony to na słońcu pierwsza warstwa zrobi się mleczna - czyli kaszanka. Należy też ocenić w jakim stanie jest obecna powłoka bo może się okazać że trzeba drzeć a potem żeby znów mahoń uzyskać to primer ze dwa trzy razy i coelan Max trzy razy...

 

P.S. Ewentualnie jak łódka jest rozkuta to spróbować przepolerowac na mokro drobną pastą, tylko wcześniej warto sprawdzić lakier. Jak jest oryginalny to jest gumowy i polerowanie więcej zepsuje niż poprawi. Jak łódka stoi w cieple to na laczeniach arkuszy, na lakierze, widać pod światło delikatne wgłębienia. Znakiem tego lakier mocno elastyczny i nie ma co polerowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi.Wydaje mi się że lakier nie elastyczny ale jakoś specjalnie nie sprawdzałem.Jeżeli będę musiał go ruszać to myślałem nawet o zdarciu całkiem położeniu koloru i  kilku warstw lakieru ale w takim tempie prac to chyba daaaalekooo :)

W najbliższym czasie chcę się skupić na tym spodzie. A polecisz gdzie szukać internetowo tych chemii i mat i żeby się na tym znali bo Krakowie to trochę słabo... Zrobię matę z laminatem.Czytałem tu kiedyś dłuugą dyskusję na temat Sea Line i w końcu nie wiem czy to dobre czy nie? jakiej firmy używacie- nie chcę próbować na chybił trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mnie się :) że to antyporost... Tak na logikę. Ale jeśli biały nie schodził pod acetonem to mógł to być lakier PU 2K, ale to gdybanie.

Natomiast regenerujac dno powinien brać Kolega pod uwagę skuteczne i długotrwałe zabezpieczenie dna mebelka przed wodą i uszkodzeniami. Kolejną sprawa jest próba pomocy tylko na podstawie zdjęć i szczątkowych opisów, dlatego im Kolega dokładniej opiszę tym łatwiej będzie rzetelnie doradzić.

 

P.S. W Krakowie, mieście Łokietka: http://www.wax.krakow.pl/index.php?look=_kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...