SkiDivPL Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Witam, Kupiłem sobie ostatnio zabawkę w postaci łodzi z demobilu. Zamierzam ją wyremontować i zabudować w stylu amerykańskiego bass boat. Pokłady na castingowe mają opierać się na konstrukcji z profili aluminiowych. I tutaj moje pytanie: Jak poprawnie wkleić i zalaminować profile? http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/11/6/9906907_20171106_150826.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Odpowiadając złośliwie przeglądnij forum. A inaczej . na tej fotce niewiele widać daj inne , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Też nam ochotę na bas trackera ;D w USA do kilku się przymierzyłem i bardzo mi się podobają :) lecz jeszcze nie wpadła mi w łapki potrzebna skorupa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Odpowiem całkiem nie złośliwie :) Niestety w tej chwili nie dysponuję lepszym zdjęciem, ale może uściślę co zamierzam zrobić. Chcę zrobić ramę z profili aluminiowych które będą podtrzymywały pokład. Zdjęcie poglądowe: http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/4/4/11332189_maxresdefault.jpg W łodziach aluminiowych wystarczy ramę przynitować do konstrukcji i jest to łatwiejsze. Jako że moja łódka jest z laminatu muszę więcej pokombinować. Ogólnie planuję to zrobić w taki sposób, żeby cała konstrukcja opierała się na prostokątnych profilach aluminiowych o grubości ścianki 3mm (kolor czerwony). Profile chciałbym oprzeć na tych wzmocnieniach kadłuba i przykleić. http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/4/4/11332073_1.jpg Następnie konstrukcja zostanie podniesiona do góry na następnych profilach i tam zamontowana rama pod pokład ze sklejki. http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/4/4/11332132_2.jpg Proszę o radę czy dobrze kombinuję i czy będzie się to dobrze trzymało. Mam zamiar zeszlifować laminat w miejscach łączenia, przykleić aluminium żywicą epoksydową i później oblaminować to matą szklaną. A może jest jakiś lepszy sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrZibi Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 A dlaczego coś jak bas boat? Czy to ma być łódka wędkarska? Czy m posiadać cały pokład płaski. Bas boat ma kokpit i tylko częściowo pokłady wyniesione. A dlaczego nie center konsol? To teraz jest modne? Wlaminować dwie wzdłużnice, pokład oprzeć na wzmocnieniach kadłuba, Jakąś konsolę z kierownicą i fajna łódka będzie. Dodatkowo nie będziesz łączył technologii laminatowej z aluminium 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Tak to ma być łódka typowo wędkarska. Będzie posiadała konsole z kierownicą mniej więcej w części centralnej, oraz dwa pokłady tylny i przedni. Oparcie pokładu na tych wzmocnieniach kadłuba to pójście po najłatwiejszej linii :) Chcę żeby pokład był maksymalnie wysoko, bo to ułatwia łowienie w metodzie castingowej: http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/4/4/11332945_GP21_bass_bow_2_b.jpg Nie chciałem wlaminowywać wzdłóżnic gdyż płaska podłoga ma być tylko w części gdzie jest konsola i w ten sposób ucieknę tez trochę z wagi. Tutaj ideał :) http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/4/4/11333007_deck.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Hmm w takim razie zadam inne pytanie. Szkielet z aluminium będzie podtrzymywała taka drewniana rama jak na zdjęciu poniżej. Rama nie będzie miała bezpośredniego trwałego kontaktu z wodą ewentualnie tylko podczas opadów (będzie ok 30cm nad podłogą. Jak zabezpieczyć drewno przed wilgocią, mając na uwadze że części styczne z burtą mają być zalaminowane? I zaznaczam, że rama drewniana nie musi wytrzymać dziesiątków lat mogę ją wymienić po kilku latach. http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/4/12/11417504_20180411_154531.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrZibi Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Proponuję Kolego zapoznać się troszkę z przepisami dotyczącymi budowy jednostek pływających. Dotyczy to wszystkich remontujących w dużym zakresie swoje "projekty" Zdjęcie które pokazujesz, bardzo przepraszam ale, dyskwalifikuje Twoją wiedzę i całą budowę łodzi. Ta drewniana rama, jak to nazywasz jest jakimś tam elementem konstrukcyjnym. Elementy konstrukcyjne nie mogą posiadać takiej ogromnej ilości sęków :o Proponuję poczytać trochę https://www.prs.pl/__files/parent77/mot_c2_1996.pdf oraz https://www.prs.pl/__files/parent77/mot_c6_2012.pdf Lektura wyjaśni wiele spraw i ograniczy proste pytania na podstawowe tematy budowy. Powodzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Dziękuję kolego za odpowiedź. Masz rację moja wiedza w tym temacie jest znikoma i dlatego zadaję pytania na tym forum. Przeczytałem lekturę którą mi zapodałeś i znalazłem fragmenty odnośnie drewna. Ale mam kilka uwag: - Mam darmowy i nieograniczony dostęp do akurat takiej kantówki i mogę wybrać taką bez sęków. - To nie ma być łódź wyścigowa tylko wędkarska, przygotowana pod moje potrzeby - Jak pisałem wcześniej gdy z ramą drewnianą będzie działo się coś niedobrego wymienię ją na nową a przepisy odnoszą się do projektowania łodzi które mają wytrzymać długie lata. Czy biorąc to pod uwagę może ktoś zaproponować sposób konserwacji tej konstrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Chyba najskuteczniejszą metodą było by oblaminować całość żywicą poliestrową i jeszcze na to dać topkot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Też o tym myślałem, jednak jak napisałem wcześniej moja wiedza z zakresu motorowodniactwa jest marna. Nie wykluczam, że po sezonie będę chciał zmienić ramę lub ją przesunąć, jedyną metodą będzie metoda prób i błędów. Dlatego na tym etapie nie zdecyduję się jeszcze na trwałe połączenie wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Wlaminuj beleczkę wzdłuż i będziesz mógł w dowolnym miejscu przykręcać poprzeczki śrubami nierdzewnymi do drzewa. A poprzeczki też osobno oblaminuj lub daj profile aluminiowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Teraz przyszła pora na pawęż :) Okazało się, że jest przegniła sklejka i trzeba ją wymienić. Zabrałem się za wycinanie i mam nadzieję że jutro skończę. Sklejkę mam przygotowaną, będą to 3 warstwy po 15mm. Mam jednak pytanie czym przykleić oblaminowane sklejki do pawęży? Na forum znalazłem trochę informacji na ten temat, ale niejednokrotnie różniących się od siebie. Na stronach amerykańskich piszą żeby pawęż wklejać na klej montażowy. Jaka metoda będzie najlepsza? Mam jeszcze pytanie odnośnie wycięcia w pawęży pod silnik. W tej chwili mam przygotowane wycięcie o szerokości 50cm, czy to nie będzie za mało pod silnik mercury 50Hp? http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/4/12/11417500_20180412_151353.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Lepiej jest wszystko wklejać na łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Chodzi Ci o każdą warstwę sandwicza? A jak i czym przykleić pierwszą sklejkę do laminatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrZibi Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Zrób sobie klej poliestrowy (np. żywica z krzemionką) Posmaruj żywicą sklejkę, nakładaj klej za pomocą metalowego grzebienia a na to mata 450 przesącz ją żywicą, abo żywica i mata na pawęż i na to sklejka z klejem. (mata z wywinięciem na burtę Klej jest po to aby uzupełnić nierówności laminatu na pawęży. Następnie smarujesz sklejkę żywicą na to mata 450 i posmarowana żywicą sklejka (matę wyłóż na burtę) na tą sklejkę znowu żywica, mata i posmarowana żywicą sklejka (mata wywinięta na burtę. To wszystko w grube i mocne ściski i ścisnąć do wyschnięcia. Po wyschnięciu dwie warstwy maty z wywinięciem na burtę i konstrukcja nie do ruszenia. Szerokość wycięcia dopasuj do sterociągu silnika. Dla sterociągu hydraulicznego minimum 550mm Powodzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Sklejkę mam przygotowaną, będą to 3 warstwy po 15mm. Mam jeszcze pytanie odnośnie wycięcia w pawęży pod silnik. W tej chwili mam przygotowane wycięcie o szerokości 50cm, czy to nie będzie za mało pod silnik mercury 50Hp? http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/4/12/11417500_20180412_151353.jpg 3x15mm plus dodaj do tego między każdą warstwą maty z włókna i się możesz na końcu zdziwić jak będzie pawęż za gruba :P merc 50 hp o ile się nie mylę to na szerokość zawiesia 55 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrZibi Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 No i co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Silnik można powiesić wyżej ale jak robi pod konkretny motor to musi przewidzieć wysokość pawęży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Dziękuję za rady. Silnik to mercury 50HP ELPTO 2T z 2005 roku. Wycięcie musiałem zrobić ponieważ pawęż była oryginalnie przystosowana do silnika z kolumną XL. 50cm szerokości miało oryginalne wzmocnienie z blachy i tak też kończą się aluminiowe wzmocnienia. Zastanawiam się czy szersze wycięcie nie będzie lepsze (możliwość założenia większego silnika). Wycięcie w lekkie v też będzie chyba ładniej wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.