m.szwala Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Witam jeżeli nie powinienem zakładać tematu to prosze administratora o usunięcie. a więc mieszkam w Bergen w Norwegii, z łodziami nigdy nie miałem nic do czynienia, nie dawno otrzymałem od znajomego motorówke taka jak w temacie . 4,8 długości 1,95 szerokości lecz jest w opłakanym stanie. jest tylko skorupa, lecz chce ją odrestaurować kupić silnik i użytkować, mieszkam w domu 50 metrów od fiordu i lubie wędkowanie :) do sedna założyłem osobny temat z tego powodu, że wszystkie prace będe tutaj wrzucał wraz z opisem i zdjęciami i opieram w was wielką nadzieje na pomoc w doborze materiałów i technik zwiazanych z renowacją łódki .. http://upload.secondsun.pl/img/148640342220170204_134250.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148640342320170204_134350.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148640342820170206_183734.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148640343320170206_183743.jpg tu zą moje pierwsze pytania , nie wiem jak łódz długo stała lecz chce ją zrobić " od podszewki" na zdjęciach widać nity którymi jest złączona część górna jak i dolna łodzi, chce to rozpołowić na potrzebe naprawy spodu. lecz gdzie dostane takie nity i co to za rodzaj uszczelnienia pomiedzy dwoma częściami ? i również gdzie to moge dostać natepne pytanie czym różni się włókno szklane 150 od 300 jezeli w łodzi jest kila dziur i chce wzmocnić całe dno czego powinienem użyć wiem że żywicy poliestrowej ale nie mam pojęcia jakiej maty ?;/ z góry dziękuje za odpowiedzi Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Marcin, nie ma gotowej recepty na remont łódki, co łódka to inny przypadek. Jesli nie miałeś nigdy kontaktu z podstawowymi pracami przy łódce to czy warto się brać za taki remont???To ,że dostałeś ją gratis nie oznacza ,że musisz ją remontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.szwala Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 wiem wiem :) ale chce :) lubie miec wszystko od A do Z i wiedziec co i jak ten " projekcik" moze trwać nawet rok półtora :) powolutku w wolnej chwili :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Nitami się nie przejmuj. Teraz są inne materiały i inne technologie ;) Mata 150 i 300 to jest waga ma metr kwadratowy odpowiednio 150 i 300 gram. Remont który planujesz musi być wykonywany w suchym pomieszczeniu. Stary laminat musi być suchy. Jaką matą pytasz? Trzeba w miejscu dziur mniej więcej odtworzyć grubość laminatu. A jak wygląda wnętrze łodzi? Zdjęcia tych dziur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.szwala Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 http://upload.secondsun.pl/img/148649098820170207_184211.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649099320170207_184233.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649099820170207_184249.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649100420170207_184341.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649100920170207_184344.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649101420170207_184419.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649101920170207_184429.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649102520170207_184435.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649103020170207_184506.jpg http://upload.secondsun.pl/img/148649103520170207_184514.jpg dzieki za odp :) mam suche miejsce garaż do którego łódke moge wsadzić aby wyschła. chcialem ja rozpołowić najpierw żeby wymienić to co jest pomiedzy dwoma cześciami również będzie mi łatwiej ją obrócić i robić kiedy będzie w dwóch częściach dlatego pytałem o nity :) prosze o podpowiedz za co się wziąć na samym początku i co bym do tego potrzebował . ja myslalem aby zająć się spodem łódki, czyli do garażu żeby wyschła i zacząć zdzierać starą farbe itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Zacznij od oddzielenia pokładu od dna, nie zapomnij o spięciu listwami dna żeby się nie rozjechalo Następnie wywal to co w środku podłogę itp, po zdjęciach widać że te ubytki widoczne na zewnątrz trzeba będzie wzmocnić od środka, sprawdzić trzeba paweż i wzmocnienia a pod podłogą Zerknij do mojego tematu może coś uwidzisz http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/nowy-projekt-sportowa-lodeczka-zrobiona-wlasnorecznie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Myśle,że może tu być podobny problem jaki był u mnie żeby oddzielić podłogę od reszty,czeka Cie dużo mozolnego podcinania a pózniej kombinowania z " wklejeniem " się spowrotem w całość (patrząc na zdjecia 3 i 4 od konca) Zaopatrzył bym się w dobre narzędzia bo ich brakskutkuje pozniej bardziej demolką jak faktycznym rozkładaniem poszycia.Kątówką nie wszędzie sie dojdzie lub okrągła tarcza przetnie nam więcej jak bys chciał,wyrzynarka tez lipa z uwagi na stałą kontrole tego co tnie ostrze (przy zaobleniach )załatw dobre dłutko, male dobre tarcze do cięcia a najlepiej tzw.narzędzie wielofunkcyjne ktorym mimozna ciąc z gory w dół-mega pomocne. Szlifowania masz na miesiąc tam wszystkiego mysle a to dopiero początek :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Na samym początku zacząłbym od dokładnego oczyszczenia kadłuba ( zanim wjedzie do ,,suszarni" ). Nic jeszcze nie rozpinaj. Zadbaj tylko o dobre odwodnienie komór. Silna myjka ciśnieniowa na początek. Pozbędziesz się brudu i łuszczących się farb. Wycinanie podłogi też trzeba robić z głową. Musisz pamiętać , że trzeba będzie ją spowrotem wkleić. Porób otwory kontrolne w komorach podłogi ( takie żebyś mógł zajrzeć do wnętrza komory np. lusterkiem i ocenic ,,lewą" stronę. Jeżeli trzeba będzie wymieniać sklejkę to dopiero wtedy zapada decyzja o jej wycinaniu. Przygotuj najpierw powierzchnie cięcia do późniejszego klejenia. W miarę możliwości zostawiaj krawędzie ok 5cm ( później te krawędzie posłużą za bazę podłogi ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Na zdjęciach widać że kadłub robił za basen i to w zimę więc już musi wszystko wywalić ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Ja do takich demontaży używam tego http://www.hilti.pl/technika-ci%C4%99cia-i-szlifowania/ci%C4%99cie-i-szlifowanie/pi%C5%82y-szablaste/r3696 Do jednorazowej pracy można nabyć coś tańszego. Jedną łódkę wytrzyma. Ale na brzeszczotach nie warto oszczędzać. Polecam Hilti lub Wurtha. Wypraktykowane wielokrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.szwala Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Na samym początku zacząłbym od dokładnego oczyszczenia kadłuba ( zanim wjedzie do ,,suszarni" ). Nic jeszcze nie rozpinaj. Zadbaj tylko o dobre odwodnienie komór. Silna myjka ciśnieniowa na początek. Pozbędziesz się brudu i łuszczących się farb. Wycinanie podłogi też trzeba robić z głową. Musisz pamiętać , że trzeba będzie ją spowrotem wkleić. Porób otwory kontrolne w komorach podłogi ( takie żebyś mógł zajrzeć do wnętrza komory np. lusterkiem i ocenic ,,lewą" stronę. Jeżeli trzeba będzie wymieniać sklejkę to dopiero wtedy zapada decyzja o jej wycinaniu. Przygotuj najpierw powierzchnie cięcia do późniejszego klejenia. W miarę możliwości zostawiaj krawędzie ok 5cm ( później te krawędzie posłużą za bazę podłogi ). odnośnie odwodnienia komór, jak i w których miejscach to zrobić ? i otwory kontrolne gdzie i jakiej wielkości ? jeżeli dobrze myśle mówisz jeżeeli trzeba będzie wymienic sklejke nie widzialem tam zadnej sklejki ta podłoga chyba jest z laminatu . czy podloge mam wyciac w jednym kawałku czy dzieli sie ja na części ? jezeli dobrze rozmumie najpierw musze zrobić środek a później spód tak ? czy do wycinania podłogi mam też "rozpołowić" góre z dołem czy zostawić aby trzymało się wszystko kupy ? chce najpierw zrobić plan, którego się będe mógł trzymać :) Mam karchera z koncówką rotacyjna ktora bedzie super do wyczyszczenia ze starej farby. oraz http://upload.secondsun.pl/img/1486576101pobrane.jpeg pracuje jako stolarz więc mam wiele innych narzedzi :) ktore mogą być pomocne w sobote się zabieram za nią :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.szwala Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 aaa i jeszcze jedno jak juz otworze podłogę co będe potrzebował żeby wykonać te prace ? bo musze materiały zamówić szybciej żeby dotarły do Norwegii z polski :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Dlaczego z Polski? Gdzie chcesz kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszWuzio20 Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 cześć aktualnie też jestem w trakcie remontu kapitalnego co prawda dużo większej łodzi z silnikiem wewnętrznym i również w Norwegii z tym że w Oslo . Jestem już na końcowym etapie , ale odnosząc się do twojego projektu i miejsca w którym mieszkasz szczerze odradzam rozpoczęcie tego remontu , łódka jest w słabym stanie , zajmie Ci to dość dużo czasu i jeśli faktycznie nigdy nie miałeś doczynienia ze szkutnictwem nie będzie to łatwe doprowadzić ją do stanu użytkowania . Skąd taka ocena , koszt tego remontu materiałów zakupu silnika wyposażenia łodzi pochłoniętego czasu siły i nerwów nie jest warta rozpoczynania remontu . Dlaczego !! a no dlatego że w to miejsce w okolicach Bergen na portalu ogłoszeniowym finn.no można kupić taką łódź w dobrym stanie bez większych nakładów finansowych z silnikiem w okolicach 15-20 tyś koron . Więc przemyśl czy Ci sie to opłaca. A tak na marginesie ja kupiłem łódź 22 stopy nordkapp king 22DC z silnikiem volvo penty , silnik do remontu . za 4500koron remont pochłonął już jakieś 75 000 koron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Zawsze sugerowałem, że remonty są "bardzo tanie" ;) Tylko nikt w Polsce tego nie policzy. Zawsze jest tak, że jak sam robię to jest tanio i ze starego zrobi się nówkę sztukę. Dzięki Tomasz za Twoją opinię. Może wreszcie "naprawiacze" przestaną ściemniać >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Ale co ściemniać? Co tu jest do ściemniania? Koszt materiałów przynajmniej orientacyjny samemu można policzyc jeśli wiadomo co jest do zrobienia lub co i jak zostało zrobione... Przed http://upload.secondsun.pl/img/1486629423p1070367.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1486629534p1070384.jpg Po http://upload.secondsun.pl/img/1486629662edel-fra-edel-5-69888020160566506568696654704566x.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1486629662edel-fra-edel-5-69890020160566506568704957534557x.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1486629753edel-fra-edel-5-69888020160566506568696549544570x.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1486631023img_20150615_182853.jpg Koszt zakupu jachtu 4K, koszt materiałów 9,5K nie stosując żadnych tańszych zamienników, wyposażenie jest osobną sprawą bo nie każdy potrzebuje dwa kompasy Ritchie, plotter, ukf i pare innych gratów z wysokiej półki wiec ta kwota nie ma znaczenia, moja robocizna - też nie ma znaczenia bo tutaj raczej każdy robi samemu. Całościowo jacht nieznacznie przekroczył 50K, wliczając w to wszystko, od kleju do drewna po nowe żagle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.szwala Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 siema Zibi dlaczego w Polsce ? porostu jest taniej . a gdzie nie mam pojecia możesz polecić jakieś miejsce ? szukałem na allegro puki co . czy ,może ktoś się wypowiedzieć jakie materiały będe potrzebował do naprawy pod podłogą ? to juz zamówie za wczasu żeby zdążyło dojść na czas :) zwróciłem wczoraj uwage że pod podłogą jest jakiś rodzaj pianki czy to normalna pianka poliuretanowa czy jakąś inną się stosuje w tym celu ?? BARDZO ALE TO BARDZO bym prosił o niepisanie żebym sobie dał spokój, że to sie nie opłaca itp... komentarze tego typu nie pomagają mi w odbudowie, remoncie.. zwał jak zwał podjąłem taką a nie inna decyzję. czy powinienem zamówić żywice nienasyconą? jaką mate ? z uwagi na to że są dość duże zniszczenia powinienm zamówić 300- ke może 450 ? jakiego typu wałki może mogli byście mnie wesprzeć jakimiś linkami ze sprawdzonymi narzędziami, produktami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Panpikuś, nie chce mi się pisać. Opacznie mnie zrozumiałeś i się napinasz. Ściemniają to Ci co naprawiają łódki za przysłowiowe grosze ;) Jak sam wiesz, nie da się naprawić łódki za przysłowiowy tysiąc złotówek. Sam piszesz, że udka kupiona za 4,5K w końcowym rozliczeniu wyszła na ponad 50K I takie są rzeczywiste koszty naprawy. Kolego m.szwala, myślę, że powinieneś rozpisać sobie plan remontu, policzyć ile i jakich materiałów będziesz potrzebował. Sądzę, że powinieneś remontować w oparciu o żywicę poliestrową. Mata 300g/m2 jak najbardziej, proponuję tkaninę dwukierunkową 400g/m2 Pianka oczywiście w całości do demontażu (wywalenia). W zamian airex lub baltek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.szwala Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 W zamian airex lub baltek. czym to jest gdzie to kupić ? bo wujek google nie pomaga :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Na dno proponuję gęstość 130kg/m3 (baltek to 150kg/m3)cennik.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 kiedyś wklejałem takie zdjęcie. Tak amerykanie robią ruszt pod podłogę. Można zrobić z airexu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Zibi, no niezupełnie. To co ja robię z łódkami to nie jestem pewien czy można nazwać naprawą bo naprawić to można coś zepsutego. W niej do naprawy było dno i parę dziur po okuciach które zresztą ja wymieniałem na nowe. Koszt materiałów do wykonania tych napraw nie przekroczył 500 pln bez antyporostu. Przy zakupie na jachcie były założone kabestany samohamowne na które w sklepie trzeba wydać więcej niż na zakup łódki. Ponadto wszystkie materiały typu podkłady, lakiery, taśmy, pędzle do lakierowania mebli czy wałki do dna nie należały do najtańszych na rynku. Kolejną rzeczą jest to że na finalną wielkość wydatków składały sie np lodówka 800, ploter +ukf 2400, kompasy Ritchie 2x250, żagle 3000, listwa foka samozwrotnego+bloki+nawroty 1500, sztywny sztag z rolerem plastimo 1300, radio cd 400, same włączniki do podświetlenia we wnetrzu szafek i mesy to 1000, zamki do drzwiczek 700, autopilot 2000... Osprzet Harkena... itd itd... Bez tych i kilku innych rzeczy ta łódka pływała by tak samo, co prawda nie byłaby tak bezobsługowa ale by pływała, wiec stwierdzenie że finalny koszt nazwijmy to "naprawy" przekroczył 50k jest niemiarodajne. Kolejnym tematem są rozwiązania które są tutaj Koledze proponowane przez Ciebie, moim zdaniem ani nie jest mu potrzebny biaxial ani baltec /chyba że na denniki/, to się nazywa napędzanie niepotrzebnych kosztów. A wiec tak, ja napisze po swojemu, nie chce mi sie liczyc dokładnych kosztów bo i po co, to nie mój kosztorys tylko luźne gadki na forum, podparte w miarę bieżącymi cenami podane bez wchodzenia do łódki. Zakładamy że łódka jest cała do malowania, wcześniej nigdy malowana nie była, do wymiany podłoga, pawęż, wypełnienie komór, wszystko co pod podłogą zabezpieczone topotem, burty wewnątrz także bo byc może łódka bedzie na ryby. Paweż 3 arkusze 250/125 sklejki WD 8mm białej -360 pln podłoga 1 arkusz 300/150 WD 12 mm 160 pln zakładamy że do polaminowania jest dno do linni wody na dwa razy czyli ok 12m2, przekładki sklejek na paweży, każdą nastepna sklejka wklejana na klej z żywicy z wypełniaczem i pocietym rovingiem jako zbrojeniem, gotowce do wlaminowania podłogi, denniki można zrobic w prostej foremce z laminatu, zostaną na zawsze, a wiec ok 12 kg maty 450g/m2 -ok 110 żywica poliestrowa ok 35 kg - ok 450 topkot 10kg 220 pln utwardzacz 1kg- 40 wypełniacz krzemionka 3litry - ok 10 sieczka 0,5kg -20 ostrza do piły i do wyżynarki, tarcze do szlifowania, rękawiczki, pędzle, aceton, wkręty i szpachla do foremki do denników, -maks 200pln Malowanie dno podkłady epoksydowe np epinox bosman 54 x1, bosman 77 x2 -260, antyporost - ok 100 papiery maszynowe krążki rzep gradacja 80, ok 100 wałki 20, szpachli żadnych nie potrzebujemy bo zostało nam żywicy, sieczki i arsilu. Burty + pokład - zakładamy że jest do malowania ok 25m2, epinox 54 *2 - 120, emalia PU kolor - np Emapur 240 Papiery, rozcieńczalniki - ok 100 Prąd - ? Wyszło ok 2000pln +prad, wykonywane własnym sumptem. Zakładamy że się pomyliłem wiec dodajmy 500 ? Jeśli ktoś ma konstruktywne uwagi to śmiało. Proszę pamiętać że powyższy rząd wielkości został stworzony z nudów bez wchodzenia do łódki, bez jej oglądania. Proszę też pamiętać że wszystko można zrobić na przekładkach i tkaninach, tylko po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.szwala Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 dzieki za odp panpikuś. mniej wiecej wiem co teraz zamówić :) w sobote biore się za rozbiórke prosze mi tylko powiedzieć czy bez problemu moge rozdzielić góre z dołem, a następnie robić podłoge ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Ja rozebralem na samym początku poto żeby mieć dostęp do wyrywania podłogi i paweży, wiadomo że jest pianka i to z wodą, zdziwisz się ile to wszystko waży :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 No nie wiem czy jest to bardzo wiarygodne jeśli chodzi o ilości bo napisałem że do łódki nie wchodziłem, stąd moja sugestia że nie ma sie tym co sugerować . Pozatym nie policzyłem piany do komór, holtów, wkretów i szczelniaczy. A co do otworzenia to Koledzy już wcześniej opisali kolejnosc i co zrobic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.