gwba Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 ma ktoś pojęcie o takim sposobie smarowania wału ? Tak jak widać na zdjęciach mam u siebie taka smarownicę. Po odkręceniu pokrywy zdejmuje sie tak jak widać na fotach. Czy na końcu tego wkręcanego "tłoczyska" powinien byc tez tłok ? Na jakiej zasadzie to działa ? Próbowałem podnieść ten "niby tłok" jaki pozostaje na dnie smarownicy ale sprawia wrażenie jakby był tam zamocowany. Doczytałem gdzieś w necie ,że trzeba przed uruchomieniem silnika obrócić kilka razy rączka smarownicy ale ta rączka nic nie dociska tak żeby wycisnąć smar do dławicy wału. http://images63.fotosik.pl/883/9654391a042b1202m.jpg http://images62.fotosik.pl/884/dedb4c705335c276m.jpg http://images65.fotosik.pl/884/bd9c18b2a7d9c92bm.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Jest tak jak myslisz, trzeba podniesc ten niby tlok. Pewnie sie przyssal do gestego smaru na dnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adherent Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgodnie z instrukcją emerytowanego kapitana żeglugi śródlądowej: 1. Odkręcić pokrywę. 2. Wyjąć pokrywę razem z tłoczyskiem. 3. Napełnić towotem do takiej wysokości by po włożeniu tłoczyska dała się pokrywa zakręcić. 4. Dokręcić tłoczysko do wyczuwalnego oporu. 5. Codziennie przed rozpoczęciem pływania dokręcić tłoczysko. Towot najlepiej przeznaczony do kontaktu z zimną wodą. Zastanówmy się - naszych śródlądowych krążowników przybywa może warto poprosić administrację o utworzenie działu dla naszych żelazek? Ad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Podobno jest nas niewielu na razie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwba Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 ok jutro zaprę się lepiej nogami ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmm Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Witaj To najbardziej niezawodny system smarowania wału. Tłoka nie da się podnieść dopóki nie wpuścisz pod niego powietrza. Innymi słowy: należy (wprzódy) odkręcić przewód smarny od korpusu tej pompy. Po odkręceniu tego przewodu powietrze będzie mogło wejść pod tłok przez otwarty otwór wylotowy smaru. Napełnianie "towotnicy" smarem jest dużo łatwiejsze przy otwartym otworze wylotowym. Na koniec przykręcić przewód i sprawdzić szczelność i drożność systemu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwba Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Dzięki wszystkim za pomoc. Konstrukcja tej towotnicy jest dziwna, tłok nie jest powiązany z tłoczyskiem. Został przez Holendra docisniety do dna i musiałem całość wymontowac i rozebrać. Teraz mam pełną smaru i na jakis czas wystarczy. Jak bedzie w połowie to trzeba odkrecić wieczko i kombinerkami wyciągnąć tłok oraz dołożyc smaru w ten sposób nie trzeba będzie demontować całości do ponownego napełnienia. Działa super. Temat wału mam załatwiony, wymieniłem tez sznur na dławicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.