wojtas75 Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Witam. Mam taki układ w zakupionej jednostce czy ktos moze coś powiedziec o tym jak i o obsłudze ?. Widac ze jakiś olej/płyn jest w zbiorniczku ale w rurkach już niedochodzi do wału. Podczas pracy nic sie nie dzieje Dzieki za pomoc https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/Galeria/9967303/1#zdj3 http://forum-motorowodne.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Trochę skąpe to zdjęcie. Nie widać całego układu. Ale wygląda mi to na smarowanie olejem. Jedna rurka jest do napełniania a druga do odpowietrzania w trakcie napełniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas75 Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Na tych dwóch zdjęciach widac cały układ wałsciwie Jedna rurka idzie od spodu zbiorniczka tam do do wału a druga od zakretki do wału z drugiej strony. Jakby powrót czy coś w tym rodzaju .. Myślałem ze moze ta śrubka pomiędzy rurkami na wale jest odpowietrzeniem... NIe mam pojęcia. Jaki olej można by dolac ? Zbiorniczek pełny w rurkach dużo powietrza Łodka kupiona w szwecji w papierach nic nie ma o tym. Podczas pracy nic nie zaciąga tego oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Tak mi się wydaje że to smarowanie łożyska metodą opadową. Poziomy oleju w obu rurkach na podobnym poziomie. Ubytki oleju są uzupełniane ze zbiorniczka. Wcale nie głupie rozwiązanie dla nie krytych łożysk najczęściej wahliwych. A takie występują w wałach nie tylko napędowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Górna śrubka w obudowie łożyska może być odpowietrznikiem. Po zalaniu olejem powinno się odczekać aż olej wypłynie otworem potem śrubkę zakręcić. Wężyk powrotny wraca do zbiorniczka bo łożysko może działać jak pompa olejowa i przy dużych obrotach może olej przepływać w układzie zamkniętym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas75 Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Dzieki , chyba tak to powinno działac , zbiorniczek jest sporo powyżej umiejscowiony Tylko może tego nie widac ale w obu rurkach przy wale zalega powietrze . U góry olej jest ale nie spływa , przynajmniej widocznie.. więc chyba .. nie jest tak jak powinno być... Może spróbuje to jakoś metodą prób odpowietrzyć . Jakis olej możesz polecic do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Żeby odpowietrzenie zadziałało musi być odpowietrzany zbiornik. Ale nie na stałe. Jeżeli w łożysku będzie woda to olej nigdy do niego nie dotrze. Trzeba ciśnieniowo przepompować oliwę przez łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.