saradog Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Kilka fotek z montażu steru strumieniowego rufowego EX40C Compact na MF 855 , jest to prawie bezinwazyjna instalacja wiercimy tylko jeden otwór 50mm ponizej linii wodnej i dwa 18/34mm powyżej KLW uszczelnienia są samo rozprężne , oczywiście tak na wszelaki ;) jeszcze uszczelniacz np. sika . Jak widać nawet przy silniczku przyczepnym będzie się sprawdzał , a jak uniesiemy trym tylko o 15% to już mamy pełen prześwit na strugę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Sprytne to. @AToMik będzie miał taki sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AToMik Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Zgadza się, niemniej z tego co widzę zaburtówka będzie dawała lepsze warunki pracy steru od zetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Krzysiek na gotowo jakie to będą koszty, bo mi się nawet podoba, a ile to prądu "zjada"? Ale w zasadzie to ja moja łódką daje sobie radę, nie, nie będę zakładał tego steru:-) Juz nie jestem zainteresowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Żeby dziobowy był tak prosty w montazu,ale patent fajny,czekam na koszty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Cena steru o którym piszemy czyli 40kg ciągu i mocy 1,8kW 12V 3200euro brutto , do tego przewody zasilające 50mm2 tutaj na cenę ma wpływ odległość od miejsca podłączenia cena metra x 2 to ok 50zł (Ocean Flex)na początek to sporo ale zdecydowanie oszczędzamy na montażu bo to kilka roboczogodzin jak niema niespodzianek , a kiedy stosujemy tradycyjny to już kilkadziesiąt roboczogodzin . Koszty mogą podskoczyć kiedy będzie dodatkowy akumulator + ładowarka , ekstra wyłącznik ale z reguły zasilanie steru jest z akumulatora hotelowego jak jest odpowiedni . Ten sam system montujemy też na dziobie może to archaicznie wygląda , ale jest skuteczne i nie mamy otwory 125mm lub więcej w kadłubie , ponizej fotka jak to wygląda . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Fajne to ale w strefie dziobowej to już łatwo przyhaczyć i urwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Niby tak , ale tak jak pisałem jest to alternatywa dla tradycyjnego . Albo z braku laku można tak jak na ostatniej fotce ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 W tej wersji dziobowy nie wchodzi w gre ,bo jeziorowo wbijam sie dziobem w mieliznę aby dojśc jak najbliżej brzegu,pomysł morski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Ale w zasadzie to ja moja łódką daje sobie radę, nie, nie będę zakładał tego steru:-) Nie wiem co miałeś na myśli, bo post edytowany, ale w Twoim przypadku to tylko wersja dziobowa ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Dwa tematy w jednym. Montaż na trym klapach to całkiem niegłupi pomysł. Dwa motorki, obracane razem z obrotem silnika, mogą robić za rufowy ster. Jest jeszcze jedna możliwość poprawy manewrowości na wolnych obrotach. W jakiś sposób zmusić korektor za śrubą do wychylania się razem z obrotem silnika. Myślę, że to kwestia czasu, żeby powstała hybryda napędu elektrycznego i steru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Te wszystkie motorki o których piszesz sprawdzają się jako pomoc przy cumowaniu tylko w bezwietrznych warunkach , nie te moce . Stery strumieniowe zaczynają sie od 1,4kW do jednostek od 6m , a te motorki trolingowe raczej maks 800W . Hybryda już jest Torqeedo ma w ofercie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Zgadza się, niemniej z tego co widzę zaburtówka będzie dawała lepsze warunki pracy steru od zetki. [/q Po zamontowaniu, zdaj relację z przydatności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Andrzej będzie dobrze podniesiesz też z 15 stopni przy dochodzeniu/odchodzeniu i będzie spory prześwit , przy 1,8kW ma co pchać wodę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.