skipper Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Jak dobra to rzecz pewnie wiedzą Ci co go mają,szkopuł w tym co nazywa sie cena,nie tani,ale za to daje maksimum komfortu,nie raz wściekałem się na żonę że nie daje rady w działaniu bosakiem,chyba nadszedł czas na zamontowanie tego wynalazku. Jak ktoś z kolegów go ma to proszę o jakieś uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Widziałem inne rozwiązanie, ale nie wiem jak wygląda to cenowo. Mianowicie montowana na dziobie elektryczna minkota sterowana pilotem - bajka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Czeczen Wiem że chciałeś dobrze ale nie o to chodzi. Mniej więcej chodzi o to ;http://www.aura.szczecin.pl/index.php?a=stery_strumieniowe&str=155&kat=183057&podstr=0j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 ale musisz robić dziurę w kadłubie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Wiem co masz na myśli,w tym przypadku muszę ingerować w kadłub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Krzysiu @saradog Ci podpowie - z tego co pamiętam montował na swojej Sissi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Dopiero teraz widzę wywołanie do tablicy . Wiec na mojej Sissi jest Vetus 25 ciąg 25kgf średnica tunelu 110mm co do ceny to cały zestaw komplet z aku przewodami i wszystkimi duperelami bez roboty to koszt 6 do 8 tysięcy złotych . Dlaczego taki rozrzut cena aku , przewody są tanie i są drogi to samo z pozostałymi dodatkami , np.ładowarka sieciowa itp. Ale co do skuteczności dla mnie nie było to zaskoczenie bo już od dawna miałem z tym do czynienia na większych pływadłach i komfortem cumowani czy odchodzeniu samemu od nabrzeża , na pewno każda następna jednostka jeśli jeszcze się pojawi będzie miała ten bajer . Liczę się z tym że mogą pojawić się głosy krytyki ,,po co do tak małej łodzi ster struminiowy" ale co tak jestem wygodny i tyle . Jak będzie możliwość to zamontuje też rufowy i malkontentów będę miał głęboko w rufie ;D . A teraz propozycja dla tych co nie lubią wiercenia dużych dziurek (prowadzę rozmowy na temat montażu i sprzedaży na nasz kraj) http://www.hollandmarineparts.nl/afbeeldingen/jet_thruster_Single_boot.jpg http://www.hollandmarineparts.nl/images/jt_combi.jpg Jest to nieco droższe rozwiązanie ale szybszy i mniej inwazyjne . Jedną pompą możemy załatwić dziób i rufę . Jak są pytania to pytajcie . ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Dzięki za info,ten nowy system da się zastosowac do łodzi gotowej ,na pewno dużo przeróbek bo centralny pędnik musi byc mocny. Jeśli chodzi o ster to tez myślałem o Vetusie,tylko musimy sprawdzić jaka u mnie będzie średnica tunelu. Czy dobierałeś moc do wagi czy wyszło po średnicy tunelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Moc dobierałem według programu (pro ;)) ale na stronie vetusa też jest tabelka i opis co i jak . Średnica tunelu wynika z mocy pędnika 110mm jest tylko do jednego rodzaju , ale najpopularniejszy w vetusie jest 150mm i są dwie moce , następne to 185mm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hersones Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 witam. chce założyć do łodzi ster strumieniowy moja łódź Bayliner 245 długość 7,5m wg tej tabelki ze strony 141 http://viewer.zmags.com/publication/e9a8bdaf#/e9a8bdaf/140 to najbardziej odpowiedni byłby model 35 kG (tak mi się wydaje) ? i teraz pytanie jaki brać? znalazłem 3 firmy Lewmar, sidepower, vetus, poniżej przykładowe ceny czy możecie coś doradzić?? http://www.aura.szczecin.pl/index.php?a=stery_strumieniowe&str=155&kat=183057&podstr=0 http://www.bakista.pl/Technika/Wyposa+enie/Sterowanie/Elektryczne+stery+strumieniowe+LEWMAR.html http://www.mazuria.com/ster-strumieniowy-35kgf-12v.html http://sklep-twinpower.com.pl/pl/c/Stery_strumieniowe/183/1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Zanim zdecydujesz się na zakup sprawdź możliwości zamontowania. Nie zawsze da się zamontować tak aby sprawność sterów wykorzystać na max. 1. Im większa odległość pomiędzy rufowym i dziobowym tym większa siła obracająca 2. Im niżej lustra wody tym lepsze wykorzystanie działania strumienia wody 3. Czasem ster o mniejszej mocy (średnica tunelu) ale wykorzystany w 100% możliwości da lepsze efekty niż ster o wyższej mocy ale zamontowany tak , że jego sprawność znacznie spadnie.O sile decyduje masa wody przepompowywanej przez tunel i każda nieprawidłowość skutkuje drastycznym obniżeniem sprawności. Temat podobny do ,,wytartego" wear ring w napędach jet. Ściągnij najpierw manuala, przymierz do łodzi i wtedy decyduj. Kilka obrazków z Side Power Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hersones Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 dzięki mikijet, ciekawe gdzie u mnie będzie ten punkt "g" skipper - jaki w końcu wziąłeś ?/ bierzesz? czy myślisz że LEWMAR jest coś wart?, czy nie warto oszczędzać i brać Vetusa? różnica cenowa jest duuża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Jak do tej pory to potykam się o SidePower. Vetusa Lewmara nie znam. Ciężko porównywać ale podstawowe parametry to uciąg z mocy i średnicy tunelu. Prąd też nie jest bez znaczenia. 12V to przy 3kW prąd 250A. 24V to prąd o połowę mniejszy. Kable i styki nie muszą być już tak grube. Sprzedawca Lewmara nie podaje uciągu ale od SidePower mam tabelę, z której można porównać moc silnika z uciągiem i dalej cenę za kG uciągu :) Pamiętaj, że do tego ustrojstwa będą Ci potrzebne dwie niezłe baterie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Słyszałałem że Lewmar zbankrutował,nie wiem ile w tym prawdy ,ale jeżeli tak to raczej wybiorę Vetus'a. Jest jeszcze temat prądu,powoli rozumie dlaczego tak mało łodzi ma to urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Panowie na temat steru strumieniowego jest obszerny artykuł w Jachtingu Motorowodnym nr 08 z tego roku pt "STER STRUMIENIOWY"-sekrety doboru oraz montażu.Zacytuje podtytuły artykułu byscie mieli obraz o czym tam jest napisane: -wybór urządzenia -montaz steru-rozmieszczenie poszczególnych elementów -wmontowanie tunelu -instalacja elektryczna-podłączenie steru -ster zamontowany i uruchomiony-co dalej -jesli nie ster strumieniowy, to co? Artykuł jest bardzo ciekawy mozna sie z niego wielu rzeczy dowiedziec i zadecydowac czy montowac taki, lub inny,polecam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 W instrukcji obsługi Side Power jest wszystko w najdrobniejszych szczegółach opisane. Łącznie z szablonem do ,,dziurawienia łodzi" Diabeł naprawdżę tkwi w szczegółach. Wszystko wygląda pięknie jak kupimy urządzenie ale dalej zaczynają się schody i szukanie kompromisów. Dlatego polecam wybór wirtualny, ściągnięcie manuala i przymiarka szczegółowa do dziobu kadłuba. Z rufą jest troche mniej problemów. Kupno jest w tych czasach najmniejszym problemem. Sprzedaż dużo większym :D A tak a pro po ciekawa alternatywa , bez znacznej ingerencji w dno kadłuba: http://www.technikajachtowa.pl/exturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hersones Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 te exturn, to raczej na łodzie które nie pływają w ślizgu, bo wydaje mi się że będą działały niekorzystnie na opory i spalanie. jest też u mnie w miescie (pruszcz gd) podobna firma, ale cenowo wychodzi tak samo jak vetus wiec skoro lewmar bankrutuje a vetus jest ok, też bede brał vetus`a skipper- jaką moc wybierzesz do swojej łodzi? jaką masz długą łódź?? mikijet - a gdzie taką dokładną instrukcję side power można dostac? "wybór wirtualny, ściągnięcie manuala i przymiarka szczegółowa do dziobu kadłuba" jak to zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Na stronie S-D http://www.side-power.com/public/templates/default.php?id=16&selected=2&selected2=16 http://www.side-power.com/public/templates/default.php?id=83&pid=24&sort=&order=&mydir=../imgs/ftp_pub/MANUALS/Thrusters/&pdir=../imgs/ftp_pub/MANUALS/ http://www.side-power.com/public/templates/default.php?id=83&pid=24&sort=&order=&mydir=../imgs/ftp_pub/MANUALS/Thrusters/SE%20Series/&pdir=../imgs/ftp_pub/MANUALS/Thrusters/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hersones Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 super , dzieki, b.dużo tam informacji ale Mikijet piszesz że Vetus to Side-Power , ale jak porównać ceny to np tu http://sklep-twinpower.com.pl/mobile/pl/c/Stery-strumieniowe/183/1/1/view/default widać różnice vetus 35kG 6200zł, a Sidepower 40kG 3900zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 piszesz że Vetus to Side-Power , ale jak porównać ceny to np tu http://sklep-twinpower.com.pl/mobile/pl/c/Stery-strumieniowe/183/1/1/view/default widać różnice vetus 35kG 6200zł, a Sidepower 40kG 3900zł Sorki ,kliknąłem na Twój link i pokazał się S-P a miał być Vetus i to mnie chyba przekabaciło . Rzeczywiście widać różnicę gołym okiem Już się poprawiam :) Różnią się średnicą tunelu Vetus ma większą 150mm, S-P 125, ale n.p. ten : http://www.mazuria.com/ster-strumieniowy-35kgf-12v.html ma tylko 110mm na dziobie to ważne. I jeszcze prąd : 110mm - Pobór mocy 300 - 395 A mazuria.com/ster-strumieniowy-35kgf-12v. 125mm - Pobór mocy 180 - 250A - S-P 150mm - Pobór mocy 195A bezp. 125A -Vetus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Jak podejść do zużycia prądu,bo jak mam dwa aku to zakup trzeciego nie za bardzo mi sie uśmiecha;waga,miejsce,nie wiadomo czy ładowarka portowa udoli itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 W obwodach jest automatyczny bezpiecznik wyłączający w razie gdyby silnik się zaczął gotować. A dużo nie trzeba, tak jak z rozrusznikami. W manualach są max czasy pracy ciągłej i pojemności akumulatorów, tego powinieneś się trzymać. Fabrycznie montowane urządzenia mają baterie tylko dla siebie. Możesz spróbować na jednej ale pojemność i wydajność prądowa nie może być za mała. Np. manewry w porcie , zabawa sterami i silnik gaśnie, jak bateria będzie wypompowana to czym zakręcisz rozrusznikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hersones Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 czesc podbijam temat bo właśnie chyba za kilka dni ruszam z tematem.. mam kilku fachowców którzy robią takie rzeczy i czekam na wycenę - laminiarz, strochę stolarki + elektryk, jutro będę miał wyceną za to wszystko ster wybrałem side power 40, ponoć b.b.dobry i sprawdzony, np wszystkie jachty z galeonu takie mają! skipper czy też może ruszyłeś temat steru strumieniowego u siebie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 może coś to da http://upload.secondsun.pl/img/img_1497.jpg wydaje mi się ze za wysoko został on zamontowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Za duża średnica to raz 9 Proporcjonalnie do kształtu dziobu). Za wysoko to dwa. To jest właśnie wynik nieprzemyślanego zakupu. Zamontowany z dużą ilością kompromisów/dużym spadkiem wydajności . Mniejsza średnica pozwoliłaby na łatwiejszą zabudowę i lepsze wykorzystanie mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.