Skocz do zawartości

Ster strumieniowy


skipper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dobra to rzecz pewnie wiedzą Ci co go mają,szkopuł w tym co nazywa sie cena,nie tani,ale za to daje maksimum komfortu,nie raz wściekałem się na żonę że nie daje rady w działaniu  bosakiem,chyba nadszedł czas na zamontowanie tego wynalazku.

Jak ktoś z kolegów go ma to proszę o jakieś uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dopiero teraz widzę wywołanie do tablicy .

Wiec na mojej Sissi jest Vetus 25 ciąg 25kgf średnica tunelu 110mm  co do ceny to cały zestaw komplet z aku przewodami i wszystkimi duperelami bez roboty to koszt 6 do 8 tysięcy złotych .

Dlaczego taki rozrzut cena aku , przewody są tanie i są drogi to samo z pozostałymi dodatkami , np.ładowarka sieciowa itp.

Ale co do skuteczności dla mnie nie było to zaskoczenie bo już od dawna miałem z tym do czynienia na większych pływadłach i komfortem cumowani czy odchodzeniu samemu od nabrzeża , na pewno każda następna jednostka jeśli jeszcze się pojawi będzie miała ten bajer .

Liczę się z tym że mogą pojawić się głosy krytyki ,,po co do tak małej łodzi ster struminiowy" ale co tak jestem wygodny i tyle .

Jak będzie możliwość to zamontuje też rufowy i malkontentów będę miał głęboko w rufie ;D .

A teraz propozycja dla tych co nie lubią wiercenia dużych dziurek (prowadzę rozmowy na temat montażu i sprzedaży na nasz kraj)

http://www.hollandmarineparts.nl/afbeeldingen/jet_thruster_Single_boot.jpg

http://www.hollandmarineparts.nl/images/jt_combi.jpg

 

Jest to nieco droższe rozwiązanie ale szybszy i mniej inwazyjne .

Jedną pompą możemy załatwić dziób i rufę .

Jak są pytania to pytajcie . ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za info,ten nowy system da się zastosowac do łodzi gotowej ,na pewno dużo przeróbek bo centralny pędnik musi byc mocny.

Jeśli chodzi o ster to tez myślałem o Vetusie,tylko musimy sprawdzić jaka u mnie będzie średnica tunelu.

Czy dobierałeś moc do wagi czy wyszło po średnicy tunelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. chce założyć do łodzi ster strumieniowy

moja łódź Bayliner 245 długość  7,5m

wg tej tabelki ze strony 141 http://viewer.zmags.com/publication/e9a8bdaf#/e9a8bdaf/140

to najbardziej odpowiedni byłby model 35 kG (tak mi się wydaje) ?

 

i teraz pytanie jaki brać? znalazłem 3 firmy Lewmar,  sidepower,  vetus,

poniżej przykładowe ceny

czy możecie coś doradzić??

 

http://www.aura.szczecin.pl/index.php?a=stery_strumieniowe&str=155&kat=183057&podstr=0

http://www.bakista.pl/Technika/Wyposa+enie/Sterowanie/Elektryczne+stery+strumieniowe+LEWMAR.html

http://www.mazuria.com/ster-strumieniowy-35kgf-12v.html

http://sklep-twinpower.com.pl/pl/c/Stery_strumieniowe/183/1

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zdecydujesz się na zakup sprawdź możliwości zamontowania. Nie zawsze da się zamontować tak aby sprawność sterów wykorzystać na max.

1. Im większa odległość pomiędzy rufowym i dziobowym tym większa siła obracająca

2. Im niżej lustra wody tym lepsze wykorzystanie działania strumienia wody

3. Czasem ster o mniejszej mocy (średnica tunelu) ale wykorzystany w 100% możliwości da lepsze efekty niż ster o wyższej mocy ale zamontowany tak , że jego sprawność znacznie spadnie.O sile decyduje masa wody przepompowywanej przez tunel i każda nieprawidłowość skutkuje drastycznym obniżeniem sprawności. Temat podobny do ,,wytartego" wear ring w napędach jet.

 

Ściągnij najpierw manuala, przymierz do łodzi i wtedy decyduj.

Kilka obrazków z Side Power

 

Schowek03.jpg.b872ef0b608715418acdfac0bdebed12.jpg

Schowek02.jpg.71d11c4274b6466a9cb72c34f075abf8.jpg

Schowek01.jpg.19b4a4047beae5020eb2de12c8e6ac98.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory to potykam się o SidePower. Vetusa Lewmara nie znam.

Ciężko porównywać ale podstawowe parametry to uciąg z mocy i średnicy tunelu. Prąd też nie jest bez znaczenia. 12V to przy 3kW prąd 250A.

24V to prąd o połowę mniejszy. Kable i styki nie muszą być już tak grube.

 

Sprzedawca Lewmara nie podaje uciągu ale od SidePower  mam tabelę, z której można porównać moc silnika z uciągiem i dalej cenę za kG uciągu :)

 

Pamiętaj, że do tego ustrojstwa będą Ci potrzebne dwie niezłe baterie.

Schowek01.jpg.aa3a703f8eea04514e1818113c98be8f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na temat steru strumieniowego jest obszerny artykuł w Jachtingu Motorowodnym nr 08 z tego roku pt

"STER STRUMIENIOWY"-sekrety doboru oraz montażu.Zacytuje podtytuły artykułu byscie mieli obraz o czym tam jest napisane:

-wybór urządzenia

-montaz steru-rozmieszczenie poszczególnych elementów

-wmontowanie tunelu

-instalacja elektryczna-podłączenie steru

-ster zamontowany i uruchomiony-co dalej

-jesli nie ster strumieniowy, to co?

 

Artykuł jest bardzo ciekawy mozna sie z niego wielu rzeczy dowiedziec i zadecydowac czy montowac taki, lub inny,polecam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji obsługi Side Power jest wszystko w najdrobniejszych szczegółach opisane. Łącznie z szablonem do ,,dziurawienia łodzi"

Diabeł naprawdżę tkwi w szczegółach. Wszystko wygląda pięknie jak kupimy urządzenie ale dalej zaczynają się schody i szukanie kompromisów.

 

Dlatego polecam wybór wirtualny, ściągnięcie manuala i przymiarka szczegółowa do dziobu kadłuba. Z rufą jest troche mniej problemów. Kupno jest w tych czasach najmniejszym problemem. Sprzedaż dużo większym  :D

 

A tak a pro po ciekawa alternatywa , bez znacznej ingerencji w dno kadłuba:

http://www.technikajachtowa.pl/exturn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te exturn, to raczej na łodzie które nie pływają w ślizgu, bo wydaje mi się że będą działały niekorzystnie na opory i spalanie.

jest też u mnie w miescie (pruszcz gd) podobna firma, ale cenowo wychodzi tak samo jak vetus

 

wiec skoro lewmar bankrutuje a vetus jest ok, też bede brał vetus`a

 

skipper- jaką moc wybierzesz do swojej łodzi? jaką masz długą łódź??

 

mikijet - a gdzie taką dokładną instrukcję side power można dostac?

"wybór wirtualny, ściągnięcie manuala i przymiarka szczegółowa do dziobu kadłuba"

jak to zrobic?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz że Vetus to Side-Power , ale jak porównać ceny to np tu

http://sklep-twinpower.com.pl/mobile/pl/c/Stery-strumieniowe/183/1/1/view/default

widać różnice

vetus 35kG 6200zł, a Sidepower 40kG 3900zł

 

Sorki ,kliknąłem na Twój link i pokazał się S-P a miał być Vetus i to mnie chyba przekabaciło . Rzeczywiście widać różnicę gołym okiem 

Już się poprawiam  :)

 

Różnią się średnicą tunelu Vetus ma większą 150mm, S-P 125, ale n.p. ten : http://www.mazuria.com/ster-strumieniowy-35kgf-12v.html    ma tylko 110mm na dziobie  to ważne.

 

I jeszcze prąd :

110mm - Pobór mocy 300 - 395 A mazuria.com/ster-strumieniowy-35kgf-12v.

125mm - Pobór mocy 180 - 250A - S-P

150mm - Pobór mocy 195A bezp. 125A -Vetus

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obwodach jest automatyczny bezpiecznik wyłączający w razie gdyby silnik się zaczął gotować. A dużo nie trzeba, tak jak z rozrusznikami. W manualach są max czasy pracy ciągłej i pojemności akumulatorów, tego powinieneś się trzymać. Fabrycznie montowane urządzenia mają baterie tylko dla siebie. Możesz spróbować na jednej ale pojemność i wydajność prądowa nie może być za mała. Np. manewry w porcie , zabawa sterami i silnik gaśnie,  jak bateria będzie wypompowana to czym zakręcisz rozrusznikiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

czesc podbijam temat bo właśnie chyba za kilka dni ruszam z tematem..

mam kilku fachowców którzy robią takie rzeczy i czekam na wycenę - laminiarz, strochę stolarki + elektryk, jutro będę miał wyceną za to wszystko

ster wybrałem side power 40, ponoć b.b.dobry i sprawdzony, np wszystkie jachty z galeonu takie mają!

 

skipper czy też może ruszyłeś temat steru strumieniowego u siebie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duża średnica to raz 9 Proporcjonalnie do kształtu dziobu). Za wysoko to dwa.

To jest właśnie wynik nieprzemyślanego zakupu. Zamontowany z dużą ilością kompromisów/dużym spadkiem wydajności . Mniejsza średnica pozwoliłaby na łatwiejszą zabudowę i lepsze wykorzystanie mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...