sparkson Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Witam. Ostatnio zauważyłem że w ślizgu mam bardzo duże opory na sterociągu, gdy przyjrzałem mu sie bliżej okazało sie że jest przewidziany do silników o mocy max 53KM (ja mam 60, a poprzedni właściciel miał 70KM....). Czyli czeka mnie dodatkowy zakup, nie jestem tylko pewien czy wymiana, na odpowiedni dla mojego silnika załatwi sprawę, i podczas pływania te opory będą mniejsze czy tez nie. Proszę o radę, ponieważ zaczynam sie skłaniać do zakupu hydrauliki Lecomble & Schmitt'a, ale to juz są zdecydowanie większe pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Oczywiście opory dotyczą skrętu w prawo, co? A rada czego ma dotyczyć? Zwykłego sterociągu, czy tego hydraulicznego? A może hydraulicznego ze wspomaganiem ??? Ten na pewno nie będzie miał oporów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Rada ma dotyczyc sensownosci zakupu ukladu hydraulicznego bez wspomagania za ok 2k zł, lub wymiany sterociagu na taki dostosowany do mocy silnika. Moze rowniez zawierac przypuszczenia czy taka wymiana (zarowno w przypadku hydrauliki jak i sterociagu) spowoduje ze trzeba bedzie uzywac mniejszej sily do obrotu kola sterowego, podczas gdy lodz jest w slizgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 No więc, jeżeli łódka jest w ślizgu to zwykle silnik ma chęć sam skręcać w lewo. Więc jest to normalne, że opory zwykłego mechanicznego sterociągu rosną. Sterociąg, tak jak wszystkie mechaniczne urządzenia, trzeba dopasować do warunków w jakich ma być używany. A więc jeśli silnik ma 100KM to sterociąg powinien być dopasowany do mocy przynajmniej 100KM. Jak miałem łódkę z silnikiem Honda 75KM 4stroke i miałem zwykły sterociąg dedykowany do 100KM. Troszkę musiałem czasami ciągnąć, ale to taka uroda tego typu mechanizmów. Teraz mam silnik trochę większej mocy i zainstalowany sterociąg hydrauliczny. http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/co-dzis-zrobilem-w-swojej-lodzi/msg38737/#msg38737 Też muszę czasami się pomęczyć, bo to hydraulika bez wspomagania. Ale jest OK! To taka moja praktyczno teoretyczna wiedza :) Jeśli chcesz coś zrobić to zmień sterociąg na taki zwykły ale dopasowany do mocy silnika. Zwykle jest tak, że dopiero jak coś się stanie to człek idzie po rozum do głowy :o Decyzja jednak należy do Ciebie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Dzieki! Tak jak pisalem wymieniac bede na 100%, pytanie bylo tylko "na co?". Nad hydraulika zastanawialem sie poniewaz trafilem na komplet za mniej niz 2k zl. Przy czym jest on do silnikow maks 200KM i nie wiem czy bedzie w ogole pasowal do moich 70 kucykow :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Czy dam rade zamontować coś takiego http://allegro.pl/nowe-sterowanie-hydrauliczne-lecombleschmitt-i4210587230.html w połączeniu z tym http://allegro.pl/silownik-hydrauliczny-ls-i4194331498.html do moich poczciwych 60 KM? Dlaczego pytam: musze kupić sterociąg, więc mam do wydania ok 1000 zł, jednak potem nie przyda mi sie do nowej łódki, ponieważ bede chciał tam mocniejszy silnik i zdecydowanie z hydrauliką. Wpadłem na pomysł aby kupic zestaw j/w i potem wymontować go z mojego riba. Jednak wydaje mi się że siłownik przewidziany do silnika ok 200KM nie podejdzie do 60 konnego silnika, tak więc myśle o małym przeszczepie na siłownik z linku powyżej. Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mil81 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 A co jeśli strunociąg (zwykły manualny) chodzi ciężko nawet na niezwodowanej łodzi. Dodam, że mam silnik 40km, a sterociąg przewidziany pod 60km, oraz to że wszystko rozebrałem i przesmarowałem. Wydaję mi się jednak, że wcześniej chodził łatwiej a teraz w dodatku śłyszę jakieś uderzenie w pewnym położeniu. Jest może tam jakaś regulacja bo sam tego nie zauważyłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Może być zgięty pręt od strony silnika albo osłona cięgła w pancerzu się przetarła i cięgło trze o zbrojenie pancerza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Wymieniłem przekładnie sterociągu, i po pierwsze zniknęły wszystkie luzy, a poza tym zdecydowanie zmniejszyły się opory na kierownicy (nawet podczas skrętu w prawo) oraz nie ma tendencji do samoczynnego skręcania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 No więc, jeżeli łódka jest w ślizgu to zwykle silnik ma chęć sam skręcać w lewo. Więc jest to normalne, że opory zwykłego mechanicznego sterociągu rosną. Sterociąg, tak jak wszystkie mechaniczne urządzenia, trzeba dopasować do warunków w jakich ma być używany. A więc jeśli silnik ma 100KM to sterociąg powinien być dopasowany do mocy przynajmniej 100KM. Jak miałem łódkę z silnikiem Honda 75KM 4stroke i miałem zwykły sterociąg dedykowany do 100KM. Troszkę musiałem czasami ciągnąć, ale to taka uroda tego typu mechanizmów. Teraz mam silnik trochę większej mocy i zainstalowany sterociąg hydrauliczny. http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/co-dzis-zrobilem-w-swojej-lodzi/msg38737/#msg38737 Też muszę czasami się pomęczyć, bo to hydraulika bez wspomagania. Ale jest OK! To taka moja praktyczno teoretyczna wiedza :) Jeśli chcesz coś zrobić to zmień sterociąg na taki zwykły ale dopasowany do mocy silnika. Zwykle jest tak, że dopiero jak coś się stanie to człek idzie po rozum do głowy :o Decyzja jednak należy do Ciebie ;) nie miałeś problemów z odpowietrzeniem tego seastara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Nie, a dlaczego pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 spotkałem się już z dwiema takimi opiniami i rzeczywiście musiałem je odpowietrzać pompką obiegową ( bez tego było cykanie przy kręceniu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Dziwne :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 nic u Ciebie nie cyka, przeskakuje, wydaje jakiś dźwięk przy szybkim kręceniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 A powinno ??? Przestań! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Zibi pytam się czy tak masz :) Ja zakładałem jednego seastara i odrazu już odpowietrzałem go pompką.. Układ jest super ale te co do mnie docierały łodzie z tymi układami - maszynka podłączona na pół godzinki i było git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Jacek, u mnie nic nie cyka, nie pyka i jest git. Nie mam wpływu na to co Ci przyciągają do naprawy ;) Znasz moje zdanie na temat "fachowców" :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Jacek, u mnie nic nie cyka, nie pyka i jest git. Jeżeli odpowietrzane według instrukcji ( czyli bez żadnych pompek) to zaiste jestem mega ciekawy i z wielką chęcią jak będę w okolicach bym chciał to zobaczyć 8) Układ kierowniczy ( dobrze odpowietrzony :) ) jest rewelacyjny i ja tylko te polecam, ale dokładne odpowietrzenie bez zewnętrznego wymuszenia przepływu płynu ( szczególnie w przypadku gdy silnik wisi dużo niżej niż pompa przy kierownicy) z moich obserwacji jest niemal niemożliwe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Wpadaj :) oglądaj ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 oczywiście testy na wodzie tylko się liczą ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.