broom_aries Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Witam, remontuję angielską motorówkę Broom ,cała góra już zrobiona, oryginalny żelkot bez większych pęknięć i pajączków już wypolerowany. Drobne ubytki i rysy uzupełnione szpachlówką żelkotową Sea-Line . Teraz pozostał do zrobienia "spód" i tu się zaczyna robota, na której się nie za bardzo znam. Kil jest porysowany, ma odpryski i ubytki laminatu. Z tego co wyczytałem to wszelkie uszkodzenia pod linią wody należy naprawiać szpachlówką epoksydową. Szukam takiej w konkretnym kolorze RAL. A drugie pytanie dotyczy uszkodzenia na zdjęciu. Czy uszkodzenie tej wielkości lepiej uzupełnić włóknem szklanym , czy wystarczy szpachlówka epoksydowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Nawet tylko dwie warstwy ale uzupełnij matą, mogą być mikro pękniecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mahrek Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Jestem na tym samym etapie co ty, lepiej dać trochę maty niż nie dać, zawsze będzie to trwalsze. Teraz ja Was o coś zapytam (sorka, że w twoim poście), mianowicie czy znacie jakiś środek/sposób na usunięcie nie zaschniętej szpachli? Nie związała cholera >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Widać że wydrapało dwie warstwy maty które powinieneś uzupełnić też matą. Potem szlifierką precyzyjną wyszlifować kształt i na to szpachlówka epoksydowa jeśli będziesz chciał to malować np antyporostem albo ta szpachlówka żelkotowa w kolorze która już używałeś. Wtedy będziesz mieć jak oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
broom_aries Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Dziękuję za odpowiedzi. Cały czas działam i oczyszczam stare byle jak zaflekowane uszkodzenia. Najgorsze jest to, że ogranicza mnie temperatura przed nałożeniem szpachlówki epoksydowej (+10C). Chciałbym też zrobić odcięcie i pomalować tylko dwie ostatnie sekcje kadłuba, górne są w przyzwoitym stanie po wstępnej polerce. Chciałbym zastosować farbę poliuretanową nakładaną wałkiem, dorobioną w kolorze reszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Jeśli mogę poradzić... wyszlifuj to przynajmniej 2cm w każdą stronę od pęknięcia. Podważ, zobacz czy dalej nie odchodzi Szpachlówka epoksydowa jak sam zauważyłeś potrzebuje temperatury wiec nie spiesz się Co do doboru koloru farby... Ja bym odciął dno i pomalował całe dno na jeden kolor. Myślę, że ciężko będzie to dobrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
broom_aries Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Pewnie masz rację, ale boję się że malując amatorsko wałkiem, "zepsuję" wizualnie górną część kadłuba która jest piękna. Odcięcie będzie pod linią wody, i tylko w ślizgu będzie widoczna różnica kolorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 I zmień sposób podpierania kadłuba... ten "kołek" to średnio dobry pomysł. BHP to raz a dwa naciski na małą powierzchnię... mogą dołożyć Ci pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
broom_aries Opublikowano 25 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 Kołek jest tylko asekuracyjnie, cały ciężar przeniesiony jest na pasy, które przyciągają łódź do siany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Jak pomalujesz to poliuretanem w kolorze wałkiem to będzie brzydko wyglądać. Niby to samo ale różnice będzie widać. To już lepiej zrobić klasycznie epoksyd i antyporost w innym kolorze np czarnym do linii wody. Jak chcesz poliuretan to tylko pistoletem. Tym bardziej że masz warunki a linie odcięcia zrobić na narożniku hydrofilu. No i pamiętaj że epoksyd pod poliuretan powinien być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.