Krzysztof Larson Opublikowano 1 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2023 Dzień dobry. Naprawiałem we własnym zakresie pompę wody od volvo penta 3.0gl z łódki z 2008 roku. Tzn wymieniłem uszczelki i łożysko natomiast impeller zostawiłem stary. Po naprawie, odpaleniu i przepłynięciu kilkuset mertów silnik się przegrzał. Wskaźnik temperatury silnika szybko podskoczył do 100 stopni. Wskaźnik temperatury oleju również wysoko. Myślałem że moja naprawa pompy była kiepska więc zdjąłem wąż odchodzący z pompy do silnika i woda płynie szybkim strumieniem. Z rury silnika do której aktualnie nie było przez moment podłączonej pompy poszedł lekki biały dym. Co może być przyczyną? - jakaś kolejna usterka niezależna od pompy wody? - niewymieniony impeller i za małą ilość wody tłoczona przez pompe? - jakieś zapowietrzenie systemu? Będe wdzięczny za wszystkie pomysły co powinno być sprawdzone i w jakiej kolejności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 9 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2023 3.0 GL prócz pompy wody zaburtowej na wale, ma jeszcze obieg wody przez termostat. Sprawdziłby go w pierwszej kolejności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2023 W pierwszej kolejności sprawdź temperaturę kolektorów wydechowych. Chłodzenie spalin musi by zawsze, niezależnie od stanu termostatu. Jeżeli temperatura kolektorów szybko rośnie to znaczy, że wydajność/ciśnienie pompy jest za mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.