piotr1995 Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 kupiłem łódkę o długości jakieś 5.5m nie mierzyłem dokładnie ale jest to łódka policyjna stara miała ona silnik stacjonarny od poloneza z tego co wiem ale niestety nie mam pojęcia co dokładnie tam jeszcze było czy była jakaś przekładnia czy bezpośrednio napęd na śrubę z silnika i potrzebował bym wiedzieć ile mniej więcej obrotów musi mieć śruba napędowa wiem ze to jeszcze zależy jaka śruba ale stawiam ze łódka miała być szybka ale mi nie potrzeba jakiejś wielkiej prędkości po prostu żeby można było płynąć w miarę normalnie po rzece takiej jak warta czy odra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Jeżeli na odrzut wodny to pewnie jakieś Kudu 550. Po policyjnemu Jakiś Jesion III. Taka super szybka to ona nie była z tym napędem. Z ,,polonezem 2000" jakoś to chodziło. Silnik musi kręcić co najmniej 6000obr/min., żeby turbina była jako tako sprawna. A napęd był spinany bezpośrednio z silnikiem ( oczywiście łącznik ,,elastyczny"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr1995 Opublikowano 14 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 zastanawiam się nad włożeniem silnika z hondy civic ale ze sprzęgłem żeby można było stać w miejscu wtedy kręcił by w sumie do jakiś 7tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Nie uzywaj sprzegla stoisz w miejscu za pomoca biegu wstecznego na najniszych obrotach. Jezeli jestes z okolic warszawy to serwis goliszewski w pruszkowie slyszalem ze robi nawet wlasne turbiny do takich wynalazkow jak jesion czy rybitwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr1995 Opublikowano 14 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 niestety jestem z lubuskiego okolice gorzowa wielkopolskiego no i szczerze nie mam za wiele pieniędzy na czyjąś robotę ogólnie jestem mechanikiem i dopiero zaczynam z takimi zabawkami ale chciał bym sam coś kombinować tyle ze no bez informacji jest ciężko za co wam dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Po pierwsze - dodaj jakieś zdjęcia, bo na razie to wróżenie z fusów.. Po drugie - popracuj nad interpunkcją, bo ciężko zrozumieć o co ci chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 Jak to jesion to zakładaj zaburtowca , a będzie dużo więcej pływania a nie naprawiania 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 A jesion nie byl aluminowy?. Ale to i tak nie ma znaczenia. Silniki pracuja Przewaznie w zakresie od 4tys do 7 tys max w zaleznosci czy diesel czy benzyna itp itd [pominmy silniki od motorow]. Natomiast przekladnie wszystkich silnikow jskie znam pracuja w zakresie od 1.8 do okolo 2,5 raza wolniej czyli przyjmij ze sruba ma sie obracac nie wiecej jak 3000 razy na minute na max obrotach bo za duza kawitacja sie bedzie brala na srubie robila. Teraz dobierz silnik i przekladnie do tego i bedzie super. Widzialem raz jak naped strugowodny mial polaczenie za pomoca lancucha i calkiem fajnie to wygladalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 Skucha bo w napędzie strugowodnym napęd jest bezpośredni . Silnik wyje bon Stop, żeby to płynęło stąd krótkie resursy motorów i ogólna sprawność taka sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 A widzisz struge mozesz zamontowac bezposrednio jak i przeniesienie za pomoca np lancucha. To co pisalem tyczy sie przelozenia zwyklych silnikow z sruba napedowa. Strugowodne napedy sa juz przez producentow zadeklarowane moc i rodzaj jednostki (chcialem kiedys zrobic motorowke strugowodna ale 10 tys to bylo za duzo na moj portfel za sam naped Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DSZ- Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Silnik gulfa w tedeiku (pierwszym TDI) i przekładnia na pasie HTD, te silniki da radę w miarę prosto, tanio i bezpiecznie podkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.