ArtekJ Opublikowano 5 Października Udostępnij Opublikowano 5 Października Wymieniam korek spustowy w łódce dwu płaszczowej 4m. Nie wiem jaki silikon by był najlepszy do uszczelnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Października Udostępnij Opublikowano 5 Października Masa poliuretanowa. Silikon się nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekJ Opublikowano 6 Października Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października (edytowane) Znalazłem coś takiego. Czy może być to a może jest coś lepszego? Uszczelniacz i klej do łodzi z włóknami, odporny UV 300 ml klei pod wodą. klej na allegro Edytowane 6 Października przez ArtekJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 6 Października Udostępnij Opublikowano 6 Października Sikaflex kup nawet taki 271 z castoramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekJ Opublikowano 8 Października Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października Cytat Masa poliuretanowa. Silikon się nie nadaje. Tak radził mi mikijet I bądź mądry i pisz wiersze.... 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Października Udostępnij Opublikowano 8 Października Sikaflex to poliuretanowa masa klejąca 😉 sika 271 to klej do szyb o przyspieszonym utwardzaniu. Do takich prac jest troch za szybki. Ja używam masy klejąco- uszczelniającej jest wolniejsza ale można robić korekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 8 Października Udostępnij Opublikowano 8 Października (edytowane) Sikaflex 11fc wolniejsza masa, chodzi o to że jest dostępny w casto, nie trzeba latać po żeglarskich sklepach. Edytowane 8 Października przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 8 Października Udostępnij Opublikowano 8 Października W swojej użyłem BOLL. Taki czarny w tubce. Chyba to klej do szyb. Trzyma jak ta lala. Z tym, że gniazdo korka mam zrobione z kwaski/nierdzewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekJ Opublikowano 9 Października Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października Duży wybór. Jak się spytam sprzedawcy to pewnie sięgnie z górnej półki😉 Korek z nierdzewki to może dobry wybór. Po prostu po sezonie w jakiś sposób jest w niej ze sto litrów wody. Nie mogę odkryć tego przyczyny. Zaczynam od kurka wpustowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 9 Października Udostępnij Opublikowano 9 Października Może być też tak, że gdy stoi na wodzie lub gdziekolwiek to w przestrzeni między wkładką a kadłubem skrapla się woda. Może nie sto litrów, ale w tej którą naprawiałem było 35 l a jest szczelna na 100 ponieważ dmuchałem sprężarka w otwór spustowy 1 bar i pianą po metrze sprawdzałem czy jest gdzieś przedmuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekJ Opublikowano 9 Października Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października To dobry pomysł. Trzeba tylko skombinować sprężarkę. A jakby wlać wody pod ciśnieniem? Czy to może przynieść efekt w postaci widocznych cieków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 9 Października Udostępnij Opublikowano 9 Października Generalnie to się dymem sprawdza ale trzeba mieć dymiarkę. Możesz spróbować, w końcu już raz było tam sporo wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekJ Opublikowano 10 Października Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października Co do sprężonego powietrza to po prostu trzymamy przyciskając wąż do otworu korka? Czy wkręcamy go z jakąś końcówką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 10 Października Udostępnij Opublikowano 10 Października W dniu 8.10.2024 o 16:35, Saturn napisał: Jeśli zrobisz to źle będziesz szukał nowej łodzi... to ma być MAŁE nadciśnienie. Ot aby piana bąbelkowała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 10 Października Udostępnij Opublikowano 10 Października (edytowane) Wąż wkręciłem tymczasowo bo robiłem sam. spokojnie ale bez przesady, łodzie mają swoją wyporność i taką łódką też ma z 200-300 wyporności co się wiąże z pewnym ciśnieniem naporu naturalnie płynąc. Laminat lps zbrojony włóknem jest b mocne. przy wpychaniu skorup z formy też używałem niemałego ciśnienia. Edytowane 10 Października przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Października Udostępnij Opublikowano 10 Października Jaki napęd masz przy tej łodzi? Zaburtowy czy zetka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 10 Października Udostępnij Opublikowano 10 Października To łódka 4m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekJ Opublikowano 10 Października Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października (edytowane) Łódka czterometrowa. Motorek zaburtowy. Łódkę w sezonie cumuje na wodzie. Dwa miesiące temu, gdy płynęliśmy, w taki sposób, że kolega na dziobie a ja przy rufie, fale po prostu zatopiły nas. Nie był to Atlantyk, tylko jezioro. Ja ważę 120 kg kolega 100 kg a motorek 25 kg. Po wyciągnięciu łódki woda z kurka leciała i leciała. Po wyciągnięciu łódki ponownie po miesiącu wody było dużo. Czyli coś powoduje napełnianie wody między płaszczami. Edytowane 10 Października przez ArtekJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Października Udostępnij Opublikowano 10 Października Kokpit raczej nie jest odpływowy. Może popękał i przecieka? A może dno? Wyjmij łódkę z wody, nalej wodę przez korek ( wężem ogrodowy) i czekaj na kałużę pod łódką. Jak nie będzie to podobnie z kokpitem. Jak woda zniknie to znaczy, że poszła w podwójne dno. Jest jeszcze listwa odbojowa ( a raczej łączenie skorup pod nią) i inne okucia na pawęży i dziobnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 11 Października Udostępnij Opublikowano 11 Października Dodaj zdjęcia tej łódki, dużo ma wklejone denniki z siedziskami jako komora wypornościowa, a od 2/3 burty jest już jednowarstwowy kadłub i listwa, okucia itp nie mają kontaktu z komorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekJ Opublikowano 11 Października Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października Zacznę od próby wodnej. Najważniejsze to wykryć przeciek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekJ Opublikowano 15 Października Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października Nalałem wody przez kurek spustowy, Już wiadomo. Przeciek w tylnej części stępki. Na początku sezonu uderzyłem w metalową rurę pozostawioną po sieciach dzierżawców jeziora. Wówczas myślałem że całą konsekwencją tego zdarzenia było zaplątanie się w parciane sieci. Niestety takie mamy prawo, które pozwala na nieoznakowanie sieci lub na pozostawienie konstrukcji w wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.