Skocz do zawartości

Wymiana osi w przyczepie i pozbycie się "plam" na kadłubie.


sparkson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że zrezygnowałem dziś ze sprzedaży mojej łódki, po tym jak przypomniałem sobie ile już pracy w nią włożyłem, chce doprowadzić ją do porządku.

 

Pomijajać że dziś odkryłem małą dziurkę w tubie :D chce przywrócić biały kolor kadłubowi ponieważ, jak widać na załączonym zdjęciu, był on naprawiany ale "byle jak". Niestety nie wiem od czego zacząć za bardzo, aby zrobić to zgodnie z jakąś technologią :)

 

Druga sprawa to wymiana osi w przyczepie, ponieważ ta którą mam jest bardzo sztywna, i gdy widze w lusterku jak łodka wraz z przyczepą podskakuje na dziurach, to praktycznie serce mi staje :( Tu pojawia się pytanie: wymieniać czy kupić nową przyczepę?

 

IMG_3854.jpg.1eda34929477c8618abb46bbed6303c2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Pomijajać że dziś odkryłem małą dziurkę w tubie :D chce przywrócić biały kolor kadłubowi ponieważ, jak widać na załączonym zdjęciu, był on naprawiany ale "byle jak". Niestety nie wiem od czego zacząć za bardzo, aby zrobić to zgodnie z jakąś technologią :)

 

A jaki zakres prac przewidujesz? tylko odmalowanie?

 

1- oszlifuj to co wymaga oszlifowania

2- pomaluj podkładem

3- szpachla epoksydowa na uszkodzenia

4- podkład na całość (2 warstwa)

5- i teraz :

jeżeli twój RIB :

- po każdym pływaniu ląduje na przyczepie użyj emalii poliuretanowej w wybranym kolorze

- stoi przy pomoście w sezonie użyj farby przeciwporostowej .

 

na pojawiające się pytania postaram się odpowiedzieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sławek

wszystko jest w miare jasne, jako że rib jest zawsze pakowany na przyczepę pomaluje go emalią. Boje się tylko malowania na konkretny kolor ponieważ będzie się on wtedy różnił od pozostałej części pokładu. Jak rozumiem są dostępene rózne odcienie białej emalii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest w miare jasne, jako że rib jest zawsze pakowany na przyczepę p

 

a ja tego nie jestem taki pewny. znam bardzo dużo RIB -ów które z wody nie wychodzą prze 5-6 miesięcy i to nie tylko komercyjnych czy państwowych.

 

a co ma twoje dno do pokładu??? burty masz z szarego, a na pawęzy możesz odciąć na wysokości mocowania balonów, silnika, lub przy przełamaniu pawęży.

 

odcienie są różne oferowane przez różnych producentów. My wprowadziliśmy jeden RAL 9010, no i kolor dna możesz dopasować do wyposażenia , pokrowca transportowego... wszystko kwestia gustu, estetyki i własnej wyobraźni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej ziarnistości papieru użyć?

 

Rozumiem że wodny?

 

niekoniecznie.

Papier dobierasz w zależności od metody szlifowania oraz stanu powierzchni.

 

w prawidłowym doborze papieru do systemów Sea-Line pomoże Tabela z załącznika.

TABELA_ZASTOSOWANIA_PAPIEROW_SCIERNYCH.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie szlifierkę oscylacyjna mimośrodową (na krążki  okrągłe) 

 

ja mogę z skromnego doświadczenia powiedzieć ze ta szlifierka 'na krążki ' dużo lepiej szlifuje niż szlifierka oscylacyjna 'prostokątna' posiadam w garażu obydwie i różnica jest duża  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak  ,,a propos" szlifowania. Szpachłowkę należy wyrównać a nie tylko wyszlifowac. I tutaj niezastąpiona jest szlifierka mimośrodowa a jeszcze lepiej :

.......

 

I kolejny produkt niedostępny w Polsce :/ najgorsze że zima sie zbliża i zaraz temperatura spadnie tak że już nic nie da się zrobić :(

 

Pisząc o szlifowaniu chodziło mi również o wyrównanie powierzchni, ale dzięki za czujność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlifierka oscylacyjna szukaj!

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=szlifierka+oscylacyjna

 

ja osobiście polecam ta zrobiłem nią cały remont w lodzi...

 

http://www.elektronarzedzia.ive.pl/index.php/id_1996_mode_proddet.html

 

http://www.elektronarzedzia.ive.pl/img/640995212461f368c847d8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jako że zima powoli się zbliża udało mi sie przenieść łódkę do garażu, który nawet ma ogrzewanie :D co prawda luksusów nie ma ale dobre i to. W końcu w tym tygodniu dokończe przygotowanie kadłuba do lakierowania, ponieważ do niedzieli łódka stała pod chmurką ci uniemożliwiało prace przy obecnej temperaturze :(

 

Dodatkowo zauważylem mały wyciek z power trimm :/ niestety nie mam klucza potrzebnego do odkręcenia nakrętki z czterema otworami i wymiany uszczelniacza. czy ktoś z okolic Wrocławia może mi taki pozyczyć lub ew wie jak to dorobić?

 

Dwa zdjęcia przed i po przygotowaniu stanowiska pracy.

2013-11-15_11_39_01.jpg.586b3c773df9c8b2de871ae0fd56ae05.jpg

2013-11-18_12_30_21.thumb.jpg.bf545d9aa4f5f46110b1e3d67bf02e29.jpg

2013-11-18_12_30_05.jpg.8931d3a4815bc06ce8235572bff68a2c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety z kluczem mozesz mieć problem, ja swój trym naprawiałem w serwisie, chłopcy mieli potrzebne narzędzia i dali sobie z tym doskonale radę.Próbowałem kupić jakiś podobny klucz ,lub dorobić, ale nie wiedząc jak wygląda oryginał odpuściłem.

Yamaha a raczej mechanizm trymu nie jest odporny na częste podnoszenie do końca silnika, a w zasadzie to nie jest wina trymu co uszczelniaczy(oringi).Ja po zakończonym pływaniu nie podnoszę silnika nad wodę, wręcz przeciwnie opuszczam maksymalnie do dołu silnik, wtedy na siłownikach nie osadza sie kamień i nie "piłuje" mi oringów które są zrobione z dosyć słabej gumy w porównaniu do silników konkurencji tj Mercury, Honda, Evinrude.Tak więc doradzam na przyszłość, po zakończonym pływaniu nie podnoś silnika, unikniesz wtedy kosztów związanych z naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz- dzięki za radę! W moim przypadku jest to raczej wina uszczelniacza który wygląda jakby nigdy nie byl wymieniany :/ Dzwoniłem do serwisu we Wrocławiu i niestety dopiero na wiosne są w stanie cokolwiek zrobić :( więc chyb będe musial poczekać lub poszukać takiego klucza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę się założyć ze potrzebujesz klucza coś jak od szlifierki kontowej o takie coś

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIAzHF5-3IrTPUTmVVHZDSMxEDCPNa1Z2CxnLUbS0xCsuoCPEBZg

w sensie coś podobnego.

wiec wydaje mi się ze dość łatwo jest to wykonać jeśli masz (suwmiarkę, wiertarkę, spawarkę i dojście do tokarki)  8) to tak na moje 60min i masz klucz

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,ze tak powiem, ale klucz który wkleiłeś można sobie w buty wsadzić, te nakrętki sa często bardzo mocno zapieczone i nawet oryginalny klucz ledwo daje sobie z tym radę.

 

 

Sparkson oczywiście uszczelniacz , czyli oring, ale na pocieszenie powiem ,ze pod tą nakrętką znajdują się jeszcze 3 inne do wymiany, wymiana jednego, tego co widać nic nie daje, trzeba lecieć po całości i wymienić kpl.

Tak powinien wygladac klucz do odkręcania tych nakretek.

klucz_do_trymu.jpg.7788fd3cdce7daa186f4b578988643c7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oringów to wiem że ten na górze to tylko uszczelniacz pyłowy a właściwy- olejowy jest niżej.

 

Niestety bez klucza się nie obejdzie, z tego co się dowiedziałem to kosztuje majątek i dodatkowo czeka się na niego bardzo długo. Jednak będe szukał, mam całą zimę żeby coś wymyślić :)

 

BTW. znalazłem na Ebay ten klucz za $70, widze że nawet załączone wyżej zdjęcie jest z tej aukcji. Chyba nie obejdzie się bez zamówienia, martwi mnie tylko wysylka z Israela.....

 

Szukając dalej znalazłem wymiary takiego klucza. Tak więc problem sie rozwiązuje powoli. :D

klucz_power_trimm.jpg.72d016ed004cd57b275f8ab3cd583480.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz

wiesz chodziło mi z tym moim linkiem o to żeby pokazać ze to ma być klucz w którym częścią roboczą sa 2 albo 3 bolce

i w życiu nie dał bym 70$ za taki banalny klucz, i ogólnie nie rozumiem czemu on ma taka 'wielki' korpus jak i tak tylko 3 bolce to cześć robocza i jak coś sie spier.. to i tak będą te 3 bolce  8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...