Skocz do zawartości

WYMIANA SILNIKA 5.7 LITRA 8 metrow 3 tony... na DIESEL LUB RAKIETE


Qurix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie mam łodke 8 metrow 3 tony z silnikiem 260 koni który dzisiaj sie zatarł...(cholernie mi sie przykro zrobilo) NIe wiem co zrobic z tematem cale szczescie jest w zasadzie po sezonie. Tak wiec pytam kolegów co zrobili byście na moim miejscu i kto moze to zrobic?

 

Zalezy mi na ekonomi tej lodzi ale fajnie by bylo gdyby wchodzila w slizg tak wiec jakie mam opcje ? W slizgu plywalem przy 3100 rpm

Jak bylo wiecej narodu na pokladzie to przy 3300...  Są to wartosci gdzie slizg sie utrzymywal bez problemu. SIlnik to mercruizer z 1989roku 5.7 litra przekladnia alpha one.

 

Rozpartuje rożne opcje:

1 wsadzic diesla malej mocy który bedzie, po prostu, palil jak najmniej na 100km  Co mozecie doradzic?  (chodzi o plywanie rzeczne)

2 wsadzic diesla który bedzie plywal w slizgu (nie knoniecznie szybko ale w slizg musi wejsc i konic.)

3 wyremontowac istniejacy motor i dalej bulic za paliwo jak bym latal jumbodzetem... ewentualnie zakladajac gaz i zamieniajac sie w wielblada donoszacego kolejne butle do kuchenek...

 

 

Co koledzy mozecie doradzic? Czy wewntualnie ktos z doswiadczeniem moze wypowiedziec sie o tego tupu rozwiazaniach ? Czy mozecie polecic warsztat który zrealizuje takie pomysly ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżony dobrze mówi.

Zacząłbym od rozebrania i weryfikacji uszkodzeń.Może da się go względnie nie drogo zreanimować pod warunkiem,że nie wyszła z niego korba bokiem...

 

Korba nie wyszla na pewno ale coraz mniej podobami sie pomysl placenia 100 na 100 tak wiec raczej proponuje isc w droge wymiany motoru na cos malo pijacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wodzie nie ma motorów mało pijących.. :( Chyba, ze pływanie wypornościowe... ::)

 

No zgadza się ale są mniej pijace i bardziej pijace prawda? Jesli facet plynie barką na silniku lublina 13 km w górę rzeki i przeplywa w góre w doł 320km przy tym paląc 120 litrów a ja aby popłynąć nawet z jego prędkością i tak pale 100 na 100 czyli 320 litrów to dziekuje bardzo. Mam pontonik który z 10 km silnikiem lata po wodzie i pali 2 litry na godzine i to mi wystarczy.

 

Najfajniej byo by miec diesla który pyrkając do góry będzie palic malo a w razie czego poplynie w slizgu i nie bedzie palic 100 na 100...

 

No kurde ludzie samoloty pala 30 litrow i lecia 200 na godzine ciezarowki maja 40 ton i pala 30 na sto a moja lodka 100 na 100 no cholera !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

swoją droga ciekawi mnie czemu tu aż taka różnica cenowa

http://allegro.pl/mercedes-w210-silnik-300td-177km-gwarancja-230tkm-i3578909511.html

za parę rurek pospawanych do kupy tworzących kolektor wylotowy hehe ;]

 

i to nawet działa ;p

http://www.youtube.com/watch?v=dAbLFIIn7AM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
No dobra to teraz troche sie poprzekomarzam z wami :) Po pierwsze to dlaczego mam wybuchnąć skoro mam diesla? Wkladam motor 300TD... W zasadzie to jedyne rozsądne wytlumaczenie dlaczego to chlodzić to połączenie gumowe gimbala aby sie nie stopiło ale to w sumie wode mozna podać zaraz przed nim lub wywalić rure bezpośrednio za kadłub... Tak więc zatrzeć silnik??? On jest chlodzony olej jest chłodzony... Nie zabardzo widze logiki w tym... Lanie wody do kolektora powoduje jego korozje co mnie dalej utwierdza w przekonaniu ze nie jest to rozwiazanie a już napewno nie z turbem za... No bo jak ma to turbo dzialać ? Wode ma dostać ? Wstępnie myśle nad chlodzeniem powietrzem nawiewanym do komory silnika przez wloty z boku ale czy to wystarczy?  Ktoś mi doradzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak totalnej wiedzy na temat chłodzenia u ciebie  nawet tej podstawowej silników marine Turbo też jest chłodzonę wodą  :)

 

""Lanie wody do kolektora powoduje jego korozje co mnie dalej utwierdza w przekonaniu ze nie jest to rozwiazanie a już napewno nie z turbem za... No bo jak ma to turbo dzialać""

 

,sory ale jak mam to rozumieć :) ,że jak woda do kolektora  ;D ;D do tego patentu przydały by się klapki w kolektorze by6 woda nie zalała zaworów  ;D ;D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu po prostu nie chcesz zrobić kolektora takiego jak się powinno zrobić czyli chodzonego wodą, przez co pod maską nie będziesz miał temperatury około pożarowej?

Skoro na całym świecie tak robią to raczej nie próbował bym tego obejść.

Kolektor jest tak zbudowany że do turbo nie dostaje się żadna woda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na całym świecie tak robią to raczej nie próbował bym tego obejść.

 

Większość nie!  ;)

Ale zawsze znajdzie się pomysłowy Dobromir co będzie wywalał otwarte wrota  :D :D :D

Dobrze jeśli spali tylko sam siebie  >:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...