Qurix Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Jak w temacie mam łodke 8 metrow 3 tony z silnikiem 260 koni który dzisiaj sie zatarł...(cholernie mi sie przykro zrobilo) NIe wiem co zrobic z tematem cale szczescie jest w zasadzie po sezonie. Tak wiec pytam kolegów co zrobili byście na moim miejscu i kto moze to zrobic? Zalezy mi na ekonomi tej lodzi ale fajnie by bylo gdyby wchodzila w slizg tak wiec jakie mam opcje ? W slizgu plywalem przy 3100 rpm Jak bylo wiecej narodu na pokladzie to przy 3300... Są to wartosci gdzie slizg sie utrzymywal bez problemu. SIlnik to mercruizer z 1989roku 5.7 litra przekladnia alpha one. Rozpartuje rożne opcje: 1 wsadzic diesla malej mocy który bedzie, po prostu, palil jak najmniej na 100km Co mozecie doradzic? (chodzi o plywanie rzeczne) 2 wsadzic diesla który bedzie plywal w slizgu (nie knoniecznie szybko ale w slizg musi wejsc i konic.) 3 wyremontowac istniejacy motor i dalej bulic za paliwo jak bym latal jumbodzetem... ewentualnie zakladajac gaz i zamieniajac sie w wielblada donoszacego kolejne butle do kuchenek... Co koledzy mozecie doradzic? Czy wewntualnie ktos z doswiadczeniem moze wypowiedziec sie o tego tupu rozwiazaniach ? Czy mozecie polecic warsztat który zrealizuje takie pomysly ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 kolego jaki byl powód zatarcia tego silnika..... pytam , czy tylko na pierścieniach , czy na panewkach , i całej reszcie sie utarł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Dżony dobrze mówi. Zacząłbym od rozebrania i weryfikacji uszkodzeń.Może da się go względnie nie drogo zreanimować pod warunkiem,że nie wyszła z niego korba bokiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qurix Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 kolego jaki byl powód zatarcia tego silnika..... pytam , czy tylko na pierścieniach , czy na panewkach , i całej reszcie sie utarł Trudno powiedziec ale raczej stawiam na panewki dzwiek byl jak by panewka pukala plus wczesniej niskie cisnienie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qurix Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Dżony dobrze mówi. Zacząłbym od rozebrania i weryfikacji uszkodzeń.Może da się go względnie nie drogo zreanimować pod warunkiem,że nie wyszła z niego korba bokiem... Korba nie wyszla na pewno ale coraz mniej podobami sie pomysl placenia 100 na 100 tak wiec raczej proponuje isc w droge wymiany motoru na cos malo pijacego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Na wodzie nie ma motorów mało pijących.. :( Chyba, ze pływanie wypornościowe... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qurix Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Na wodzie nie ma motorów mało pijących.. :( Chyba, ze pływanie wypornościowe... ::) No zgadza się ale są mniej pijace i bardziej pijace prawda? Jesli facet plynie barką na silniku lublina 13 km w górę rzeki i przeplywa w góre w doł 320km przy tym paląc 120 litrów a ja aby popłynąć nawet z jego prędkością i tak pale 100 na 100 czyli 320 litrów to dziekuje bardzo. Mam pontonik który z 10 km silnikiem lata po wodzie i pali 2 litry na godzine i to mi wystarczy. Najfajniej byo by miec diesla który pyrkając do góry będzie palic malo a w razie czego poplynie w slizgu i nie bedzie palic 100 na 100... No kurde ludzie samoloty pala 30 litrow i lecia 200 na godzine ciezarowki maja 40 ton i pala 30 na sto a moja lodka 100 na 100 no cholera ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 pociesze Cię, mój 1.8 pali 50/100:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Zibi Pan do Ciebie ;) To może ja tym razem przytoczę skrót z angielskiego: Bring on another thousand ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Zibi Pan do Ciebie ;) Hahahahaha TATO, JESTEM DUMNY Z TWOJEJ REPUTACJI !!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiziek29 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 kup nowy long block vortec i zmień zasilanie na wtrysk mpi i po sprawie.Jest firma w Warszawie która zajmuje się zmianą na wtrysk. http://www.ebay.de/itm/Mercruiser-GM-Vortec-V8-5-7-Liter-Long-Block-WERKSNEU-Volvo-Penta-/330964388003?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4d0f03c8a3 http://www.ebay.de/itm/MERCRUISER-VOLVO-PENTA-OMC-VORTEC-5-7-V8-Long-Block-ab-95-NEU-/171132753646?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item27d84e96ee http://www.trojanhorses.pl/o-nas.html http://www.usenginesinc.com/Marine-Engine/Mercruiser-Marine-Engine.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 http://allegro.pl/silnik-do-lodzi-mercedes-2001r-diesel-165km-i3630121995.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beny841 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 swoją droga ciekawi mnie czemu tu aż taka różnica cenowa http://allegro.pl/mercedes-w210-silnik-300td-177km-gwarancja-230tkm-i3578909511.html za parę rurek pospawanych do kupy tworzących kolektor wylotowy hehe ;] i to nawet działa ;p http://www.youtube.com/watch?v=dAbLFIIn7AM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qurix Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Początek sezonu się zaczął a moj silnik mercedesa jeszcze w pełni nie chodzi.... Pytanie jest takie. Czy kolektor wydechowy trzeba chlodzić? Co się stanie jak chlodzić go nie będę... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Zacznie świecić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinMistkowski Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Wybuchniesz i będziemy musieli zapalić świeczkę 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 A od kolektora wydechowego zacznie świecić łódka :-) A jak nie będziesz chłodził oleju to silnik przestanie chodzić... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Białyzet Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Jak nie bedziesz chłodził kolektora to stanie się to co napisałeś w pierwszym poście 8) zatrzesz silnik :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Spoko, nie zdąży zatrzeć ;) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qurix Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 No dobra to teraz troche sie poprzekomarzam z wami :) Po pierwsze to dlaczego mam wybuchnąć skoro mam diesla? Wkladam motor 300TD... W zasadzie to jedyne rozsądne wytlumaczenie dlaczego to chlodzić to połączenie gumowe gimbala aby sie nie stopiło ale to w sumie wode mozna podać zaraz przed nim lub wywalić rure bezpośrednio za kadłub... Tak więc zatrzeć silnik??? On jest chlodzony olej jest chłodzony... Nie zabardzo widze logiki w tym... Lanie wody do kolektora powoduje jego korozje co mnie dalej utwierdza w przekonaniu ze nie jest to rozwiazanie a już napewno nie z turbem za... No bo jak ma to turbo dzialać ? Wode ma dostać ? Wstępnie myśle nad chlodzeniem powietrzem nawiewanym do komory silnika przez wloty z boku ale czy to wystarczy? Ktoś mi doradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Brak totalnej wiedzy na temat chłodzenia u ciebie nawet tej podstawowej silników marine Turbo też jest chłodzonę wodą :) ""Lanie wody do kolektora powoduje jego korozje co mnie dalej utwierdza w przekonaniu ze nie jest to rozwiazanie a już napewno nie z turbem za... No bo jak ma to turbo dzialać"" ,sory ale jak mam to rozumieć :) ,że jak woda do kolektora ;D ;D do tego patentu przydały by się klapki w kolektorze by6 woda nie zalała zaworów ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGTI Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Ale czemu po prostu nie chcesz zrobić kolektora takiego jak się powinno zrobić czyli chodzonego wodą, przez co pod maską nie będziesz miał temperatury około pożarowej? Skoro na całym świecie tak robią to raczej nie próbował bym tego obejść. Kolektor jest tak zbudowany że do turbo nie dostaje się żadna woda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Skoro na całym świecie tak robią to raczej nie próbował bym tego obejść. Większość nie! ;) Ale zawsze znajdzie się pomysłowy Dobromir co będzie wywalał otwarte wrota :D :D :D Dobrze jeśli spali tylko sam siebie >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinMistkowski Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Wpisz sobie w przeglądarkę Marynizacja silnika kubota i poczytaj chociaż te artykuły dotyczące tej marynizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Białyzet Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Albo załóż chłodnice od Stara powina dać radę 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.