Skocz do zawartości

wzmocnienie pawęzy


bartxt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

siem :)

 

muszę wzmocnic pawęz mojej mirellki.

Sytuacja jest o tyle skomplikowana że mam silnik o dłuższej stopie niż przewidziana.Dlatego wcześniej podniosłem pawęż o kilka centów belka bukową.Dodatkowo wczesniej kiedy jeszcze na mojej pawęzy wisiał Wicher kolega domorosły szkutnik przykrecił i wlaminował kawał soilidnej skleji przyszłosciowo pod inny silnik. Wszystko bylo nawet ok. Tylko po paru latach sklejka zaczeła pic wodę a szpchtel pęcznieć i odpadać.Mówic krótko: nie wygladało to dośc estetycznie ???

kolejnym minusem było  to że mój obecny silnik jest moim zdaniem jeszcze troszkę za nisko.

Gdy płynę na maxa płyta kawitacyjna jest pod lustrem wody a nie równo z nim ,czy też minimalnie nad nim. A tak ponoć powinno być.Predkośc 60 km/h jak na 50konnego 2 suwa łódką4m  w pojedynkę to też nie jest szał.

Cały problem tkwi w tym że jak bardziej podniose pawęż tak ok 3cm to otwory na sruby znajda sie już w tej belce która jest elementem niezespolonym z całym laminatem. laminowac tego też bym nie chciał bo będzie pękać.Może jakaś mocna dobrze ugieta aluminowa blacha??. Wznaje zasade że kazde kilo na łodzi to 0,5 km/h prędkości mniej na wodzie  >:(

 

Może coś doradzicie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania co czeczen - starą wyciąć i wlaminować nową sklejkę i od razu dobrze zabezpieczyć topkotem. Przy malej 4m lodce 50KM to spore siły na pewęż i ja bym jej nie sklejał z kawałków.

Dokładnie tak samo robię u siebie, wczoraj wycięliśmy starą pawęż, która okazała się cała mokra, dziś docinamy nową, grubszą sklejkę i laminujemy. Wrzucę zdjęcia w temacie z remontem glastrona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stercik mam prośbe. Zabierz kiedyś ten patent ze sobą i pojedź ze mną na wyścigi. Zapłacę nawet za transport. Chciałbym zobaczyć minę sędziego technicznego jak zobaczy takie coś :-))))

 

A tak na powaznie. Nie urwało Ci się to? Nie zgubiłeś nigdzie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewar to było podniesienie pawęży.Co do urywania się "tego" to nic takiego nie nastąpiło nawet podczas wyciągania wakeboard'dzisty  z wody. Jak napisałem wcześniej miała to być prowizora ale radziła sobie na tyle dobrze że nic już nie zmieniałem. Ale to była mała łódka - 3,7m a silniczek 25 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Problem w tym, że silnik z góry ciągnie za sklejkę. Więc ta powinna być wstawiona od wewnątrz. W tym stanie, jak na foto, calość trzyma się tylko powierchnią podkładek. Bez ingerencji w laminat słabo to widzę.

 

Prowizorka @stercik'a wytrzyma dużo więcej niż Twoja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...