bartxt Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 siem :) muszę wzmocnic pawęz mojej mirellki. Sytuacja jest o tyle skomplikowana że mam silnik o dłuższej stopie niż przewidziana.Dlatego wcześniej podniosłem pawęż o kilka centów belka bukową.Dodatkowo wczesniej kiedy jeszcze na mojej pawęzy wisiał Wicher kolega domorosły szkutnik przykrecił i wlaminował kawał soilidnej skleji przyszłosciowo pod inny silnik. Wszystko bylo nawet ok. Tylko po paru latach sklejka zaczeła pic wodę a szpchtel pęcznieć i odpadać.Mówic krótko: nie wygladało to dośc estetycznie ??? kolejnym minusem było to że mój obecny silnik jest moim zdaniem jeszcze troszkę za nisko. Gdy płynę na maxa płyta kawitacyjna jest pod lustrem wody a nie równo z nim ,czy też minimalnie nad nim. A tak ponoć powinno być.Predkośc 60 km/h jak na 50konnego 2 suwa łódką4m w pojedynkę to też nie jest szał. Cały problem tkwi w tym że jak bardziej podniose pawęż tak ok 3cm to otwory na sruby znajda sie już w tej belce która jest elementem niezespolonym z całym laminatem. laminowac tego też bym nie chciał bo będzie pękać.Może jakaś mocna dobrze ugieta aluminowa blacha??. Wznaje zasade że kazde kilo na łodzi to 0,5 km/h prędkości mniej na wodzie >:( Może coś doradzicie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 JA bym wyciął starą spuchnięta sklejkę, wstawił całą nową grubą wodoodporną sklejkę i ładnie wszystko zalaminował a później żelkocik i cudeńko. Masz pewność że posłuży na lata i będzie solidnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Ja kiedyś zrobiłem taką prowizorkę jak na zdjęciach a sprawowała się na tyle dobrze że już nic nie zmieniałem aż do sprzedaży łodzi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Jestem tego samego zdania co czeczen - starą wyciąć i wlaminować nową sklejkę i od razu dobrze zabezpieczyć topkotem. Przy malej 4m lodce 50KM to spore siły na pewęż i ja bym jej nie sklejał z kawałków. Dokładnie tak samo robię u siebie, wczoraj wycięliśmy starą pawęż, która okazała się cała mokra, dziś docinamy nową, grubszą sklejkę i laminujemy. Wrzucę zdjęcia w temacie z remontem glastrona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 To ciekawe co tu opowiadacie ??? Sinik na dwie śruby? Pawęż z jednej sklejki :-X Chyba ciężko cokolwiek dopowiedzieć ;) Powodzenia w przeróbkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Stercik na tych zdjęciach u Ciebie to raczej podniesienie pawęży a nie wzmocnienie. ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Stercik mam prośbe. Zabierz kiedyś ten patent ze sobą i pojedź ze mną na wyścigi. Zapłacę nawet za transport. Chciałbym zobaczyć minę sędziego technicznego jak zobaczy takie coś :-)))) A tak na powaznie. Nie urwało Ci się to? Nie zgubiłeś nigdzie silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Lewar to było podniesienie pawęży.Co do urywania się "tego" to nic takiego nie nastąpiło nawet podczas wyciągania wakeboard'dzisty z wody. Jak napisałem wcześniej miała to być prowizora ale radziła sobie na tyle dobrze że nic już nie zmieniałem. Ale to była mała łódka - 3,7m a silniczek 25 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Wiadomo nie od dziś, że prowizorki sprawdzają się najlepiej i najdłużej :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Podniosłem pawęż do silnika z długą kolumną. Grubość sklejki 4cm. Zerknijcie, wytrzyma to motor 20KM? 9,9KM wytrzymało bez problemu. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Problem w tym, że silnik z góry ciągnie za sklejkę. Więc ta powinna być wstawiona od wewnątrz. W tym stanie, jak na foto, calość trzyma się tylko powierchnią podkładek. Bez ingerencji w laminat słabo to widzę. Prowizorka @stercik'a wytrzyma dużo więcej niż Twoja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi.72 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Może po prostu wstawić arkusz blachy nierdzewnej. Pytanie, tylko jakiej grubości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.