motowave Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 witam wszystkich :) Mam problem z ribem Parkera 630 z 2008r. Kupiłem go znad morza i przypuszczam że sól przeżarła mu parę kabelków nie świeci się oświetlenie nawigacyjna, szperasz włącza jak ma ochotę, nie działa radio i ukf potrzebowałbym fachowca który sprawdzi poprowadzenie instalacji elektrycznej i naprawi to co jest do naprawienia będę wdzięczny za namiar :) pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Obawiam się, że naprawiać tam nie będzie już co. Oczywiście urządzenia zostają ale kabelki, zwłaszcza w miejscach połączeń, gniazda bezpieczników i wyłączniki już swoje przeżyły. Reanimacja pomoże tylko na chwilę. Sama instalacja nie jest skomplikowana i spokojnie można ją wymienić we własnym zakresie. Podstawową zasadą jest nie podpinać się z urządzeniami pod fabryczną instalację silnika. Wszelkie, sondy, światełka ( nawet podświetlenie zegarów), pompy i inne radyjka radziłbym podpinać pod osobne wyprowadzenie instalacji z baterii. Kabel czarny i czerwony ( 1x4mm kw) z bat, pod konsolę na dwie listwy ( plus i minus) i dopiero stamtąd wyprowadzać bezpieczniki i przełączniki. Końcówki koniecznie pobielać cyną. Bezpieczniki najlepiej na kablu (np. takie http://allegro.pl/gniazdo-bezpiecznika-samochodowego-1-5-mm2-i5141692306.html) . Z rurkowymi jest kłopot jak zardzewieją. Przeciąć jeden mniej odpowiedzialny kabelek od pompki czy innej lampki ( w miejscu gdzie był narażony na wilgoć) i sprawdzić czy po zdęciu izolacji druty są miedziańe czy czarne( tlenek miedziowy) . Jeżeli czarne to wymiana obowiązkowo. Instalacja powinna być przejrzysta a nie wyglądać jak pajęczyna. W ramach zbliżających się świąt wielkanocnych, jako prezent od ,,zajączka", popełniłem ten wpis. Właśnie wyczolgałem się z Rib-a po takiej ,,renowacji" instalacji więc spostrzeżenia i rady są b. aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowave Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 hej hej :) dzięki za radę :) ja właśnie zakończyłem identyczną przygodę w innym naszym ribie :) po zimie łaskawie paliło się tylko 1 światło burtowe. Tam był o tyle temat prosty że pośniedziały końcówki kabli, więc przepuściliśmy nowe przez reling i sprawa zamknięta :) w tym parkerze niestety jest to bardzie skomplikowane. chodzi mi o to żeby całą elektrykę wyrzucić i zastąpić nową bo reanimowanie na chwilę mnie nie interesuje :) z pierwszym z ribów poszło gładko czyli 10h pracy :D znając życie fachowiec zrobiłby to w 2-3 h natomiast przy tym parkerze już wolę żeby zrobił to ktoś kto ma pojęcie. takie amatorskie łatanie to żadna oszczędność.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.