Skocz do zawartości

Dedykacja dla wszystkich remontujących łódki, te duże i te małe!


Zibi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne zauważyliście Panowie, że @peter robi to sam!

 

A jak to się ma do domowych sposobów "zrób tanio i dobrze"  ???

 

Nijak!!!

 

Żeby zrobić dobrze potrzebna jest wiedza i to spora (jak to widać u @petera i nie tylko)

Żeby zrobić tanio, trzeba używać właściwych materiałów, nawet tych o wyższej cenie.

Wszelkiego rodzaju "doświadczenia" i wyważanie otwartych drzwi z reguły skazane jest na bylejakość  :(

 

I w dalszym ciągu życzę powodzenia  :)

Bez podtekstów  ;)

 

A nie możecie dać wiary  ???

To z naszego podwórka popatrzcie co zrobił @Johnny_bravo750  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o kase ale o zapał i wiedze

a jak nie masz wiedzy to chęć żeby znaleźć rozwiązania

Jasne, że carbony koztują, dwa 12 calowe garminy kosztują itd.

 

Ale zerknijcie na jakość i dbałość o szczegóły. O to jak wszystko jest dopieszczone.

Tu jest "pies pogrzebany"

A gość robi to sam, własnymi rękami.

Jak zerkniecie na daty to też zobaczycie, że trwa to ponad 2 lata. Więc nie ma nieograniczonej kasy i nie robi wszystkiego na raz...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem niektórzy zaraz zkrytykują że z turbiną ale i tak w tym projekcie też się narobili ;)

 

http://www.hilmersson-racing.com/category/jetboatbuild/

 

 

Masakra !

 

Bałbym się tym pływać.

Fajnie pokazane krok po kroku,dzięki za linki twój i Zibiego.

 

Jak macie tego więcej to myślę dawajcie w temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok silnika to volvo 2,5 -20V jak widzimy 5 cylindrowy ,fabrycznie 177 koni,lub 2,3 benzyna z turbiną to juz podchodził fabrycznie pod 225 koni, tylko nie pamiętam czy ten 2,3 to tez była jednostka 5 cylindrowa.Oba bardzo dobre silniki z duzym zapasem mocy i doskonałe do tuningu.No i chłopak wystrugał z nich to co mozna było ,piekna robota, no ale ma zaplecze to moze sobie "rzeżbić":)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda.Ten blok ma ogromny zapas mocy i te 340 kucy po dmuchnięciu kompresorem to pikuś.Motory znoszą duuuużo więcej.Dźwięk to absolutne porno :D

Cała robota zrobiona tak,że jeszcze zbieram szczęke z podłogi.Ale jedno jest pewne-tanio nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za profesję, warsztat, zacięcie ...

 

A z drugiej strony co z firmami, które się chwalą latami doświadczeń, symulacji w CAD-zie róznych kadłubów w róznych warunkach, itp, itd. Doświadczeniami z poprzednich modeli ...

 

Czapki z głów przed Peterem ale czy to o czym pisałem nic nie znaczy i każdy samodzielnie wykona łódź lepszą niż to co można gotowego kupić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@beny841, w ich przypadku duża ilość $$ jest potrzebna.

 

Ale proszę pamiętajcie, że remont czy odrestaurowanie dużej łódki to duża ilość $$  :o

Natomiast w przypadku małych łódek to mała ilość $$ lub PLN  :)

Zawsze to jednak spora ilość monety ;D ;D

 

Wiem, bo sam to robiłem dla siebie  ;)

Fotki w trakcie i po remoncie za PLN  ;)

r4.jpg.6a8602f756e6b1d6f5e6ade3adbdcadc.jpg

r3.jpg.cb0ed99bc330da8745d3cc26a5a4b32a.jpg

r2.jpg.d72fe9149cb700e138d97012dcd09b39.jpg

r1.jpg.258df130f010cf217d1caae5885e2057.jpg

r0.jpg.7ef47dabb830733aaeb6df72a74ad65f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......czy to o czym pisałem nic nie znaczy i każdy samodzielnie wykona łódź lepszą niż to co można gotowego kupić ??

 

A o czym pisałeś ???

Co masz na myśli pisząc "i każdy samodzielnie wykona łódź lepszą niż to co można gotowego kupić ??"

Odpowiem:

- nie każdy!

- a w zasadzie nikt kto nie ma formy!

- można jedynie w doskonały sposób wyposażyć gotowy kadłub w to co się chce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@beny841, w ich przypadku duża ilość $$ jest potrzebna.

 

Ale proszę pamiętajcie, że remont czy odrestaurowanie dużej łódki to duża ilość $$  :o

Natomiast w przypadku małych łódek to mała ilość $$ lub PLN  :)

Zawsze to jednak spora ilość monety ;D ;D

 

Wiem, bo sam to robiłem dla siebie  ;)

Fotki w trakcie i po remoncie za PLN  ;)

 

Ależ było roboty przy tym Ringu.... Ale pierwsze szlify na sportowej łodzi były, piersze mistrzostwo Polski, pierwszy wyścig na morzu... Czasem żałuje, że ją sprzedaliśmy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A o czym pisałeś ???

Co masz na myśli pisząc "i każdy samodzielnie wykona łódź lepszą niż to co można gotowego kupić ??"

 

 

Kiedyś miałem trochę czasu i czytałem starsze wątki na tym forum. I były tam opisy jak ktoś sam sobie robi formę.

I albo Ty albo @MIKE pytał się o parametry tej formy.

 

Stąd wydawało mi się, że tak się robi łódki DIY.

Ale teraz widzę, że to głównie odrestaurowywanie starych kadłubów - zgadza sie ??

Lub ich modernizacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formę robiliśmy inaczej:

http://blog.madnessmarine.pl/?m=200808

http://blog.madnessmarine.pl/?m=200811

http://blog.madnessmarine.pl/?m=200812

 

Możesz popatrzeć jak robiliśmy formę i jak robimy łódki  :)

Może to nie jest bardzo profesjonalnie, ale na pewno dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A o czym pisałeś ???

Co masz na myśli pisząc "i każdy samodzielnie wykona łódź lepszą niż to co można gotowego kupić ??"

 

 

Kiedyś miałem trochę czasu i czytałem starsze wątki na tym forum. I były tam opisy jak ktoś sam sobie robi formę.

I albo Ty albo @MIKE pytał się o parametry tej formy.

 

Stąd wydawało mi się, że tak się robi łódki DIY.

Ale teraz widzę, że to głównie odrestaurowywanie starych kadłubów - zgadza sie ??

Lub ich modernizacja.

 

Odrestaurowanie starego kadłuba tylko 2 razy. Pierwszy i ostatni w życiu.

Drugi raz w to nie ide. Szybciej i taniej wybudujesz nowy kadłub niż zrobisz remont starego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formę robiliśmy inaczej:

http://blog.madnessmarine.pl/?m=200808

http://blog.madnessmarine.pl/?m=200811

http://blog.madnessmarine.pl/?m=200812

 

Możesz popatrzeć jak robiliśmy formę i jak robimy łódki  :)

Może to nie jest bardzo profesjonalnie, ale na pewno dobrze ;)

Czapki z głów. Poczytałem na szybko. To, że wygrywacie to zasługa pewnie sterników bo zdaje się, że wygraliście z jakimś 2 silnikowym potworem (Baja bodajże).

Nie dziwie się, że robicie sami formy po doświadczeniach ze zleceniem (X-22 bodajże).

Gratuluję pasji. Niestety nie mój target. Ja usiłuję znaleźć najlepszy ... "ponton" na świecie ;)

Takie pytanie "laika". Wersja ultralite kołysała się przy dużej prędkości. Czy doarabia się jakieś stateczniki lub specjalne trymklapy aby tego nie było ? Bo fajnie to wygląda jak łodka leci cała nad wodą ale chyba takie kołysanie jest deczko niebezpieczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniejsza powierzchnia zamoczona, tym mniejsze opory i większa szybkość.

Niestety przy dużej szybkości (różnej dla różnych łódek) efekt jest taki sam.

Trzeba kontrować kierownicą i to musi być nawyk.

Dlatego stosuje się wyłączniki trymu pod kierownicą, dlatego jest pedał gazu,

żeby nie odrywać rąk od kierownicy :)

 

Powodzenia w zakupie pontona!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...