Skocz do zawartości

Klasyczna łódź na wale, przeróbka pod Zet


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w związku z pojawieniem się większej ilości czasu pojawiły się różne dziwne pomysły a więc i pytania. Znalazłem plany klasycznej lodzi na kształt Rivy, lata 60, dno na rufie zupełnie płaskie. Silnik zamontowany centralnie, wał na stałe. Jak by się zachowywała gdyby przerobić ją pod zetke ? Czy trzeba by przeroboc projekt na lekkie V. Rozłożenie masy myślę że nie jest problemem bo była by to kwestia zamiany położenia zbiornika na paliwo z silnikiem.

received_3065993056823706.thumb.jpeg.9344b89b07c1b964eeeddf372eb5cf2d.jpeg

received_267724097652260.thumb.jpeg.e2ae74396713e8d05b2097b5f43bef49.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu uczestniczyłem przy modyfikacji SMK 75 z oryginalnego napędu na zaburtowy. Pamiętam, że płyta antykawitacyjna musiała być dużo poniżej dna, dużo niżej niż w innych łódkach z założenia projektowanych pod zaburtowy/przekładnię "Z".  Występował tam problem, że w momencie próby wyjścia w ślizg śrubie brakowało wody i silnik wchodził na "diabelskie" obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...