Skocz do zawartości

Odpowietrznik baku


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem takie cudo. Zdawało mi się, że  w środku będzie jakieś zabezpieczenie przed deszczówką, niestety nie ma nic poza siateczką.  >:( Mam więc pytanie do kolegów jak zabezpieczyliście swoje odpowietrzniki ? Czy stosowaliście kraniki na odpowietrznikach -  ulatnianie się oparów podczas postoju/

odpowietrznik-zbiornika_2341.jpg.928fe444f0f6e2dd4e6f77eb2bd1834d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny sobie sprawiłes odpowietrznik, ale jak sie okazuje mało praktyczny, ja mam taki;

 

http://www.permatech.com.pl/e-sklep/index.php?p2058,odpowietrznik-zbiornika-paliwa-mosiadz-chromowany-prosty-dn-14mm

 

ustawiony siateczka do wody, nie mam problemów z woda w paliwie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie!

Trza było kupić taki jak na zdjęciu poniżej.

Zainstalować go siateczką w kierunku rufy.

Też jest błyszczący.

 

Odpowietrznik służy nie tylko do odprowadzania oparów paliwa na postoju :)

A więc instalacja dodatkowych zaworków, kraników czy innych duperelek nie jest wskazana.

 

Ja swój odpowietrznik zabezpieczyłem kłódką od wewnątrz, żeby nie ukradli.

odpowietrznik.jpg.b90e3d03973b80f7876467ddda5f4f9f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta siateczka na odpowietrzniku pełni zupełnie inną rolę nie jest to na wodę , zadanie tej siateczki odcinanie płomienia . A co potrafią opary benzyny każdy wie . Wystarczy głupia iskra ładunku elektrostatycznego czy nie fortunne podniesiona odpowietrznika  cygaretka  i ....  :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pracy silnika w przewodzie odpowietrzającym wytwarza się podciśnienie obawiam się że jak to nazwaliście fajeczka się nie sprawdzi. Zakładałem, że jeśli ktoś to produkuje i sprzedaje to konstrukcja jest w jakiś sposób przemyślana. Gdybym miał osłonięte miejsce na montaż nie zadawał bym pytań  ;) . Czeka mnie więc kombinacja z montażem w pionie oraz zrobieniem osłony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrz! Kraników już nie będzie ;)

Kombinuj, kombinuj, ciekawe ile to będzie kosztowało i jak wyglądało :D

Ponoć Polak potrafi  ;)

 

A "fajecka" się sprawdza i jest w każdej łodzi która posiada jakikolwiek choćby certyfikat,

lub była oglądana przez inspektora.

A może nie wiesz co to jest ta "fajecka" na łodzi? To zapytaj!

Proponowany przez Ciebie odpowietrznik też się sprawdza!

 

Ale kombinuj, kombinuj, kombinuj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje zwłaszcza Wszechwiedzącemu Koledze Zybi , powodującemu u mnie nieantycypowaną odpowiedź na stresor środowiskowy. Próbuje zdobywać wiedzę pytając bardziej doświadczonych, lecz zamiast odpowiedzi otrzymuje mądrości wschodu. Odpowiedź o innym typie odpowietrznika coś daje, odpowiedź że zbiornik to nie butelka z winkiem (a szkoda  :D) pomimo iż to czysta fizyka też. Reasumując był bym bardzo wdzięczny za przedstawienie zastosowanych u Was rozwiązań bez kpin i zbędnego szyderstwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadnij i zobacz jak to jest u mnie.

Oglądali to inspektorzy z PRS, ocenili jako OK i dali CE.

Łódka hakowała i nabrała tonę wody a w zbiorniku

paliwa tylko benzynka była, czyli jest OK!

Temat opisywany był na forum.

Nie wiem co za łódkę masz?

Jeśli jakaś firmowa, to odpowietrznik powinien być poprawnie założony.

Jeśli remontowałeś coś i przerabiałeś a nie masz doświadczenia to lepiej może

zobaczyć jak to jest u innych.

Nie irytuj się ;) Na temat łodzi troszkę wiem. Nie za wiele, ale zawsze.

 

Zapraszam do klubu jak będę coś dłubał przy łódce, co pewnie niebawem nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pytasz i podejmujesz dyskusję tak jak byś wszystko wiedział więc po co pytasz?

Jest tu nas kilku którzy pracują zawodowo przy łodziach małych większych i całkiem dużych więc jak coś doradzają to raczej w taki sposób aby pomoc a nie zaszkodzić  .

Kolega Zibi ma specyficzny sposób odp. ;D ale należy do grana osób znających ten temat .

Nie wiemy co za okręt posiadasz ale jeśli mały i prosty z jednym zbiornikiem to schematu nie będę tak prostego wklejał zrób tą fajecke i będzie dobrze tak robią to naprawdę duże stocznie które produkują kilkaset łodzi miesięcznie , dodatkowo jak chcesz mieć wszystko jak przewidują to normy CE to zrób szczelny przedział tam gdzie jest zbiornik i bardzo dobrze go wentyluj 2sztuki nawiewu i dwie sztuki wywiewu gdzie średnica  przewodów wentylacyjnych to minimum 80mm.

A jeśli masz spory okręt to zamieszczam schemat instalacji paliwowej  dla najbardziej wymagających klientów stateczku firmy Nordhavn które też serwisuję .

 

Nordhavn_Fuel_System.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Mam proste i małe pływadło 4,30 długości. Nie kwestionuję wiedzy kolegi Zybiego liczne posty w których się wypowiadał wskazują na dużą praktykę w tej dziedzinie. Mam zastrzeżenia jedynie wobec formy, łodzie to jedna z form spędzania wolnego czasu. Zabawa terenówkami a robię to od wielu lat wskazywała na inne zachowania, jako że tam każdy wcześniej czy później się wkleił i potrzebował pomocy innych to dzielił się chętnie zastosowanymi przez siebie rozwiązaniami. Daleki jestem od obrażanie kogokolwiek jeśli tak się stało to przepraszam. Jak już wspomniałem moja wiedza jest nikła więc jestem wdzięczny za każdą wskazówkę. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej ujęło z waszej polemiki to że kolega "Zibi ma specyficzny sposób odpowiedzi " :D  :D

Wracając do tematu to ja mam na rufie dwa odpowietrzniki z dwoma otworami z siatką każdy skierowane w dół.

Natomiast po zatankowaniu paliwa szczególnie w upalne dni myślę o moich odpowietrznikach że lecą w gumę  ;) .

Jako były zawodowy " strażak" nie próbował bym też opcji z cygaretem i odcięciem płomienia przez odpowietrznik no chyba że chodzi o łajbę znajomego  :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zaproszenie. Moją intencją nie było by wyszła z tego wzajemna kopanina nic nie wnosząca do tematu jak już pisałem jestem zielony, próbuję nie popełnić błędów. Chciałem dobrze a wyszło jak zwykle  :D . Obawiałem się tego co opisał Jack Sparrow . Zapachu etylinki na pokładzie. Oraz zasysania przez podciśnienie wody. Pomysł z kranikiem wybity mi z głowy najprawdopodobniej szczęśliwie zakładał założenie go zaraz za odpowietrznikiem po tym trójnik pionowo w dół do zenzy resztki wody do góry z syfonowaniem  do baku  Uruchomienie silnika pompa zasysa wyrównanie ciśnienia kranik otwarty praca silnika - pobieranie paliwa odpowietrznik zasysa nie ma smrodu tak to sobie wykoncypowałem i przekombinowałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syfon zrób do góry a nie na dól i kranik będzie zbyteczny w ten sam sposób syfonuje się wylewki pompy zęzowej itp.

Woda nie popłynie pod górę a deszcz nie pada poziomo tak mocno ;) że przeciśnie się przez fajecke a wilgoć z powietrza i tak się skropli na ściankach węża  i sama wypłynie przez odpowietrzeni .

Pamiętaj o klasie węża najlepiej A2 ale  z tym gatunkiem ciężko w sklepach na metry .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...