Skocz do zawartości

Przebudowa Fjord 24 Weekender


Gość vortec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

[ftp][/ftp]Witam szanownych kolegów.

Pod koniec zeszłego sezonu kupiłem w/w łódeczkę która była strasznie zaniedbana , silnik stacjonarny volvo penta Aq 140 . Postanowiłem zrobić z niej wygodną spacerówkę . Szczerze przyznam się że porwałem się „ z motyką na słońce”  . Projekt nie jest jeszcze ukończony na „tip top „ ale postanowiłem podzielić się fotkami przed remontem i w trakcie . W skrócie to wywaliłem silnik z zetką żeby zamontować zaburtowca, wycięty cały kokpit który był dziwny bo po obustronach silnika były łóżka , wszystkie okna i owiewki były z zwykłej szyby ( szkło) wymiana na poliwęglan z filtrem uv , układ kierowniczy był hydrauliczny ale pod zetke więc wymieniłem na teleflex, wskaźniki też przyszły nowe, jak i pompy zenzowe, wszystkie kable i kabelki wywaliłem gdyż było tego 2razy więcej niż było potrzebne. Do tego zyżyłem całą masę żywicy, mat, rowlingów , sikaflexu, różnych szpachli i farv

Tak było przed :

 

http://upload.secondsun.pl/img/15874164698fc22efb-0569-46b9-9760-da0e0be6b590.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/15874164693408a960-ee29-43b0-ae0d-7759411e3bec.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1587416469ec2b33cf-10ec-4938-a79a-53cab7dcc073.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/15874164690ae9cd26-b684-4e41-8394-0900033107c9.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1587416469bde5dbb0-f746-4815-913a-9d2830b9687b.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1587416469283653c7-f32c-499e-a072-46d1a4689b93.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/15874164699a052fe1-6c1f-4ca4-9992-caffe9768d64.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1587416469d4f8fbb5-08d7-4eac-91d2-01baa6d01bfe.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/158741647339d49eb4-dc4f-4af6-bb2d-ac01e306e31b.jpeg

 

 

A tak w trakcie :

 

http://upload.secondsun.pl/img/15874186403249f439-ff1e-4d15-a2c7-3c34867f1b85.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/158741864512956111-99b7-41d6-a040-99c638494728.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/158741864912d38ade-5e9f-458c-a94a-e4979d3670e0.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1587418653c102883c-9717-4362-b9a0-580976fa754c.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1587418657f03702f7-08b3-4b90-84a0-7699f6198bdc.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1587418662853e9146-b907-482d-8efc-4d12586bbbc7.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1587418666b19391b7-9b16-4742-93ba-4fe7039c1ef0.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/158741867049e96546-7489-433e-b99d-a4555ead28a0.jpeg

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz racje ale tutaj Holender wykazał się kreatywnością na maxa, tzn. Cała masa zwykłych wkrętów do rigipsów, kilogramy zwykłego silikonu sanitarnego napaćkane na okna żeby zlikwidować przecieki, luki zamykane na takie zaczepy zaadoptowane z maszyn rolniczych. 2 worki kamieni i kilka kawałków szyny kolejowej żeby wypoziomować łajbę . Gdzie nie zajrzałem tam mnie coś zawsze zaskoczyło. ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem po co były i wiem dlaczego , Gosc praktycznie wszystkie ciężkie klamoty miał zamontowane na tyle łodzi i do tego na stronie gdzie siedział sterując łódką, ja starałem się rozmieścić ciężkie rzeczy po „całej łodzi „ tzn zbiornik paliwa centralnie na środku, zbiornik z wodą w dziobie łódki , 2 akumulatory jako moją przeciwwagę z tylu tylko silnik a w bakisty tylne lekkie kapoki żeby były pod ręką, rozumiem ze będzie potrzeba łódkę wypoziomować ale mam nadzieje ze nie będę potrzebował tyle balastu co było na łodzi poprzez złe rozmieszczenie klamotów niezbędnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem po co były i wiem dlaczego , Gosc praktycznie wszystkie ciężkie klamoty miał zamontowane na tyle łodzi i do tego na stronie gdzie siedział sterując łódką, ja starałem się rozmieścić ciężkie rzeczy po „całej łodzi „ tzn zbiornik paliwa centralnie na środku, zbiornik z wodą w dziobie łódki , 2 akumulatory jako moją przeciwwagę z tylu tylko silnik a w bakisty tylne lekkie kapoki żeby były pod ręką, rozumiem ze będzie potrzeba łódkę wypoziomować ale mam nadzieje ze nie będę potrzebował tyle balastu co było na łodzi poprzez złe rozmieszczenie klamotów niezbędnych

  Dokładnie cię rozumiem ale bedziesz pływał wypornościowo wiec i tak na dziób władujesz dużo kilogramów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak sobie wymyśliłem ten projekt żeby pływać wypornościowo , żona, dzieci , kawka i total luzik. Chociaż cały czas ciekawi mnie jak ta 50 tka popchnie  tą łódkę tzn do ilu km/h da radę bujnąć, wiem ze to zależy tez od tego ile kg wrzucę do środka , ale raczej nie lubię ładować do środka wszystkiego co tylko wpadnie do głowy, zbiornik na paliwo mam o pojemności około 200 litr ( taki był z nierdzewki vetusa ) grzechem było go wyrzucić ale myśle ze stan paliwa około 100 litr będzie wystarczający na pływanie lokalne, zbiornik na wodę 50 litr ( elastyczny) wc turystyczne + 2szt aku optima yelow po 74 ah to z tych ciężkich tematów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze będzie ok, wysokość pawęzi dostosowałem do długości stopy (stopa L ) tak aby płyta kawitacyjna od silnika była na równi z kilem , sugerowałem się postami na forum co do zawieszenia silnika zaburtowego. Wydaje mi się ze gdybym powiesił go wyżej  czyli wysokość pewęzi zwiększyłaby się to łódka straciła by na właściwościach nautycznych?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik dobrze wisi. Jest duża szansa, że na tej 50-ce pojedziesz w ślizgu. ( na próbach bez pełnego obciążenia).

Potem jakby co zawsze możesz motor zmienić na mocniejszy.

Krawędź dna przy pawęży zrób na ostro. Sklejkę od wewnątrz pawęży też dałeś? Ta na zewnątrz to tylko dekoracja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próby jeszcze raz próby , z tego silnika będziesz zadowolony do pływania wypornościowo  musisz dać na wodę  bo pływanie tym kadlubem  wypornościowo do prędkości 5 km/h może być kłopotliwe ze względu ma budowę dna będziesz pływał rybką Daj ja wode i powiedz coi jak i wtedy sie.pomyśli .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono, dzisiaj zwodowałem łódkę i przepłynąłem się z slipu na przystań około 1,5 km . A więc silnik 50 hp fajnie popycha łódeczkę płynąłem na spokojnie manetka pchnięta na połowe mocy prędkość według gps 12,2 km/h , krypa płynie prosto , nie myszkuje. Wypoziomowanie prawie się udało , muszę napełnić zbiornik na wodę i może obędzie się bez balastu. Zanurzenie to około 10 cm poniżej lini wody co do zanurzenia z przed  przebudowy

 

http://upload.secondsun.pl/img/158810359500ab6a7f-054d-4b5e-9590-d688194ba680.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/15881036001b25b186-3f6f-4613-be20-9edc72948ed9.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/15881036040e0ae946-1d88-497b-861c-507cef6d716d.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...