as696 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Witam wszystkich wodniaków. Posiadam łódź o nie znanej marce, model.....był tam silnik stacjonarny GM bredford całkowicie zniszczony, łódkę odziedziczyłem w spadku w rodzinie... to co zastałem przeraziło mnie ale czas się ruszyć i zacząć działać...Plan jest taki że chciałbym mieć w niej silnik zaburtowy, nie duży taki aby popchnął łajbę do przodu, bo ze względu na kadłub i i wielkość nie pójdzie ona w ślizg, czego i tak bym nie chciał nie zależy mi na prędkości tylko na normalnym przemieszczaniu się. Widziałem już tu kilka postów na temat przerobionych łodzi, ale moja jest nieco większa i ma kil, coś ala żaglówka, lub może bardziej kadłub balastowy.... Proszę o bardziej doświadczonych w temacie o sugestie jaki silnik dobrać, na jakiej wysokości go powiesić i jaki pawęż, pantograf dopasować do niej,.... ktoś mi coś sugerował że większego silnika niż 30hp nie trzeba czy to wystarczy? Może jest jakaś pomocna dusza, może odpłatnie zaprojektować i pospawać taki uchwyt, pawęż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vortec Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Witaj. Możesz podać wymiary tej łajby tzn długość, szerokość i dobrze byłoby wiedzieć ile ona waży nawet w przybliżeniu. Ja właśnie kończę taką przebudowę o której Ty myślisz, jak coś to służę radą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as696 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Witam, dziękuję za odpowiedź, dane łajby: dł: 7m szer: 2.40 waga w przybliżeniu to około 2t....może 2.5 i już się martwię co i jak to popchnie....jeśli chodzi o zaburtowy silnik?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limbus Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Jeśli chodzi ci, jak piszesz, tylko o turystykę to wystarczy silnik 8 - 9 KM. Miałem łódkę 9m 3,5 tony i całkiem ładnie pływała z silnikiem 9 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as696 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 tak rekreacyjnie tylko, bo nawet ślizg nie jest przy tym kadłubie możliwy przy tak dużym kilu...chyba że się myle..to proszę mnie poprawić….ale też nie chciałbym małego silnika, wolałbym z zapasem.... może 20km-50km...chyba że to już za dużo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vortec Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Ja do swojej łódki 7,4 m długości i około 3 m szerokości zawiesiłem 50 koni 4 takt , za kilka dni będę wiedział jak to sprawuje się na takiej łodzi. Jedno Ci mogę powiedzieć z obserwacji innych przerabianych łodzi, ze zawieszenie silnika na pantografie nie jest dobrym pomysłem bo silnik jest oddalony od pawęzi i łódka „słabo płynie” bo śruba „wybiera wodę z za łódki” a powinna z pod kila. Znajomy miał łódkę 5 m i silnik 25 koni powieszony na pantografie ok 50 cm od pawęzi, łódz zadzierała dziób i prędkości żadnej może z 8-10 km/h Ale nie będę się mądrował , może koledzy którzy mają większe doświadczenie powiedzą coś więcej w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 ,,///łódka „słabo płynie” bo śruba „wybiera wodę z za łódki” a powinna z pod kila. .."- ciekawa teoria. Śruba przepompowuje wodę i jest jej wszystko jedno czy z pod łódki czy z za łódki. Im silnik jest bliżej zrębu dna z pawężą tym większy ,,lej" się robi i rufa opada niżej ( wydaje się, że łódź zadziera dziób) . Jeżeli kąt trymu jest źle ustawiony albo moc silnika jest za mała to opór czołowy daje znać o sobie i kadłub ma ,,pod górkę". Ważna jest też wysokość zawieszenia silnika. Im silnik dalej od kadłuba tym wyżej powinien być zawieszony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as696 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 a ktoś może mi to zaprojektować lub powiedzieć jak wysoko, jaki kąt... itd., odpłatnie? bo ja już się gubię.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as696 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 a czy jak wieszając silnik to płyta kawitacyjna ma być na wysokości kila +/- 25mm, czy śruba od silnika zaburtowego ma być na tej lub podobnej wysokości co śruba silnika stacjonarnego w jej osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Do Twojej łodzi trochę mocy będzie potrzebne. Zaburtowy silnik będzie trochę kosztował ( w miarę bezawaryjny). Przeróbka, poprawki i adaptacje też będą kosztowały. Masz zamontowaną całą linię wału i ster. Brakuje tylko silnika. Zaadoptuj jakiś silnik samochodowy np. mercedes 200D z W123 i po sprawie. Trzeba tylko schłodzić dodatkowo kolektor wydechowy/ spaliny montując pompę wody zaburtowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as696 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 też brałem to pod uwagę...ale to nadal jednak silnik stacjonarny...jednak dalej brnę w to żeby zamontować zaburtowy...ja nie chcę żadnych prędkości tylko się toczyć po wodzie 8-10-12 knop, coś takiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Do pływania wypornościowego wystarczy, że śruba i pompa wodna będzie zanurzona plus mała poprawka na falę. Ale... Pamiętaj, że do rozruchu awaryjnego potrzebujesz trochę miejsca więc stopa silnika powinna być XL tak jak do jachtów żaglowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Breket jak najbardziej do tej łodzi plus odrazu dwie platformy po całości , silnik uciagowy 20-30 koni Skąd jesteś ? http://upload.secondsun.pl/img/1587741010img_20200424_170812.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1587741065img_20200424_170744.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1587741104img_20200424_170432_1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as696 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 marcin.j wysłałem wiadomość, pm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as696 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 a możesz pokazać całą łódź? Super rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as696 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 marcin.j, widzę że u ciebie tył łodzi jest pod kątem, i braket tez jest pod kątem...u mnie tył łodzi jest prosty jak ściana...czy toma jakąś różnicę? Jakie są kąty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.