bobowy Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Witam Wszystkich serdecznie Rozpocząłem remont motorówki milicyjnej z lat 70-tych. Jako że jest to dla mnie nowe wyzwanie liczę na pomoc Kolegów. Będę starał się relacjonować postęp prac. Na razie zajmuję się pracami nad podłogą a konkretnie nad konstrukcją wzdłużników które przegniły. Na razie wysyłam fotki w stanie jaki kupiłem i od razu prośba- czy ktoś potrafi ją w 100 % zindentyfikować? Domyślam się tylko że to jakiś model Algi ale nie mam pewności. Bardzo proszę o wypowiedzi Kolegów. A poniżej trochę danych: łódź laminatowa, dł. 4,6 szer. 1,7; silnik stacjonarny zmarynizowany S31 (syrena) skrzynia biegów połączona wałem ze śrubą napędową, od poprzedniego właściciela wiem, że była to konstrukcja z Chojnic dla milicji. Z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Czy ktoś zechciałby zaproponować rozwiązanie podłogi? Z racji silnika centralnego chciałbym zastosować otwierane panele na środku ( do dziobu - instalacje i cięgna a do rufy-wydech i wał); nie chce przylaminowywać podłogi na stałe, ewentualnie tylko boczne fragmenty. Czy ktoś ma u siebie takie rozwiązanie? Muszę zrobić i wrzucić zdjęcia ale dodam ze podłoga w oryginale (sklejka w dwóch częściach ) po prostu leżała na wzdłużnikach-nic poza tym. Ja odbudowuje wzdłużniki, dodatkowo chcę połączyć je poprzeczkami i np zalaminować pierwsze dwa na płasko do burty a środkowe przykryć (taka pokrywa). Czy takie rozwiązanie zda egzamin? Brałem pod uwagę unoszone obie części (jak u kolegi Johnny_bravo750 na zdjęciach przed przyklejeniem) ale z racji zamierzanej zabudowy boków wnętrza odpada. Czekam na sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 No ja pierdykam >:( Następny nawiedzony :o Wpada taki w niedzielę przed mszą z rydzykiem, nie powie dziń dybry, wrzuca temat i za trzy godziny ma pretensje, że nikt jeszcze nie zaproponował rozwiązań do jego remontowanej udeczki :) A nie przyszło Ci do głowy kolego bobowy, że ludki z forum mogą w niedzielę mieć wolne i pływać sobie po morzach i oceanach ??? A poza tym, od propozycji rozwiązań podłogi są konstruktorzy i robią to w dzień powszedni od poniedziałku do piątku za odpowiednią opłatą w brzęczącej monecie :D Kobuszewski już dawno temu powiedział, że chamstwu w życiu należy przeciwstawiać się ..... itd ;) ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrudiLee Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Za tem witamy na forum ;D spokojnie ktos zaraz sie odezwie, a na razie poszperaj i popatrz co koledzy remontuja i jak to robia. Polecam tesz strone szkutnikamator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Hej Stronka szkutnikamator oczywiście odwiedzona-nawiązałem nawet kontakt z forumowiczem kultywator, który remontuje taką samą łódkę-pisał też posty na forum-motorowodne http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/motorowka-milicyjna-jaki-to-model/msg27276/#msg27276. ale jakoś kontakt się urwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edisoniras Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witaj kolego, Bezpośrednio na łodziach to się nie znam ale na silnikach na pewno lepiej. Pierwsze co bym zrobił w twojej łodzi to WYWALIŁ ten silnik od syreny i założył coś -przede wszystkim-mniej awaryjnego, mniej paliwożernego , 4 suwowego. Dzisiaj dostępność silników jest lepsza niż dobrej kiełbasy w sklepie. Jak masz jakieś zaplecze mechaniczne to włożenie silnika czy od jakiegoś auta, czy motocykla , czy łodziowego- BUŁKA z masłem, a gwarancja pewności pracy na pewno będzie lepsza od silnika S31, o zużyciu paliwa nie wspomnę, chyba że chcesz tą łódź jako eksponat " LEGENDY PRL" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Hej Jeśli chodzi o silnik to oczywiście masz rację. Z drugiej strony chciałbym zachować oryginalność konstrukcji. Jako że silnik jest kompletny zamierzam go sprawdzić na wodzie a zawsze zmienić można-jak pisałeś dostępność i wybór nieograniczone. Na razie odbudowuje wzdłużniki i konstrukcje podłogi co nie ma wpływu na miejsce pod silnik, które zamierzam pozostawić tak jak było. Dziś znowu trochę szlifowania i przygotowywania pod wklejenie sklejkowych wzdłużników. Wymieniam także wzmocnienia pod mocowanie ster i kil bo po rozcięciu grubej warstwy laminatu okazało się że woda dostała się do drewna - a z zewnątrz wyglądało tak solidnie :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Cześć! Właśnie jestem w trakcie remontu canady, mialem taka podłogę wcześniej... Porażka straszna, ręcznie ja wyrwalem aż do laminatu... Tego raczej nie zakonserwujesz pożadnie... Oryginalne - nie znaczy lepsze (sto lat temu było to rozwiązanie dobre jak na tamte czasy) Zrób wregi co 400-500mm że sklejki wodoodpornej. Jak już po ostatecznej przymiarce będziesz to sama żywica zalaminuj później wklej do skorupy i zalaminuj wraz z matą tak już na gotowo. To powinno w wodzie wiele lat wytrzymać. Takie rozwiązanie eliminuje wiele niedociągnięć. Jak skończę swoją łódź to wstawie komplet zdj z całego procesu. Nie chce mi sie teraz na raty :-P Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 woda zawsze znajdzie drogę aby dojść tam gdzie nie trzeba :D A łodzie tak jak samochody - nie są wieczne dlatego trzeba je czasami naprawiać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 dobrze mówisz, ale zawsze lepiej jak rzadziej niż cześciej ;) 3lata robią różnice :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Przerabiaj od razu na zaburtowy. Wyrzuć całą linię wału. Pozbędziesz się problemów w eksploatacji. Te łódki bardzo często tonęły z sinikiem stacjonarnym. (przez wydech i linię wału). Rewersor też był chyba wzięty z jakiegoś sieczkobrzęcha. Jak dorobisz wieszak do silnika (przykręcony do pawęży tak jak u Johnny'ego) To możesz mieć całkiem zgrabną łódeczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Coraz bardziej jestem za zastosowaniem silnika zaburtowego ;D rozwiązało by to kilka problemów jakie mam i pewnie kilka jakie będę miał w przyszłości ;) Więc doradźcie czy wystarczy zalaminować trójkątne wzmocnienia pawęż-podłoga jak u kolegi Johnego i samą pawęż? Jak to wpłynie na stabilność całej konstrukcji (chodzi mi o powieszenie silnika-jego masę która pójdzie na tył? Takie rozwiązanie dało by sporo miejsca w środku, płaską podłogę i mniej zabawy ze sterowaniem silnika z miejsca sternika. Upewnijcie mnie że to dobra droga :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Szkoda że niebo zachmurzone, wszystkie gwiazdy przemawiają za zaburtowym :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Chciałem zerknąć na fotki z odbudowy u kolegi Johnny_bravo750 ale nie wszystkie zdjęcia się otwierają. Czy to wina mojej przegladarki czy po prostu zniknęły z serwera?Jak jest u Was? Jak kolega Piotr czyta mój temat niech się odezwie gdyby był zainteresowany przesłaniem interesujących mnie fotek ew. kontaktem pw żeby nie zaśmiecać wątku drobnymi pytaniami ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Hej, Fotki byly na serwisie pokazywarka i imgshark i po 2 latach wywalaja fotki ... Co jskis czas dodaje je na nowo ... Ale jest to mozolne zadanie, zeby odszukac i dodac fotki te ktore byly ... Wieczorem usiade i dodam kolejne co poznikaly:) Jesli masz jakies pytania, postaram sie odpowiedziec :) nr tel wyslalem na pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Hej, Fotki byly na serwisie pokazywarka i imgshark i po 2 latach wywalaja fotki ... Co jskis czas dodaje je na nowo ... Ale jest to mozolne zadanie, zeby odszukac i dodac fotki te ktore byly ... Wieczorem usiade i dodam kolejne co poznikaly:) Jesli masz jakies pytania, postaram sie odpowiedziec :) nr tel wyslalem na pw Skorzystaj z http://fmix.pl/ nie znikają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Mam juz wlasny portal do tego :) i ja decyduje co znika :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Witam Wszystkich Dziś kolejne popołudnie spędzone na szlifowaniu. Wyciąłem resztę "deskowych" wzmocnień na rufie ( jedna była pod sterem a dwie pod uchwytami transportowymi). Jestem coraz bliżej etapu laminowania więc podpowiedzcie jak widzicie wzmocnienia pod silnik zaburtowy-bo wszystko idzie w tym kierunku 8) Jak już pisałem myślę o trójkątnych sklejkowych łącznikach miedzy rufą a podłogą przechodzących we wzdłużniki. Dodatkowo chcę połączyć rufę z burtą za pomocą podobnych łączników. Oczywiście do rufy na całości sklejka. Na 2-giej fotce pokazałem efekty zgrubnego szlifowania laminatu-czy to wystarczy jako przygotowanie pod wlaminowanie nowych elementów??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Witam Pogoda się poprawiła do zabrałem się za szlifowanie i wyciąłem linię wału. Doradźcie jak zakleić powstałą dziurę w dnie? Żywica z wypełniaczami na równo a potem mata ? W międzyczasie przygotowałem szablony do wycięcia sklejki. Podobna sprawa będzie przy doklejaniu sklejki do burty rufowej i uzupełnianiu dziur po śrubach w dnie-czy używa się jakiegoś kleju czy po prostu żywica ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Sea-Line Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Hej Jeżeli to możliwe wykonaj większy skos na krawędzi. laminat to nie czopek, nie utrzyma się powierzchni pod katem prostym. Miejsca po śrubach również oszlifuj / ukosuj tak aby nie były to tylko dziury, najlepszy kąt byłby w granicach 150 - 160 stopni najgłębiej jak się uda, aby obecna kształt "tulejki" (walcowaty otwór) po śrubie była jak najmniejsza. im bardziej zeszlifujesz tą "tulejkę" tym laminowanie będzie lepsze. same "czopy" z żywicy nie będą się dobrze trzymać i będzie to potencjalne miejsce uszkodzeń, pęknięć przez które nastąpi penetracja wody. Od zewnętrznej strony musisz wykonać coś w rodzaju "formy" (podkładki na której oprzesz żywice i matę szklaną). im lepiej dopasujesz to do kształtu dna tym mniej będziesz miał szlifowania po utwardzeniu. Możesz użyć styropianu, sklejki, etc. zamocuj tą "formę' porządnie ale pomiędzy wstaw folię, żeby nie przykleiło ci się to do żywicy. Porządne zamocowanie jest niezbędne, rolowanie maty, tkaniny z pęcherzyków powietrza wymaga trochę siły a musisz to zrobić bardzo porządnie a by nie było powietrza. potem mata żywica mata żywica mata .... po utwardzeniu zewnętrzną stronę oszlifuj , szpachla epoksydowa, .... no itd. p.s. nie wiem czy dobrze widziałem na zdjęciu ale chyba resztki mocowania wału wystają poza obrys kadłuba. jeżeli tak to należy to usunąć. http://upload.secondsun.pl/img/1404370747alga.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Hej Dzięki za poradę. Wczoraj musiałem się oderwać od prac i pstryknąłem fotki zaraz po "wyrwaniu" wału stąd te nieregularne kształty otworu ;) Postaram się to oszlifować, zukosować i dodam zdjęcia przed zaklejaniem. A odnośnie tych śrub czy masz na myśli np wyfrezowanie ich od strony pokładu? Wtedy uzyskałbym kształt lejka. I brałem pod uwagę wykonanie z np nierdzewki coś w rodzaju wzmocnienia dna od miejsca dziury do burty rufowej. Czy to może stanowić oparcie dla laminatu w łatanej dziurze? Z tym że ta blacha już by została na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Zrób jak Ci Sławek napisał! Nie kombinuj :) Niczego nie polepszysz, a tylko popsujesz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobowy Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Niestety w ramach przygotowań do wakacyjnego wyjazdu dziś nie zrobiłem nic i prace wznowię dopiero za tydzień. Będzie czas na konstruktywne przemyślenia ;) A gdyby ktoś z Kolegów miał do sprzedania silniczek ok 40 km w okolicach Gdańska, Władysławowa to proszę o odzew- wyjazd być może będzie przyjemny z pożytecznym 8) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.