Skocz do zawartości

Sterociąg- (za)duże opory.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ostatnio zauważyłem że w ślizgu mam bardzo duże opory na sterociągu, gdy przyjrzałem mu sie bliżej okazało sie że jest przewidziany do silników o mocy max 53KM (ja mam 60, a poprzedni właściciel miał 70KM....).

 

Czyli czeka mnie dodatkowy zakup, nie jestem tylko pewien czy wymiana, na odpowiedni dla mojego silnika załatwi sprawę, i podczas pływania te opory będą mniejsze czy tez nie.

 

Proszę o radę, ponieważ zaczynam sie skłaniać do zakupu hydrauliki  Lecomble & Schmitt'a, ale to juz są zdecydowanie większe pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rada ma dotyczyc sensownosci zakupu ukladu hydraulicznego bez wspomagania za ok 2k zł, lub wymiany sterociagu na taki dostosowany do mocy silnika. Moze rowniez zawierac przypuszczenia czy taka wymiana (zarowno w przypadku hydrauliki jak i sterociagu) spowoduje ze trzeba bedzie uzywac mniejszej sily do obrotu kola sterowego, podczas gdy lodz jest w slizgu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, jeżeli łódka jest w ślizgu to zwykle silnik ma chęć sam skręcać w lewo.

Więc jest to normalne, że opory zwykłego mechanicznego sterociągu rosną.

Sterociąg, tak jak wszystkie mechaniczne urządzenia, trzeba dopasować do warunków w jakich ma być używany.

A więc jeśli silnik ma 100KM to sterociąg powinien być dopasowany do mocy przynajmniej 100KM.

Jak miałem łódkę z silnikiem Honda 75KM 4stroke i miałem zwykły sterociąg dedykowany do 100KM.

Troszkę musiałem czasami ciągnąć, ale to taka uroda tego typu mechanizmów.

Teraz mam silnik trochę większej mocy i zainstalowany sterociąg hydrauliczny.

http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/co-dzis-zrobilem-w-swojej-lodzi/msg38737/#msg38737

Też muszę czasami się pomęczyć, bo to hydraulika bez wspomagania. Ale jest OK!

To taka moja praktyczno teoretyczna wiedza :)

Jeśli chcesz coś zrobić to zmień sterociąg na taki zwykły ale dopasowany do mocy silnika.

Zwykle jest tak, że dopiero jak coś się stanie to człek idzie po rozum do głowy :o

Decyzja jednak należy do Ciebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dam rade zamontować coś takiego http://allegro.pl/nowe-sterowanie-hydrauliczne-lecombleschmitt-i4210587230.html w połączeniu z tym http://allegro.pl/silownik-hydrauliczny-ls-i4194331498.html do moich poczciwych 60 KM?

 

Dlaczego pytam: musze kupić sterociąg, więc mam do wydania ok 1000 zł, jednak potem nie przyda mi sie do nowej łódki, ponieważ bede chciał tam mocniejszy silnik i zdecydowanie z hydrauliką.

 

Wpadłem na pomysł aby kupic zestaw j/w i potem wymontować go z mojego riba. Jednak wydaje mi się że siłownik przewidziany do silnika ok 200KM nie podejdzie do 60 konnego silnika, tak więc myśle o małym przeszczepie na siłownik z linku powyżej.

 

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli strunociąg (zwykły manualny) chodzi ciężko nawet na niezwodowanej łodzi. Dodam, że mam silnik 40km, a sterociąg przewidziany pod 60km, oraz to że wszystko rozebrałem i przesmarowałem. Wydaję mi się jednak, że wcześniej chodził łatwiej a teraz w dodatku śłyszę jakieś uderzenie w pewnym położeniu. Jest może tam jakaś regulacja bo sam tego nie zauważyłem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No więc, jeżeli łódka jest w ślizgu to zwykle silnik ma chęć sam skręcać w lewo.

Więc jest to normalne, że opory zwykłego mechanicznego sterociągu rosną.

Sterociąg, tak jak wszystkie mechaniczne urządzenia, trzeba dopasować do warunków w jakich ma być używany.

A więc jeśli silnik ma 100KM to sterociąg powinien być dopasowany do mocy przynajmniej 100KM.

Jak miałem łódkę z silnikiem Honda 75KM 4stroke i miałem zwykły sterociąg dedykowany do 100KM.

Troszkę musiałem czasami ciągnąć, ale to taka uroda tego typu mechanizmów.

Teraz mam silnik trochę większej mocy i zainstalowany sterociąg hydrauliczny.

http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/co-dzis-zrobilem-w-swojej-lodzi/msg38737/#msg38737

Też muszę czasami się pomęczyć, bo to hydraulika bez wspomagania. Ale jest OK!

To taka moja praktyczno teoretyczna wiedza :)

Jeśli chcesz coś zrobić to zmień sterociąg na taki zwykły ale dopasowany do mocy silnika.

Zwykle jest tak, że dopiero jak coś się stanie to człek idzie po rozum do głowy :o

Decyzja jednak należy do Ciebie ;)

 

nie miałeś problemów z odpowietrzeniem tego seastara?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, u mnie nic nie cyka, nie pyka i jest git.

 

 

Jeżeli odpowietrzane według instrukcji ( czyli bez żadnych pompek) to zaiste jestem mega ciekawy i z wielką chęcią jak będę w okolicach bym chciał to zobaczyć  8)

Układ kierowniczy ( dobrze odpowietrzony  :) ) jest rewelacyjny i ja tylko te polecam, ale dokładne odpowietrzenie bez zewnętrznego wymuszenia przepływu płynu ( szczególnie w przypadku gdy silnik wisi dużo niżej niż pompa przy kierownicy) z moich obserwacji jest niemal niemożliwe  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...