Skocz do zawartości

Wlew paliwa i odpowietrznik


Rekomendowane odpowiedzi

Kolega pyta o wlew i odpowietrzenie , a waga tych urządzeń  ;D chyba nie wpłynie na zmianę ciężkości na tym statku  ;D .

 

Kolego jak masz możliwość techniczną to odpowietrzenie powinno być wyżej od wlewu na wypadek przepełnienia zbiornika to najpierw usłyszysz że robi się full przy wlewie i zakończysz tankowanie , jeśli odpowietrzenie  będzie niżej to masz jak w banku że najpierw zanieczyścisz wodę nim zorientujesz się ze masz full w zbiorniku . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedziałbym, że odpowietrznik musi być powyżej wlewu paliwa. ..pamietaj także aby ew.paliwo z odpowietrznika miało całkowity grawitacyjny spływ do zbiornika..jeżeli gdzieś powstanie syfon z paliwa odpowietrznik przestanie pełnić swoją funkcję przy napełnianiu baku. Bedzie kompensował rozpężanie podczas ogrzewania(upalne dni) jak i vacum podczas zasysyania przez silnik ale gdy będziesz napełniał bak będzie Ci ciągle wybijał pistolet lub chlapało paliwo na zewnatrz wlewu. Także sam wlew jak i jego wąż do baku powinien biegnąć ze spadkiem bez żadnego zasyfonowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedziałbym, że odpowietrznik musi być powyżej wlewu paliwa. ..

A co ja napisałem ?

Co do zasyfonowania to odpowietrzenie jeśli jest usytuowane w takim miejscu gdzie np. deszcz może przedostać się do paliwa , to wąż od odpowietrzenia na odcinku od odpowietrznika powinien mieć pod górkę aby woda nie przedostawała się do zbiornika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś, że odpowietrzenie powinno być wyżej  :D ;)..więcej humorku

 

oczywiście jeżeli jest miesce to kupic odpowietrznik zasilany od góry.

Testowałem kiedyś markowe odpowietrzniki z siatkami czerpnymi zwróconymi w dół pod katem przedostowania sie wody do paliwa przy deszczu czy też bryzgu wody za łódką...wynik był taki, że lejąc wężem wprost na odpowietrznik strumieniem prysznicowym przez 5 minut do wnętrza nie przedostała się kropla wody..a lałem nie od góry jak pada deszcz lecz rózwole-poziomo.

Więc kup dobre odpowietrzniki i deszcz Ci nie zagraża.

testowałem pniższe

https://zefir.sklep.pl/odpowietrzniki/2347-odpowietrznik-nierdzewny-1619mm.html

 

a jak kupisz z podpięciem od góry to masz spokój na zawsze(jeżeli jest techniczna możliwość montażu)

https://www.mazuria.com/odpowietrznik-16-mm-z-mosiadzu-chromowanego-kolan.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podciśnienie jest tak znikome ze nic nie zmieni..

zauważ że na załączonym schemacie ze wzgl.na pochylą ściankę gdzie zamontowany jest odpowiednik powstaje niekorzystny syfon z cieczy!. więc schemat jest niby ok..spadek korzystny dla wlewu paliwa ale na odpowiednik szukalbym innego miejsca na pionowej ścianie...nie koniecznie musi być nad wlewem..ważne aby był powyżej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Nie wiem czy to ważne,ale w mojej łodzi zauważyłem, że do jednej ze śrub mocujących wlew paliwa jest podłączony przewód uziemiający.

Czy to ważne , bardzo ważne wręcz obowiązkowe .

Uziemienie jest po to aby podczas tankowanie nie wystąpiło wyładowanie elektrostatyczne( moment zetknięcia pistoletu dystrybutora z wlewem )  , skutki wiadome , opary benzyny iskra i bum . 

Brak takiego połączenia przy fabrycznym produkcie to bardzo poważne uchybienie .

Uziom powinien być połączony z płytą uziemiająca przy jej braku z minusem akumulatora który z kolei jest połączony z silnikiem a ten z wodą po przez anodę .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem  do czego służy uziemienie wlewu , zbiornika i tego wymagają przepisy , a to jak i gdzie tankujesz to już Twoja prywatna sprawa  :) .

Ale gdyby nastąpiło to co napisałem wcześniej i wystąpiły by szkody u osób trzecich to nie wiem jak by to wyglądało jeśli głównym powodem wypadku byłby brak tego uziemiania .

Prawnie jak zawsze jest to skomplikowane ponieważ możesz mieć jednostkę nie posiadającą CE  lub wybudowaną systemem gospodarczym i nie wiem jak się to ma  do zaistnienia takiej sytuacji , to samo kiedy jacht miał kontrolę leśnego dziadka i czy on zwrócił na to uwagę , spora można na ten temat dyskutować  a i tak było by wiele znaków zapytania i brak konkretnych odpowiedzi .     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Używa ktoś takie cudo czyli gwizdek do odpowietrzenia zbiornika paliwa Zobacz co udostępniłem: FUEL WHISTLE WLEWU PALIWA - Aura.szczecin.pl @MIUI | https://aura.szczecin.pl/odpowietrzenia-zbiornik%C3%B3w/700-fuel-whistle-wlewu-paliwa.html

I przy okazji taki patent do tankowania https://falsecreekfuels.com/product/scandvik-cleanway-fuel-fill-kit-1376101/

 

 

https://falsecreekfuels.com/product/scandvik-cleanway-fuel-fill-kit-1376101/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! Gwizdek debest, w pn zamówię i zamontuję bo ze dwa razy szpetnie paliwem potraktowałem Niegocin. Za jedną robotą  doklecę uziemienie  o którym Anmarine zapomniał w mojej łodzi, a ja generalnie nie wpadłem na to chociaż instalację paliwową poprawiałem po stoczniowcu, Saradog dzięki za oświecenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...