Andrzej8010 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Witam jestem posiadaczem lodzi drewnianej o wadze 3,5 tony i dl 8 m silnik jaki w niej jest na dzien dzisiejszy to 3,3 turbo dieasel nissana . Jaki polecacie inny ? bo na tym sie plywa nieco za wolno tylko 8 knot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egon Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Jak mniemam masz silnik stacjonarny więc wymiana samego silnika za wiele ci nie da , spróbuj najpierw pokombinować z przekładnią lub śrubą .Jaką masz przekładnię ? Zetkę czy jest wał z przekładnią? Sprecyzuj swoje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej8010 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Tak dokładnie silnik stacjonarny wał napędowy z przekładnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Z tego co wiem , to stare diesle nissana 3.3 z Patrola są dość trwałe , może masz tam max ze 100KM, wkładając tam jakis V6/V8 200/300KM na 3.5 tony , to wszem prędkość poprawisz , ale spalanie będzie kilkukrotnie wyższe. A koszty swapu duze. Ktoś nie bez przyczyny dał tam diesla, to nie łajba do wyścigów. Natomiast jeśli ten nissanek jest bez turbo , to najtaniej jest pomyśleć o konwersję na Turbo, silnik Ci zostaje a gratki na złomie kupisz i mocno Ci wzrośnie momen i nieco moc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Prawdopodobnie masz łódź "wypornościową", nie ślizgową, więc dużo prędkości nie zwiększysz. Koszty jakie poniesiesz w stosunku do "zysku" mogą być niewspółmierne. 8 knot, to prawie 15 KM/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej8010 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Tak tu się zgodzę chyba nie będę kombinować tylko odtestauruje ale bez zmiany silnika . Silnik już ma turbo więc raczej dużo nie zmienię. Ale dziękuję za podpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej8010 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Taka to moja zabawka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Ładna, nie kombinuj tylko dbaj o nią. Tu nie o prędkość chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej8010 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egon Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Bercik ma rację ,to jest łódź do pływania spacerowego nie do pływania w slizgu .piękna klasyczna łajba ,te plastiki wyglądają przy niej jak tani szmelc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Ten kadłub ma pływać w ślizgu albo półślizgu. Coś nie tak z momentem obrotowym. Sprawdź jakiej mocy i pojemności silnik był montowany oryginalnie. Spacerowe pływanie, nawet na lekkiej fali, to mordęgą i bezustannie mokry pokład. Celowałbym w 180-200HP . Wtedy wrażenia z pływania będą dużo przyjemniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Tak tu się zgodzę chyba nie będę kombinować tylko odtestauruje ale bez zmiany silnika . Silnik już ma turbo więc raczej dużo nie zmienię. Ale dziękuję za podpowiedzi :) Jeśli masz SD33T to bardzo niezawodny silnik ...Zaloguj się na forum Patrola lub nissana (na zagranicznych więcej hasło SD33T tuning) i popytaj o modyfikacje tego silnika , może jakiś intercooler wodny , moze da się podkręcić doładowanie . Przy tych silnikach nie ma znaczenia dla trwałości czy ma 100KM czy 150KM ....są niezniszczalne , a mody będą dużo tańsze niż wymiana całej jednostki napędowej. Doda Ci to 20-30KM + 4 węzły i będziesz zadowolony. Nawet znalazłem informację ze były takie silniki fabryczne Marine , pewnie taki masz .... I że chłopaki dodają intercooler , zwiększają cisnie doladowania, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej8010 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Kazik_usa. Dokładnie tak jak mówisz to mariny silnik poszukam . Dziękuję wszystkim za pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 W ślizgu chyba nie będzie stabilna, ale tu niech się wypowiedzą specjaliści od kadłubów. Natomiast, pływanie w "półślizgu", to najgorsze co może być pod każdym względem. Ani to ekonomiczne, ani "etyczne" - falowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Wszystko zależy od zaprojektowanego dna i kąta linii wału. Stare policyjne SM-75 pływały w półślizgu i nie robiły fali większej niż inne motorówki w pełnym ślizgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.