Skocz do zawartości

Znacie jakiegoś fachowca od elektryki nad Zegrzem?


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich :)

 

Mam problem z ribem Parkera 630 z 2008r. Kupiłem go znad morza i przypuszczam że sól przeżarła mu parę kabelków

nie świeci się oświetlenie nawigacyjna, szperasz włącza jak ma ochotę, nie działa radio i ukf

potrzebowałbym fachowca który sprawdzi poprowadzenie instalacji elektrycznej i naprawi to co jest do naprawienia

 

będę wdzięczny za namiar :)

 

pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że naprawiać tam nie będzie już co. Oczywiście urządzenia zostają ale kabelki, zwłaszcza w miejscach połączeń, gniazda bezpieczników i wyłączniki już swoje przeżyły. Reanimacja pomoże tylko na chwilę. Sama instalacja nie jest skomplikowana i spokojnie można ją wymienić we własnym zakresie.

Podstawową zasadą jest nie podpinać się z urządzeniami pod fabryczną instalację silnika. Wszelkie, sondy, światełka ( nawet podświetlenie zegarów), pompy i inne radyjka radziłbym podpinać pod osobne wyprowadzenie instalacji z baterii. Kabel czarny i czerwony ( 1x4mm kw) z bat, pod konsolę na dwie listwy ( plus i minus) i dopiero stamtąd wyprowadzać bezpieczniki i przełączniki. Końcówki koniecznie pobielać cyną. Bezpieczniki najlepiej na kablu (np. takie http://allegro.pl/gniazdo-bezpiecznika-samochodowego-1-5-mm2-i5141692306.html) . Z rurkowymi jest kłopot jak zardzewieją.

 

Przeciąć jeden mniej odpowiedzialny kabelek od pompki czy innej lampki ( w miejscu gdzie był narażony na wilgoć) i sprawdzić czy po zdęciu izolacji druty są miedziańe czy czarne( tlenek miedziowy) . Jeżeli czarne to wymiana obowiązkowo.

 

Instalacja powinna być przejrzysta a nie wyglądać jak pajęczyna.

 

W ramach zbliżających się świąt wielkanocnych, jako prezent od ,,zajączka", popełniłem  ten wpis. Właśnie wyczolgałem się z Rib-a po takiej ,,renowacji" instalacji więc spostrzeżenia i rady są b. aktualne.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej hej :) dzięki za radę :) ja właśnie zakończyłem identyczną przygodę w innym naszym ribie :) po zimie łaskawie paliło się tylko 1 światło burtowe. Tam był o tyle temat prosty że pośniedziały końcówki kabli, więc przepuściliśmy nowe przez reling i sprawa zamknięta :) w tym parkerze niestety jest to bardzie skomplikowane. chodzi mi o to żeby całą elektrykę wyrzucić i zastąpić nową bo reanimowanie na chwilę mnie nie interesuje :) z pierwszym z ribów poszło gładko czyli 10h pracy :D znając życie fachowiec zrobiłby to w 2-3 h natomiast przy tym parkerze już wolę żeby zrobił to ktoś kto ma pojęcie. takie amatorskie łatanie to żadna oszczędność....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...