slawek66 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Jako że jest wolna chwila to zabrałem się za kontrolę pływadełka. Natknąłem się na pordzewiałe linki, które ciągną za silnik. Układ jest niezwykle prosty ale dość zużyty. Duże luzy na osiach kółek po których biegną linki. Linki zwisają i i nie bardzo jest to jak ponaciągać żeby nie spowodować wyrwania osadzenia tych kółek. Czy próbować to zreanimować ten archaizm czy zamontować jakiś nowszy, bezpieczniejszy system kierowniczy ? Jeśli możecie to podpowiedzcie co i jak żeby było dobrze. pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sys Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 jeżeli masz odpowiednie środki to wywal linki i zastosuj teleflex I po problemie ;) http://www.barconovo.com/imagens/barconovo.com/produtos/Caixa_Cabo_de_DireAAo/TeleflexScematicusa-safet-2.jpg co najwyżej będziesz musiał wyciąć kawałek półki by zmieścić mechanizm kierowniczy 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Wygląda całkiem dobrze. Drogie takie coś ? Zwrócić uwagę na coś szczególnego, producent, model ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 cały komplet kosztuje 500 zł sklep ,,raksa'' zobacz do jakiej mocy silnika jest przystosowany, ten był do 50 koni, są i wiele droższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sys Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 na szybko: http://www.viper-sport.pl/mechaniczne-c-60_71_92.html Na allegro widywałem gotowe zestawy z linką i kierownicą za 500zł ... ale jest od ręki za 800... http://allegro.pl/sterociag-teleflex-i5198110469.html cóż, zbliża się sezon ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Nie kupuj żadnych używek. Nowy kpl masz od 455 złotych http://raksa.com.pl/kompletny-uklad-kierowniczy-dl-3-00-m-44105-duplikat-1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Moze byc do tego potrzebny łącznik -zależy od silnika czy ma miejsce pod teleflexa ;) jak silnik współczesniejszy to winien mieć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 przy silniku będzie trochę dłubaniny, jest mało nowoczesny i do tego CCCP ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 a jak nie ma, to można łatwo we własnym zakresie dorobić oszczędzając na teleflex :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 nie spodziewam się tu problemów, na co dzień bawię się metalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Dorabiasz nagwintowaną rurkę z uszami,dokręcasz ją do łap silnika i w to pasujesz się teleflexem. ALE nie chcę wprowadzić w błąd- gwint teleflexa może nie być "standartowym" Wygląda niemal,że identycznie a jest jakas różnica w skoku czy w grubości.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 tak tak jest inny mi tokarz kopiował z rurki wyciągniętej z silnika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Dorabiasz nagwintowaną rurkę z uszami,dokręcasz ją do łap silnika i w to pasujesz się teleflexem. Masz może szkic lub zdjęcie ? Za krótko się tym zajmuję i nie bardzo widzę co piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Masz może szkic lub zdjęcie ? Za krótko się tym zajmuję i nie bardzo widzę co piszesz. możesz zastosować taki łącznik i nie rzeźbisz a oszczędzasz czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Czy popychacz do silnika jest na sztywno mocowany czy przez jakiś przegub ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Czy popychacz do silnika jest na sztywno mocowany czy przez jakiś przegub ? na sztywno nie skręcaj, zrób luz (na wyczucie) na łączniku, skręć używając podkładek gumowych i metalowych to nie będzie brzęczeć.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Jak chcesz silnik podnosić to zastosuj łącznik kulowy. http://www.aqua-sport.com.pl/media/products/G129010/images/thumbnail/big_129010.jpg?lm=1420866268 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 O jaki kąt powinien być wychylany silnik od osi wzdłużnej łodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Tyle aby wyszedł z wody :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 chodzi o obrót w prawo/lewo przy skręcaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Na maksa ile konstrukcja silnika pozwala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Przy silniku, na ramieniu, do którego mocuje się pogrzebacz jest kilka otworów do jego zamocowania. Im bliżej osi obrotu tym skręt jest większy ( teoretycznie lepiej) ale siła potrzebna do obrócenia silnika też wzrasta. Skok cięgła jest standartowy i wynosi ok. 22,5 cm czyli po 10 cm w lewo i w prawo. Przekładnie są o różnych przełożeniach i wytrzymałości. Skracając ramię obrotu trzeba o tym pamiętać. Te ,,najchudsze" mogą takiego manewru nie wytrzymać. C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 mądrego to i miło posłuchać ! ! ! ^-^ wielkość skoku dużo pomogła, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 mądrego to i miło posłuchać ! ! ! ^-^ wielkość skoku dużo pomogła, dzięki a Ty zamiast świętować to cudaczysz przy silniku :o ??? chyba Sławku w tym roku masz Święta pozamiatane.... :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek66 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 W domu siedzę i się nudzę, w TV wielki stolec to został komputer i ruda wóda na myszach. ^-^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.