Skocz do zawartości

Problem z wyrzuceniem biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam maly problem z manetką. Rano jak wrzucę bieg to potem nie chce mi wysprzęglić i za szybko plynie - jakby za duze obroty od razu byly. Nie wiem czy mi się zdawało ale chyba wysprzęgla po chwili. Po wyplynieciu z mariny juz dziala ok. Myslicie ze to regulacja czy linka sie przycina i do wymiany.

 

Przekladnia alpha one gen2. Manetka quicksilver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieg wchodzi gładko a wychodzi ciężko. Tak tylko w marinie. Po wypłynięciu manetka juz wchodzi i wychodzi gładko ale mialem wrazenie ze bieg nadal był bo nie słychać bylo ze wchodzi jak ponownie dawalem do przodu. Jak przed odpaleniem poruszalem manetkąto chyba chodziła ciut ciezej. 

Mialem tez raz problem z obrotami. Podczas plyniecie same spadaly trochę albo minimalnie wzrastaly jakby wlasnie linka sie przyblokowywała.

Nie mozna powiedzieć że z manetką ttzeba walczyć-oprócz naglej sytuacji rano jak przy wyplywaniu z ciasnego miejca łódź za szybko chciala płynąć.

 

Lodz na przyczepie ale ja sie rozchorowalem i nie mam jak zejsc przetestować na słuchawkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W marinie z zasady pływamy tylko na wolnych obrotach, oczekujemy,że bieg wejdzie zaraz po przesunięciu manetki lekko do przodu i odwrotnie rozsprzęgli po powrocie do pionu  manetki.Jeżeli się tak nie dzieje to  sternik odruchowo przesuwa manetkę przy włączonym biegu dalej do przodu, ale wówczas już mamy większe obroty i łódż płynie szybciej.Kolega opisał to, opisując objawy.

Na wodzie również kolega  opisuje,że bieg był chyba włączony bo nie słyszał, że ponownie się włącza.

Dla mnie jest jasne regulacja iiiiiiiiiiii smarowanie.

Sprawdzenie, czy nie jest to problem w samej stopie jest proste.Odkręcić plastikową obudowę na górze napędu, po lekkim przesunięciu cięgła do którego podłączona jest linka ( o kilkanaście stopni) napęd powinien zazębiać zarówno w przód i tył.

Oczywiście próbę robimy na wyłączonym silniku i sprawdzamy poprzez obracanie śruby ręką.

Jeżeli nie dość jasno opisałem to każdy serwis w kilkanaście minut to poprawi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie można ten termin przesunąć trochę wcześniej... A przynajmniej mogę spróbować?

 

Jak będziesz jechał popływać weź poprawkę na przejazd przez Załubice. Pomierzenie i regulacja będą od ręki zrobione, a co wyjdzie dalej nie wiem. Przed wycieczką daj znać.

 

edit musti - zamiast pisać post pod postem użyj przycisk "modyfikuj"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W zetce odkręca się 3  śrubki obudowy  i mamy dostęp do regulacji linki.

W Volvo tak ale w Alpha już niestety nie. Regulacja rewersora Jest na silniku. A z wrzucaniem czy wyrzucaniem biegu nie ma za wiele wspólnego. Regulacją ustalamy położenie ,,neutral"( środkowe połóżenie dźwigni manetki) i prawidłówe zapęcie sprzęgieł klowych ( skok cięgła). Problem z wypinaniem biegów to za wysokie obroty biegu jałówego. Obniżenie tych obrotów to odkręcenie jednej śruby na zderzaku linki gazu. Oczywiście jeżeli mechanizm ,,ssania" działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...