DanielPlackowski Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Witam, niestety mam problem który nie pozwala mi spać w nocy. Konkretnie to boczna i dolna część mojego kadłuba, w tamtym sezonie "znawcy" powiedzieli mi żebym pomalował łódkę żelkotem bo usztywni ją etc. więc tak uczyniłem ale się dno strasznie kleiło więc dokupiłem top kotu który według nich jest za twardy (teraz wiem że różni się tylko korektorem parafinowym i jest ostatnią warstwą). Wyszło takie coś jak na zdjęciach :'( Problem jest w tym że po czyszczeniu części odpuściłem, trzeba by było drapać ostrym cały tydzień :/ Może macie jakiś patent do czyszczenia łódki z starego lakieru??? Myślałem o piaskowaniu ale nie wiem jak ma się to do włókna szklanego oraz sklejki wodoodpornej? :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Gdzie tacy znawcy co podpowiadają że żelkot coś usztywni? Ile czasu minęło między malowaniem żelkotem a naniesieniem topkotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielPlackowski Opublikowano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Sporo czasu :/ zanim przysłali żelkot z tydzień minął. Nie ważne kto, ważne co z tym teraz zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Usiąść i płakać. Na zdjęciach widać że pawęż była szpachlowana epoxydami, poliestru się epoksydów nie trzymają dlatego odpadlo płatem. Gdyby Kolega po pomalowaniu żelkotem zmył lepiącą się powłokę to można by to jeszcze zabłyszczeć (pomijam kwestię przyczepności do podłoża bo nie wiemy z czego była powierzchnia i jak została przygotowana). Zakładam że żelkot nie został użyty taki który ma lepsze odpowietrzanie w masie tylko najtańszy. Gdyby czas między wyschnieciem żelkotu a nałożeniem topkotu wynosił 24h to przyczepność byłaby w porządku (zakładając że została zachowana technologia). Przez tydzień do lepkiej powierzchni naczepiało się brudu który działa jak rozdzielacz i w efekcie nie ma odpowiedniej przyczepności między powłokami. Topkot można oszlifowac i spolerowac ale istnieje duża szansa że pootwieraja się pory i będą widoczne pogazowania. Konkluzja jak na wstępie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielPlackowski Opublikowano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Ale powłoka która odpada to jedna warstwa (żelkot+topkot) , przecież widać różnice w kolorze. Powierzchnia była przeszlifowana i wyczyszczona. Nic nie odpadło płatem ;) sam zdarłem bo zaczęło się odwarstwiać. Farba którą widać byłą 1 oryginalną warstwą. Żelkot miałem z strony https://swiat-zywic.pl/pl/p/Zelkot-zolty-RAL-1016-utwardzacz-gratis-/148 Może jakieś sugestie nie pytam dlaczego tylko jak. Panowie też się tak wymądrzali, nawet mówili mi jak przygotować. Co do szpachli się zgodzę ;) A piaskarka??? Malowałem górę tj sklejkę sam i wyszło bardzo ładnie, tak samo wcześniej malowałem łódki samochodowym i ładnie trzymało dlatego będę teraz tak chciał zrobić po przygotowaniu podłoża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Dla Kolegi różnica jest oczywista ale nie zostało napisane który kolor jest czym. Skoro żelkot i topkot odpadają razem znaczy że stworzyły skorupkę tylko powierzchnia coś słabo przygotowana bo odpadlo, może nie platem ale odpadlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielPlackowski Opublikowano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Pytałem się o piaskowanie, podobno dadzą radę ;) Może zna się kolega na lakierach samochodowych? Nie wiem czy podkład akrylowy czy też epoksydowy będzie lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Piaskowanie wszystkiemu da radę. Z kompozytem jest tylko ten problem że może piaskowania nie wytrzymać. A co chcemy malować i jaką powłokę na wierzch położyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielPlackowski Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Myślę że starą powierzchnie po piaskowaniu i odparciu resztki nowego żelkotu , jest dość twarda, może wytrzyma. Położyć chce samochodowy jakiś byś może metalik. Gorzej jeżeli trzeba będzie szpachlować po piaskowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 To że będzie trzeba szpachlowac to mało powiedziane. Gruba szpryca na dwa razy to mało będzie. To że okręt teraz jest twardy nie znaczy że można go piaskować - ciśnienie i nawet już stępiony piach wytłuką żywicę i wtedy znów będzie można usiąść i płakać. Jak samochodowy to w domyśle baza akrylowa i klar, pod akryl bezpiecznie jest położyć akrylowy podkład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilFursell Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Podpinam się do tematu z pytaniem. Można położyć podkład epoksydowy na oszlifowany żelkot (z plackami gołego laminatu)? na to bazę akrylową i poliuretan na bazę (klar)? To dobry pomysł? W załączniku foto łodzi, która miała by być malowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Na żelkot tylko podkład epx. Oczywiście przed szlifunkierm ( papier co najwyżej 80) dokładne odtłuszczenie ( woda i proszek do prania. Już tyle było pisane na ten temat. Chodzi o złapanie przyczepności do żelkotu. Potem już lakiery jakie chcesz.Ja, dla pewności szlifowałem całość drugi raz traktując podkład epx jako ,,wypełniacz" nierówności. Potem drugi raz epx i na to podkład wypełniający ( akryl 4+1). Szlifunek maszyną z papierem 240. Potem lakier nawierzchniowy i szlus. Zawsze mi się sprawdzało. Żeby nie słońce to po 20 latach powierzchni byłaby jak nowa. Nic się nie łuszczy ani ,,bąbluje". Lekka polerka i dalej jest jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilFursell Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 :) :) dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Rozumiem że cała seria z branży automotive? Czyli nie mieszamy z epoxydami jachtowymi? Pytanie też jak to jest z PU na jednoskladnikiwą bazę akrylową? Nie wiem jak się zachowają ale teoretycznie akryle i PU mają ten sam rozcienczalnik a PU jest 2K... Nie praktykowałem mieszania różnych serii stąd moje pytanie. Pytanie z innej beczki. Czy wypełniacz akrylowy zje piankę PU skoro mają taki sam rozcienczalnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilFursell Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 o epx i poliuretan myślałem z sealine a o bazie samochodówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Nie wypowiem się o mieszaniu systemów bo nie praktykowałem i nie praktykuje więc nie wiem. @Mikijet ma to wypraktykowane więc może rozwinie temat. Ja z różnych powodów nie stosuję ani wypełniaczy akrylowych ani poliestrowych czyli popularnych szpryc, mówiąc bardziej po ludzku szpachli natryskowych. Ale nurtuje mnie pytanie dlaczego akryl jest tam wmieszany? Ze względu na wymarzony jakiś kolor metallic albo perła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilFursell Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Dokładnie, żeby łódź nie wyglądała jak lodówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 A jakiż to kolor? Wg RAL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilFursell Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 a nie wiem jeszcze, za miesiąc jestem umówiony z lakiernikiem a po drodze mam zostać ojcem, więc finalnie to różnie może wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Jeżeli będziesz używał farb 2K to jest obojętne co na górę będziesz nakładał. Trzeba tylko pilnować czasów pełnego wyschnięcia. Oczywiście każda warstwa z przecierką. Jeżeli nie będziesz przestrzegał zaleceń producenta tylko skracał terminy pełnego wyschnięcia to mogą być problemy kompatybilności chemicznej. Jako zmywaczo-odtłuszczacza używam zawsze wodę z proszkiem do prania ( soda) i to w zupełności wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilFursell Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Zakupiłem kiedyś cleanery z sealine. Odpuścić sobie robotę z tym czy użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 To jeżeli baza ma być 2K to już z połyskiem więc nie potrzebny bezbarwny chyba że jako dodatkowe zabezpieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilFursell Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Nie nie tu chodzi o substancje czyszczącą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.