Autor Wątek: polskie uprawnienia w hr  (Przeczytany 5253 razy)

Sierpień 17, 2017, 15:44:06
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
polskie uprawnienia sternika motorowodnego pozwalają pływać do 2nm od brzegu, gdzieś mi się przewinęło że w hr tylko 1nm. Czy tak właśnie jest czy po 2012 się coś zmieniło?

Sierpień 17, 2017, 16:26:34
Odpowiedź #1
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Akwen: WJM
nie znam dokładnych wytycznych, ale jak nie odwalasz piruetów to se pływaj gdzie chcesz, tylko obyś do Włoch nie zapłynął  ;D ja dwa dni pływałem od wyspy do wyspy i robiłem czasem przeloty ok 15 km, a mijałem policję może z 3 razy i nawet uwagi nie zwracali na mnie. Urlop nie po to jest żeby się przejmować takimi sprawami  8)

Sierpień 17, 2017, 16:55:23
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Faktycznie tak jest - tylko 1NM od brzegu.

Ale raczej łapią na dwu rzeczach głównie

1. Zakaz płynięcia w ślizgu bliżej jak 300 m od brzegu
2. Czy masz opłaconą winietę - tu przydaja się wyraźnie i wydoczne z daleka numery łodzi - wtedy nie muszą podpływać i wystarczy im lornetka

Rok temu zgłosiłem to do ambasady w Zadarze i oni ponoć uruchomili jakąś procedurę plus poprosili o pismo PZMiNW ale nic się z tym nie dzieje (albo wolno się dzieje). Bo prawdę powiedziawszy powinny obowiązywać raczej limity wynikające z uprawnień z kraju wydania.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 18, 2017, 08:24:56
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
ad1. - to się rozumię
ad2. - łódź czarterowana na miejscu z lokalnymi numerami, więc nie powinien byc problem

mierząc na google maps odległości od wysepek na archipelagu sibenik powinno dać radę popływać nawet do 1NM.

No nic, może do przyszłego roku uda się zrobić morskiego

Sierpień 18, 2017, 09:52:02
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
No co ty ?? Zarówno ja jak i znajomi "zwykły sternik" a na Kornaty latamy bez problemu.

Na Kornaty da radę od wyspy do wyspy ale tam raczej 4 NM między wyspami.

Wychodzę z założenia (jak kolega wcześniej), że będę pokazywał na uprawnieniach widoczne 2 NM ... i pogodzę się z mandatem w razie czego.
 
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 18, 2017, 10:20:09
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 89
  • MSM, LHN, LRC+IWC
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Bałtyk
Tutaj aktualne przepisy o uznawaniu obcych uprawnień:
http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLICA%20MoU-ENG%207-10_15.pdf
Zakres ważności naszych patentów odnosi się do jednostek pod naszą banderą. Pod chorwacką mogą uznawać w zakresie jakim im się podoba. Nam dali 1 NM podobnie jak Holendrom czy Szwedom.
Bulczas, na sternika możesz płynąć duuużo dalej niż 2NM o ile są to morskie wody wewnętrzne (internal waters).
Tak na szybko znalazłem taką mapkę z adnotacją: 'Inshore waters correspond to Croatian internal sea waters'

Sierpień 18, 2017, 10:24:27
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Czyli Kornati łapią się w "inshore" wiec nie ma potrzeby robić "morskiego"

Dobrze zrozumiałem ?
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 18, 2017, 10:37:30
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
może nadinterpretuje ale ja to rozumiem że 1Nm i koniec kropka:

"...in internal waters and territorial sea of the Republic of Croatia up to one nautical mile from mainland or island coast..."

Sierpień 18, 2017, 10:48:13
Odpowiedź #8
  • **
  • Wiadomości: 89
  • MSM, LHN, LRC+IWC
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Bałtyk
Czyli Kornati łapią się w "inshore" wiec nie ma potrzeby robić "morskiego"

Dobrze zrozumiałem ?

Jeśli pływasz na swoim RIBie pod polską banderą to jest szansa, ale sprawdź dokładnie ich internal waters. No i pora dzienna.
Bulczas: nadinterpretujesz, bo w nagłówku dokumentu stoi: '...recognized for operating Croatian flag boats and yachts
as in the table below' więc nie dotyczy on jednostek pod obcą banderą.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2017, 11:25:42 wysłana przez Adzik »

Sierpień 18, 2017, 10:54:22
Odpowiedź #9
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
ok, tylko ja zamierzam czarterować łódź pod ich banderą...

Sierpień 18, 2017, 11:08:19
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 89
  • MSM, LHN, LRC+IWC
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Bałtyk
Więc 1NM w Twoim przypadku.

Sierpień 18, 2017, 11:10:15
Odpowiedź #11
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
patrząc na mapę może na kornaty nie wystarczy ale większość archipelagu powinno dać radę

dzięki

Sierpień 18, 2017, 13:34:51
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 3305
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ciekaw jestem co wymagają na egzaminie w CRO i czy obcokrajowiec może zdawać ??

Na jakies ich upranienia z wyższym limitem (zdaje się, że mają kilka)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Sierpień 18, 2017, 13:53:21
Odpowiedź #13
  • **
  • Wiadomości: 89
  • MSM, LHN, LRC+IWC
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Bałtyk
Może zdawać, jest tylko podobno nietrudny egzamin z teorii w kapitanatach portu.  Cena za to trochę wysoka. Wygląda to na sposób zarobkowania a nie jakąś faktyczną weryfikację.

Sierpień 18, 2017, 14:29:03
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Może zdawać, jest tylko podobno nietrudny egzamin z teorii w kapitanatach portu.  Cena za to trochę wysoka. Wygląda to na sposób zarobkowania a nie jakąś faktyczną weryfikację.

a wiesz jak to się nazywa? i ew. gdzie szukać informacji?