Autor Wątek: Dziwnow - mile wspomnienia  (Przeczytany 15357 razy)

Luty 08, 2016, 20:21:39
Odpowiedź #60
  • *****
  • Wiadomości: 2571
  • Akwen: Odra środkowa
zrobiłem w 2015 w niecały miesiąc 2000 mil na tej trasie (zapis z GPS-u) i nikt mnie nie zatrzymał a kilka niby granic przepłynąłem  ;) .
/
Prosimy o więcej informacji z tego rejsu. Może jakieś ciekawe zdjęcia :)
Takie relacje to fundamenty tego forum.
Saradog, gratulacje za rejs i przyłączam się do prośby o jakąś relację.
Pozdrawiam

Luty 08, 2016, 20:22:54
Odpowiedź #61
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 815
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk

A moja widoczna na radarach bo z ALU :D


No właśnie, czy przypadkiem nie lepiej mieć reflektor radarowy zamocowany Max wysoko?

Na tak niskim spojlerze to polecam echo ale aktywne to spełnia swoje zadanie , pasywne na niskiej wysokości jest bardzo słabe odbicie   .
Aktywne np. EchoMax nie jest tanie ale bardzo dobre .

Wkleję jeszcze zrzut z mapy Garmin VEU505 z 2015/3 rejon Pene i wraki są oznaczone przy większym powiększeniu widać bojki graniczne akwenu zamkniętego tak jak na MaxSea TZ ale tu już je widać przy większym obszarze  .
Używam jednych i drugich map ale papierowe i tam zawsze mam pod stolikiem nawigacyjnym (u Ogórka to niewykonalne ;))   
 
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2016, 20:41:16 wysłana przez saradog »
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Luty 08, 2016, 21:18:33
Odpowiedź #62
  • *****
  • Wiadomości: 3091
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Coraz słabiej widzę swoje szanse przeżycia na tym akwenie ale co tam.
Czego sie nie zrobi dla hobby :)
Wielkie Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 09, 2016, 12:56:50
Odpowiedź #63
  • *****
  • Wiadomości: 3091
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Jeżeli w Niemczech ATIS jest obowiązkowy czy to oznacza, że łamię przepisy/reguły wpływając do portu w Niemczech bez ATIS-u ?

I się pogubiłem - jaka jest różnica między AIS a ATIS ?
Mam radio z odbiornigiem AIS
Z kolei w Polsce można wystąpć o numer ATIS i trzeba mieć odpowiedni nadajnik/przystawkę bodajże
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 09, 2016, 13:39:55
Odpowiedź #64
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5612
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Chyba jesteś za małym statkiem aby się przejmować... pływaj i ciesz się widokiem.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 09, 2016, 13:44:41
Odpowiedź #65
  • Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 600
  • http://instagram.com/stercikpiotr
    • Świnoujście/Przytór
  • Akwen: Wody lokalne
U nas Świnoujście Traffic nie interesuje się niczym poniżej 20 metrów kadłuba.
Piotrek - Cortina 480 Pilot + Yamaha F50

Luty 09, 2016, 14:37:06
Odpowiedź #66
  • *****
  • Wiadomości: 3091
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Chodziło mi o Niemcy - Penee :)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 09, 2016, 14:50:43
Odpowiedź #67
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5612
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Tak jak napisał Stercik - u sąsiadów to samo...

Większym problemem na Zalewie czy Peene są siatki. Lekko zejdziesz z toru wodnego i zaraz można wpaść. W Niemcowni są jeszcze gorzej oznakowane jak u nas... No i falowania mogą się przyczepić, nie ma takiej tolerancji jak u nas, ze po całym Dziwnowie pływają w ślizgu i luzik...
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 09, 2016, 19:44:11
Odpowiedź #68
  • *****
  • Wiadomości: 618
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Jeżeli w Niemczech ATIS jest obowiązkowy czy to oznacza, że łamię przepisy/reguły wpływając do portu w Niemczech bez ATIS-u ?

I się pogubiłem - jaka jest różnica między AIS a ATIS ?
Mam radio z odbiornigiem AIS
Z kolei w Polsce można wystąpć o numer ATIS i trzeba mieć odpowiedni nadajnik/przystawkę bodajże

Krotko powiem

AIS , Automatic Identification System. Przy rejestracji radia VHF z DSC (nie wiem kto sie tym w Polsce zajmuje w UK OFCOM) otrzymujesz CALL SIGN I MMSI numer I licencje na korzystanie z radia VHF I jesli masz reczne rowniez wtedy podajesz.. W UK to sie robi na internecie I jest gratis. Numer MMSI czyli Maritime Mobile Service Identity programujesz do radia

Jesli masz radio VHF z AIS to po podlaczeniu radia do GPS bedziesz mogl na wyswietlaczu odbierac pozycje / informacje o innych jednostkach ktore nadaja przez transponder AIS. Ja mam dodatkowo transponder wiec moge po kazdym wyjsciu zobaczyc trase gdzie bylem

ATIS czyli Automatic Transmitting Identification System tu GPS nie ma z tym nic wspolnego. Podczas nadawania przez radio VHF automatycznie podawany jest numer ATIS czyli MMSI numer z dodatkowa cyfra na przodzie. Odbierajacy nadawanie z numeru ATIS wie kto to jest , jaka jednostka itp

Kiedy w kwietniu 2011 mielismy plynac ze Szczecina ribem do UK to kolega sie upar ze musimy miec ATIS wiec wystapilem o numer ale do czasu wyjazdu nie uzyskalimy numer  wiec pojechalismy bez
Pozdrawiam
Andre

Luty 09, 2016, 21:48:38
Odpowiedź #69
  • *****
  • Wiadomości: 3091
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Tak jak napisał Stercik - u sąsiadów to samo...

Większym problemem na Zalewie czy Peene są siatki. Lekko zejdziesz z toru wodnego i zaraz można wpaść. W Niemcowni są jeszcze gorzej oznakowane jak u nas... No i falowania mogą się przyczepić, nie ma takiej tolerancji jak u nas, ze po całym Dziwnowie pływają w ślizgu i luzik...

Czy sieci są widoczne na echosondzie ?
Mam sondę podłączoną pod ploter ale nie zamontowaną na pawęży (kabel z sondą zwinięty przy pawęzy)
Może na wyjazd do Dziwnowa warto zainstalować ?
Nigdy nie używałem i zakładam ze ukształtowanie dna głownie ale może na siatki też pomoże ???
Zmartwiłeś mnie bo niby łodka wymaga TYLKO 70 cm ale przy sieciach to może być AZ 70cm
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 09, 2016, 21:56:13
Odpowiedź #70
  • *****
  • Wiadomości: 618
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Tak jak napisał Stercik - u sąsiadów to samo...

Większym problemem na Zalewie czy Peene są siatki. Lekko zejdziesz z toru wodnego i zaraz można wpaść. W Niemcowni są jeszcze gorzej oznakowane jak u nas... No i falowania mogą się przyczepić, nie ma takiej tolerancji jak u nas, ze po całym Dziwnowie pływają w ślizgu i luzik...

Czy sieci są widoczne na echosondzie ?
Mam sondę podłączoną pod ploter ale nie zamontowaną na pawęży (kabel z sondą zwinięty przy pawęzy)
Może na wyjazd do Dziwnowa warto zainstalować ?
Nigdy nie używałem i zakładam ze ukształtowanie dna głownie ale może na siatki też pomoże ???
Zmartwiłeś mnie bo niby łodka wymaga TYLKO 70 cm ale przy sieciach to może być AZ 70cm

niestety ale siatki musisz wypatrzec golym okiem. slupki / kije beda wystawac z wody
Pozdrawiam
Andre

Luty 09, 2016, 22:05:04
Odpowiedź #71
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5612
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Czy sieci są widoczne na echosondzie ?

Tak, widzisz jak juz na nie wpłyniesz. :P

slupki / kije beda wystawac z wody

Czasem kalosz albo banki po płynie do spryskiwaczy. ;)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 09, 2016, 22:15:45
Odpowiedź #72
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2525
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Czy sieci są widoczne na echosondzie ?

Tak, widzisz jak juz na nie wpłyniesz. :P

slupki / kije beda wystawac z wody

Czasem kalosz albo banki po płynie do spryskiwaczy. ;)

A jak "dobrze" pójdzie to sieci wcale nie będą oznakowane , i wtedy wpadasz jak śliwka w kompot, ratuje Ciebie wtedy duży, ostry nóż .A na rozkołysanej wodzie nie jest łatwo uwolnić śrubę z sieci, wiem coś o tym:)))

Luty 09, 2016, 22:40:49
Odpowiedź #73
  • *****
  • Wiadomości: 618
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
ostry noz to obowiazkowe wyposazenie na kazdej lodzi :)
Pozdrawiam
Andre

Luty 10, 2016, 18:08:37
Odpowiedź #74
  • *****
  • Wiadomości: 3091
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Mam taki mały tytanowy (dla nurków), który mam przy pasie nurkowym, który z kolei zawsze mam na łodzi lub jak snorkelluję

Ale z waszych wpisów wnioskuję, że pora na coś takiego:

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho