Autor Wątek: Inwestycje na Dolnej Odrze i Zalewie Szczecińskim  (Przeczytany 96140 razy)

Kwiecień 24, 2019, 00:13:26
Odpowiedź #330
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 62
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Coś czuje, że cumowanie w tej marinie nie będzie należało do najłatwiejszych ???? mocno odsłonięty akwen ????

Kwiecień 24, 2019, 11:18:13
Odpowiedź #331
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5787
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytat: sun-sail.pl
Fundacja „SUN & SAIL” zajmuje się obecnie wdrożeniem projektu pn. „Port Jachtowy - Marina Dąbie” na trasie Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z EFRR.
Głównym założeniem projektu jest stworzenie przystani – portu jachtowego dla obsługi żeglarskiego ruchu turystycznego w oparciu o dostęp do akwenów Jeziora Dąbie, Zalewu Szczecińskiego i Morza Bałtyckiego. W Szczecinie Dąbiu przy Plaży Dąbie powstaje port przeznaczony do obsługi sezonowej i całorocznej jednostek żaglowych i żaglowo – motorowych o zróżnicowanym zakresie wielkości; od 8.0 do 15,0 metrów. Głębokość portu wyniesie od 3 do 3,5 m.

Poniżej parę fotek zapożyczonych z FB "Szczecin się zmienia"

Plan Mariny - klik
Cennik mariny - będą kasować nawet za krótki postój  :-[  klik
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 24, 2019, 13:39:58
Odpowiedź #332
  • ***
  • Wiadomości: 196
    • Goleniow
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ceny za postój sezonowy 2 x wiekszy niż w Lubczynie
????

Kwiecień 24, 2019, 15:03:05
Odpowiedź #333
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5787
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
I póki co żadnej infrastruktury  :(  Chyba, ze kontenery ustawią. :-X
Drożej to chyba tylko w Marina Club i North East Marina - wg cenników, nie wiem czy nie ma jakichś rabatów.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 24, 2019, 19:53:09
Odpowiedź #334
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2582
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Chyba to jest inwestycja chińczyka o której na forum kiedys pisalismy .
http://www.hotspringbay.com/marina-dabie.html

Kwiecień 24, 2019, 21:55:51
Odpowiedź #335
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5787
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Tak to ta sama firma. Tylko nie wiem jak oni chcą połączyć ta marine na cyplu z całym kompleksem który będzie dużo głębiej. Trochę im HOM przeszkadza.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 25, 2019, 09:23:35
Odpowiedź #336
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 62
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Obawiam się, że docelowo HOMu do tego czasu po prostu już nie będzie...  :(

Kwiecień 25, 2019, 10:42:19
Odpowiedź #337
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5787
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jeśli weźmiemy pod uwagę poniższą wizualizację, to faktycznie zajmuje ona aktualny HOM i część przystani po drugiej stronie kanału.  :(

edit:
Znalazłem bardzo stary artykuł (2008r) z którego wynika, ze inwestor dogadał się z HOM-em, ale wynika z tego że za 5 lat HOM-u nie będzie.  :(

Cytat: szczecin.wyborcza.pl
Związek Harcerstwa Polskiego sprzedał chińskiej spółce atrakcyjny teren nad jeziorem Dąbie. Na ponad trzech hektarach, które służyły żeglarzom, staną hotele i apartamenty
O budzącej wątpliwości transakcji poinformował we wtorek dziennikarzy poseł PO Arkadiusz Litwiński. - Mogło dojść do naruszenia prawa, a także zasad rzetelności i celowości - oświadczył Litwiński.

Litwiński zaalarmował prezesa NIK, by przyjrzał się tej sprzedaży, poprosił także o wzięcie pod lupę wszystkich chorągwi ZHP i sprawdzenie, jak w całym kraju rządzą swoimi nieruchomościami.

Majątek, którym gospodaruje ZHP, użyczany jest harcerzom na preferencyjnych zasadach jako organizacji, która nie prowadzi komercyjnej a oświatowo-wychowawczą działalność.

Trzy hektary terenu nad szczecińskim jeziorem Dąbie harcerze mieli w użytkowaniu wieczystym od 1967 r. Płacili niewielkie stawki dzierżawy - ostatnio 8,3 tys. zł rocznie. W ubiegłym miesiącu grunt został odsprzedany bez przetargu chińskiej spółce Tian Yu. To deweloper, który nad jeziorem Dąbie planuje budować apartamentowce, hotele i mariny. Potrzebuje 50 ha. Dwa lata temu Chińczycy za milion złotych od Państwowych Zakładów Zbożowych kupili nad Dąbiem 2 ha. Teren harcerzy sąsiaduje z tą działką.

Jak doszło do harcersko-chińskiej transakcji? Jak nas poinformował Krzysztof Budziński, zastępca komendanta Kwatery Głównej ZHP, najpierw w styczniu ubiegłego roku Związek Harcerstwa pożyczył od Tian Yu 600 tys. zł. Była to gotówka na zapłacenie części zaległości Zachodniopomorskiej Chorągwi wobec ZUS - zadłużenie wynosiło około 1 mln zł. Pieniędzy ZHP nie oddało, hipotekę zajął komornik. Ostatecznie zamiast 600 tys. zł plus blisko 100 tys. zł narosłych odsetek ZHP oddało chińskiej spółce hektary nad Dąbiem, dodatkowo na konto Związku wpłynęło jeszcze 1,1 mln zł i poświadczone notarialnie przyrzeczenie, że jeszcze przez 16 lat harcerze bezpłatnie będą mogli korzystać z przystani, a potem za jej dzierżawę będą płacić o 30 proc. niższe stawki niż pozostali użytkownicy. Podsumowując: 3,2 ha atrakcyjnego, nadającego się na komercję terenu Związek Harcerstwa Polskiego sprzedał za 1,8 mln zł.

Według wyceny miasta, która nie uwzględniała funkcji komercyjnej, ten teren wart jest 2,8 mln zł. Zdaniem posła Litwińskiego, wartość tej działki jako terenu pod zabudowę hotelami to 13 mln zł.

Szefostwo Głównej Kwatery ZHP uważa, że zrobiło dobry interes.

- Też zleciliśmy wycenę tego terenu, zdaniem rzeczoznawcy wart jest 1,5 mln zł - sprzedaliśmy drożej - mówi Budziński. - Zawarliśmy bardzo dobrą umowę, bo sprzedaliśmy nieruchomość, a jednocześnie nadal na jej terenie może funkcjonować Harcerski Ośrodek Morski.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2019, 11:08:08 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 25, 2019, 15:54:40
Odpowiedź #338
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 579
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytuj
Niezależnie od opłaty z tytułu bezumownego postoju jednostki na wodzie, naliczana będzie kara
porządkowa w kwocie 150 zł. za wpłynięcie do portu bez zgłoszenia bosmanowi i/lub samowolne
zajęcie miejsca postojowego

Strach tam będzie wpłynąć  :o a ton tego cennika porównywalny z regulaminem zakładu karnego  :o ::)
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Maj 06, 2019, 12:47:54
Odpowiedź #339
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5787
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Marina w Dąbiu całkiem spora, na ponad 200 łodzi. Nie widać aby budowali jakąkolwiek infrastrukturę.

Marina sięga prawie samej plaży w Dąbiu


Nie wiem po co taka duża platforma widokowa?


Pomost nieco łagodzi fale co widać na fotce, ale mimo wszystko to chyba najbardziej otwarta na jezioro marina.


Nikt nie wpomniał o rozbudowie mariny LOK, przybyło sporo pomostów na około 80 łodzi.




I dwa zakątki bez dostępu z lądu. Mniejszą łódką da się przycumować bez problemu.




Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 20, 2019, 10:12:32
Odpowiedź #340
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 579
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Artykuł zamieszczony w SailPortal.pl
Cytuj
18.05.19 - Sailnews Polska« POWRÓT Nowa Marina w Szczecinie Dąbiu otwarta - ceny niestety nie zachęcają ...

Wstęp

Mówi się, że żeglarstwo to sport elitarny i drogi, nasze mariny chyba coraz bardziej przybliżają żeglarzy do tej tezy i coraz częściej trenują naszą wytrzymałość psychiczną i możliwości finansowe?

Czy tego oczekiwaliśmy od topowego produktu turystycznego jakim jest Zachodniopomorski Szlak Żeglarski, czy tego oczekiwaliśmy od innych marin leżących w woj. zachodniopomorskim budowanych i odbudowywanych częściowo z publicznych i europejskich funduszy????

Przypomnę, że niedawno opublikowano ceny postojów w nowej Marinie w Trzebieży, których wysokość zbulwersowała żeglarzy. Obniżono o połowę zapowiadane stawki dla żeglarzy tranzytowych, pomimo tej obniżki, ceny nadal należą do jednych z najwyższych w regionie.

Pytanie retoryczne: skoro inwestorzy wyłożyli tylko część środków na budowę czy modernizację (raz więcej raz mniej) - to czemu ceny dla żeglarzy stają się tak wysokie i zaporowe???

Nowe i odnowione mariny zapewniają oczywiście wyższy od dotychczasowego standard ... problemem staje się brak spójności usług i wyposażenia - mariny w regionie reprezentują formułę "od sasa do lasa" - w wielu brakuje podstawowej infrastruktury do zimowania jachtów, a opłaty coraz częściej zaczynają przewyższać ceny w doskonale zorganizowanych i wyposażonych portach niemieckich czy skandynawskich.

Czyżby zarządcy tych marin zapomnieli, że średnia pensja w Polsce jest wielokrotnie niższa niż we wspomnianych krajach, standardy obsługi zazwyczaj również  ...

Czy to już czas na załatwienie sobie przysłowiowej prywatnej bojki w trzcinach? wzorem Wielkiej Brytani i innych krajów w których dość popularne stało się niekorzystanie z usług marin?

Czy tego oczekiwaliśmy od nowych długo oczekiwanych dofinansowywanych przez fundusze społeczne projektów i marin? chyba czas rozpocząć poważną dyskusję na ten temat. Niedługo okaze się, że dwuletnia cena postoju będzie przekraczała wartość niektórych leciwych jachtów ....

18.05.2019 odbyło się uroczyste otwarcie Mariny Dąbie, która leży obok plaży miejskiej i ośrodka HOM.

Pomosty są nowe, teren ładny i duży. Kompleks sanitarny znajduje się na jednostce pływającej zacumowanej w marinie.

Ceny w Marinie należą do jednych z najwyższych w regionie i nie są zbytnio zachęcające biorąc pod uwagę okrojony zakres usług i brak zimowania, woda i prąd tylko dla rezydentów w cenie, pozostali żeglarze muszą dodatkowo płacić ?.... wprowadzono nietypowy system opłat dla żeglarzy tranzytowych liczonych od osoby i długości jachtu.

System odwrotny niż w Trzebieży preferuje ograniczone liczebnie załogi jachtów, postój 10 osobowym czarterowym jachtem kompletnie będzie nieopłacalny.

Zastanawia również sens i wysokość opłaty na cumowanie poniżej 3 h. W większości marin tego typu postój jest bezpłatny.

Cennik uwzględnia i preferuje jachty średnie i duże, zapomniano o armatorach małych jachtów, których skipperzy będą musieli płacić jak za jacht 9 m - bo taka długość cennikowa jest najmniejsza ... (zdecydowana większość jachtów motorowych to jednostki poniżej 9 m, duża część jachtów żaglowych jest również poniżej 9 m)

Wynika z tego że kompletnie nieopłacalne będzie cumowanie w nowej marinie jachtem małym ze stosunkowo dużą załogą (dla tranzytu) i cumowanie jachtem małym w przypadku rezydenta.

Marina jest położona w miejscu narażonym na dużą falę i jest nieosłonięta przed wiatrem. Ciekawe czy postój przy częstych sztormach zachodnich i północno zachodnich będzie bezpieczny?  (w położonych nieopodal Marinach Centrum żeglarskiego i PTTK w tego typu warunkach wszystko "fruwa" i postój nie jest bezpieczny - pomimo pomostu wygłuszającego w Centrum Żeglarskim. Marina PTTK jest prawie w całości odsłonięta, jej rozbudowa zapewne pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo postoju?

W cenniku zwraca uwagę bardzo rozbudowany system kar dla żeglarzy (połowa dodatkowych punktów to właśnie kary) , nawet krótkie chwilowe cmumowanie wymaga opłaty.

Kary zostaną nałożone na tych żeglarzy, którzy wpłyną do portu bez zgłoszenia bosmanowi :) - to jakaś innowacja która może być kosztowna dla nieświadomych tego zapisu żeglarzy ....
Poniżej oficjalny cennik z dnia otwarcia mariny:









Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z EFRR.

Głównym założeniem projektu jest stworzenie przystani – portu jachtowego dla obsługi żeglarskiego ruchu turystycznego do obsługi sezonowej od 8.0 do 15,0 metrów. Głębokość portu wynosi od 3 do 3,5 m
W pierwszym etapie oddano nabrzeża, pomosty i ponad 200 miejsc do cumowania, nie ma możliwości zimowania.

Budowa mariny kosztowała ponad 12 milionów złotych z czego niecałe pięć pochodziło ze środków unijnych. W przyszłości w jej pobliżu mają stanąć dwa duże budynki, w których będą się mieścić m.in. apartamenty, centrum konferencyjne oraz restauracje i SPA  spółki Tian Yu, która jest fundatorem mariny i chce zbudować kompleks hotelowy z geotermą i parkiem solankowym. Budowa potrwa trzy lata. Szacunkowy koszt powstania kompleksu Hot Spring Bay to miliard złotych.

Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Maj 20, 2019, 11:11:03
Odpowiedź #341
  • *****
  • Wiadomości: 2939
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Całkiem nieźle sobie to wykombinowali ,dobrze że w Szczecinie jest duży wybór portów

Maj 20, 2019, 13:37:41
Odpowiedź #342
  • *****
  • Wiadomości: 2594
  • Akwen: Odra środkowa
Ale 20 zł z socjalem i prądem od osoby to nie tak dużo i mniej lub porównywalnie z Mazurami. To oczywiście dla małych załóg np. 2 osobowych, gdzie dobodzień wyjdzie 40 zł za wszystko, a to nie dużo.
Pozdrawiam

Maj 20, 2019, 13:46:45
Odpowiedź #343
  • *****
  • Wiadomości: 2939
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Mi bardziej chodzi o te kary za wpływanie i cumowanie

Maj 20, 2019, 14:03:53
Odpowiedź #344
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5787
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ale na tą chwilę nie ma żadnego zaplecza. Nie ma sanitariatów, natrysków itp. Poza pomostami są chodniki  i nie ma żadnego budyneczku.
Gdzieś wyczytałem, że na razie toaleta będzie na zacumowanym stateczku.

Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135