Autor Wątek: Inwestycje na Dolnej Odrze i Zalewie Szczecińskim  (Przeczytany 69846 razy)

Lipiec 09, 2011, 18:13:53
  • *****
  • Wiadomości: 2401
  • Akwen: Odra środkowa
No proszę, a tu czytamy, że Szczecin cichaczem rozpoczyna na wodzie inwestycje za 50 mln. Piszcie koledzy co z tego faktycznie zrobią.
http://logistyka.wnp.pl/50-mln-zl-na-rozwoj-portow-zalewu-szczecinskiego,145093_1_0_0.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2011, 18:37:19 wysłana przez giees »
Pozdrawiam

Lipiec 10, 2011, 20:00:03
Odpowiedź #1
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński

Lipiec 12, 2011, 17:09:54
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2401
  • Akwen: Odra środkowa

Lipiec 13, 2011, 10:14:56
Odpowiedź #3
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4911
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Największy remont to przebudowa bulwarów nad Odrą.
Bardzo dużo zdjęć jest tu: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=98736&page=172
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Lipiec 26, 2011, 18:16:26
Odpowiedź #4
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4911
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Lipiec 26, 2011, 21:17:21
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 2401
  • Akwen: Odra środkowa
Przepłynąłem przy tym bulwarze i rzeczywiście wzięli się z rozmachem, tylko jakoś nikt tam nie robił  C:-)
Pozdrawiam

Lipiec 26, 2011, 21:30:06
Odpowiedź #6
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4911
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Kiedyś napisałem, że za rok Dni Morza będą przy nowych bulwarach, ale w taki tempie to może zdążą na Tall Ship Races 2013... :(
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 06, 2011, 18:45:05
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 2401
  • Akwen: Odra środkowa

Sierpień 06, 2011, 22:13:01
Odpowiedź #8
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4911
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ja dzisiaj zweryfikowałem inwestycje w przystanie nad Zalewem.

Stepnica.
ładnie rozbudowane molo o którym już pisałem. oraz wykończony kanał biegnący do mariny z miejscami postojowymi.


Latarnie, ławeczki - robi to dobre wrażenie.


Gąsierzyno.
kawałek dalej, po lewej widoczny kawałek nowego pomostu, po prawej kawałem plaży i stary pomost.


Miejsca wprawdzie tylko na kilka łodzi, ale jest tu bardzo sympatyczne (głębokość 1,2-1,6m)





Na pewno warto wybrać się tu na biwak.



Kopice.
Straszna płycizna, która dyskwalifikuje to miejsce, ledwo daje się wejść na silniku...



Miejsc postojowych sporo, ale co z tego... jeśli nie pogłębią wejscia do przystani to lipa...



Tej przystani zdecydowanie nie polecam... :-[





Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 14, 2011, 00:37:03
Odpowiedź #9
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4911
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Kolejny koncept... 8)
Mnie powaliła marina z aż 20-toma miejscami... ;D ;D

http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111013/SZCZECIN/391190043

http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,10464408,Stocznia_sie_zmieni__I_to_jak___wizualizacje__wideo_.html

"Zlikwidowana będzie pochylnia Odra. W jej miejscu ma powstać centrum wystawiennicze dla polskich producentów jachtów (Polska jest pod tym względem europejską potęgą).

- Nie ma jednak w Polsce miejsca, gdzie klient zainteresowany zakupem takiej jednostki mógłby zapoznać się z ofertą producentów - mówił Bańkowski.

Istniejący obok pochylni basen ma zostać adaptowany na marinę na około 20 jednostek. Ta część inwestycji ma ruszyć w 2016 r."


« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2011, 00:46:42 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 17, 2011, 01:02:51
Odpowiedź #10
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4911
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Tak ma wyglądać Bulwar Piastowski



A tak Gdyński



Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 17, 2011, 10:24:22
Odpowiedź #11
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 443
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
No i wtedy się pojawią u nas nawet łódki z UeSów ? ;)
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Październik 17, 2011, 17:06:56
Odpowiedź #12
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Te wizualizacje przypominają projekt promenady z Dziwnowa która ostatecznie wykonana została w wersii uproszczonej czyli kawałek wybrukowanego deptaku latarnie, kosze z nie zabezpieczonej antykorozyjnie blachy pomalowane na biało obecnie brązowe od rdzy za jeden sezon i toalety jedyne co można pochwalić.Marina w Kamieniu Pomorskim też chyba nie powstanie na czas przygotowana dla większych  jednostek tylko droga dojazdowa nie pozwala na transport takowych.

Listopad 21, 2011, 10:32:19
Odpowiedź #13
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4911
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Gryfino - info z www.gs24.pl

Zawiną tu statki i wodoloty

Miasto rekonstruuje swoje nabrzeże. Kilka dni temu podpisano umowę z wykonawcą robót budowlanych na drugi etap budowy nabrzeża dla obsługi jednostek pasażerskich oraz turystyki żeglarskiej na prawym brzegu Odry Wschodniej.

Obecnie trwają prace po południowej stronie mostu na Odrze Wschodniej zwanej popularnie Regalicą. Wjeżdżając na most od strony Gryfina, po lewej stronie zobaczymy trwające prace, które wzbudzają ciekawość gryfinian. Są one zaawansowane w połowie i skończą się za rok. Natomiast 10 listopada br. podpisano umowę na rozpoczęcie prac budowy nabrzeża po prawej, północnej stronie mostu. Projekt nosi nazwę "Budowa nabrzeża obsługi jednostek pasażerskich oraz turystyki żeglarskiej na prawym brzegu rzeki Odry Wschodniej km 717,5 718,6. Nabrzeże pasażerskie północne. Nabrzeże część północna - rejon nabrzeża pasażersko - postojowego (port pasażerski)". Po obu inwestycjach Gryfino ponownie stanie się jednym z ogniw zachodniopomorskiego szlaku żeglarskiego, który łączy Berlin z portami Pomorza Zachodniego.

Miejsce na pięć jednostek

Gryfińskie nabrzeże jest długie. Głównym miejscem spacerowym jest zrujnowane nabrzeże na północ od mostu. Tutaj władze Gryfina mają w planie obudowanie nabrzeża dla żeglugi pasażerskiej. Powstanie także towarzysząca infrastruktura do obsługi ruchu turystycznego. Będzie specjalnie przystosowane miejsce zaokrętowania i wyokrętowania pasażerów, a także zaopatrzenia statków w żywność, wodę i inne produkty niezbędne dla potrzeb pasażerów i załogi. Przy nabrzeżu możliwy będzie jednoczesny postój aż pięciu statków. Planiści zakładają, że z gryfińskiego nabrzeża będą mogły korzystać wodoloty. Długość całkowita nabrzeża, wraz z odcinkiem technicznym oraz odcinkiem zamykającym konstrukcję od północy wyniesie 254,5 m. Odra zostanie tutaj pogłębiona do 4 m. Całkowita wartość projektu wynosi 18 296 863,88 zł. Połowa współfinansowana będzie przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Nabrzeże północne ma zostać oddane do użytku do końca kwietnia 2013 r.

Południowe wybrzeże w połowie

Zrujnowane gryfińskie nabrzeże powoli przywracane jest do świetności. Głos towarzyszy projektowi już od początku, od 2006 r., opisując wtedy przygotowanie dokumentacji. Obecnie realizowany jest pierwszy etap czyli budowa południowej części nabrzeża. Na realizację pierwszego etapu gmina Gryfino otrzymała 2,5 mln euro ze środków programu INTERREG IVA. Dofinansowanie wynosi aż 85 proc. kosztów projektu. Prace polegają na budowie nabrzeża dla turystyki żeglarskiej na południe od mostu na Odrze Wschodniej. Nabrzeża przystosowane zostanie do potrzeb turystyki jachtowej. Stanowiska postojowe dla jachtów zaprojektowano przy pływających pontonach. Rozwiązanie to wybrano aby dostosować się do zmiennego poziomu wody w rzece. Oprócz budowli hydrotechnicznej stworzona zostanie towarzysząca infrastrukturą naziemna. Już wkrótce powstaną m.in. drogi, chodniki, miejsca parkingowe. Projektanci zaplanowali także zabudowę niezbędną do obsługi żeglarzy korzystających z nabrzeża. Długość nabrzeża tj. części użytkowej wraz z nabrzeżem technicznym: wynosić będzie prawie 203 m. Natomiast głębokość techniczna wyniesie 4 m. Prace południowej części nabrzeża mają być skończone w trzecim kwartale 2012 r. Miasto ma szansę z powrotem stać się portem. Koniec z odwracaniem się plecami do Odry.


Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Grudzień 21, 2011, 21:24:31
Odpowiedź #14
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński