Skocz do zawartości

Inwestycje na Dolnej Odrze i Zalewie Szczecińskim


giees
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 361
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ja dzisiaj zweryfikowałem inwestycje w przystanie nad Zalewem.

 

Stepnica.

ładnie rozbudowane molo o którym już pisałem. oraz wykończony kanał biegnący do mariny z miejscami postojowymi.

http://img830.imageshack.us/img830/7131/stepniamolo.jpg

 

Latarnie, ławeczki - robi to dobre wrażenie.

http://img703.imageshack.us/img703/6119/stepnica2.jpg

 

Gąsierzyno.

kawałek dalej, po lewej widoczny kawałek nowego pomostu, po prawej kawałem plaży i stary pomost.

http://img849.imageshack.us/img849/8350/gasie.jpg

 

Miejsca wprawdzie tylko na kilka łodzi, ale jest tu bardzo sympatyczne (głębokość 1,2-1,6m)

 

http://img13.imageshack.us/img13/5791/gasie1.jpg

 

http://img269.imageshack.us/img269/2871/gasierzyno.jpg

 

Na pewno warto wybrać się tu na biwak.

 

http://img6.imageshack.us/img6/459/gasie2.jpg

 

Kopice.

Straszna płycizna, która dyskwalifikuje to miejsce, ledwo daje się wejść na silniku...

 

http://img221.imageshack.us/img221/9877/kopice.jpg

 

Miejsc postojowych sporo, ale co z tego... jeśli nie pogłębią wejscia do przystani to lipa...

 

http://img560.imageshack.us/img560/5334/kopice1.jpg

 

Tej przystani zdecydowanie nie polecam... :-[

 

http://img192.imageshack.us/img192/5995/kopice2.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolejny koncept... 8)

Mnie powaliła marina z aż 20-toma miejscami... ;D ;D

 

http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111013/SZCZECIN/391190043

 

http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,10464408,Stocznia_sie_zmieni__I_to_jak___wizualizacje__wideo_.html

 

"Zlikwidowana będzie pochylnia Odra. W jej miejscu ma powstać centrum wystawiennicze dla polskich producentów jachtów (Polska jest pod tym względem europejską potęgą).

 

- Nie ma jednak w Polsce miejsca, gdzie klient zainteresowany zakupem takiej jednostki mógłby zapoznać się z ofertą producentów - mówił Bańkowski.

 

Istniejący obok pochylni basen ma zostać adaptowany na marinę na około 20 jednostek. Ta część inwestycji ma ruszyć w 2016 r."

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wizualizacje przypominają projekt promenady z Dziwnowa która ostatecznie wykonana została w wersii uproszczonej czyli kawałek wybrukowanego deptaku latarnie, kosze z nie zabezpieczonej antykorozyjnie blachy pomalowane na biało obecnie brązowe od rdzy za jeden sezon i toalety jedyne co można pochwalić.Marina w Kamieniu Pomorskim też chyba nie powstanie na czas przygotowana dla większych  jednostek tylko droga dojazdowa nie pozwala na transport takowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gryfino - info z www.gs24.pl

 

Zawiną tu statki i wodoloty

 

Miasto rekonstruuje swoje nabrzeże. Kilka dni temu podpisano umowę z wykonawcą robót budowlanych na drugi etap budowy nabrzeża dla obsługi jednostek pasażerskich oraz turystyki żeglarskiej na prawym brzegu Odry Wschodniej.

 

Obecnie trwają prace po południowej stronie mostu na Odrze Wschodniej zwanej popularnie Regalicą. Wjeżdżając na most od strony Gryfina, po lewej stronie zobaczymy trwające prace, które wzbudzają ciekawość gryfinian. Są one zaawansowane w połowie i skończą się za rok. Natomiast 10 listopada br. podpisano umowę na rozpoczęcie prac budowy nabrzeża po prawej, północnej stronie mostu. Projekt nosi nazwę "Budowa nabrzeża obsługi jednostek pasażerskich oraz turystyki żeglarskiej na prawym brzegu rzeki Odry Wschodniej km 717,5 718,6. Nabrzeże pasażerskie północne. Nabrzeże część północna - rejon nabrzeża pasażersko - postojowego (port pasażerski)". Po obu inwestycjach Gryfino ponownie stanie się jednym z ogniw zachodniopomorskiego szlaku żeglarskiego, który łączy Berlin z portami Pomorza Zachodniego.

 

Miejsce na pięć jednostek

 

Gryfińskie nabrzeże jest długie. Głównym miejscem spacerowym jest zrujnowane nabrzeże na północ od mostu. Tutaj władze Gryfina mają w planie obudowanie nabrzeża dla żeglugi pasażerskiej. Powstanie także towarzysząca infrastruktura do obsługi ruchu turystycznego. Będzie specjalnie przystosowane miejsce zaokrętowania i wyokrętowania pasażerów, a także zaopatrzenia statków w żywność, wodę i inne produkty niezbędne dla potrzeb pasażerów i załogi. Przy nabrzeżu możliwy będzie jednoczesny postój aż pięciu statków. Planiści zakładają, że z gryfińskiego nabrzeża będą mogły korzystać wodoloty. Długość całkowita nabrzeża, wraz z odcinkiem technicznym oraz odcinkiem zamykającym konstrukcję od północy wyniesie 254,5 m. Odra zostanie tutaj pogłębiona do 4 m. Całkowita wartość projektu wynosi 18 296 863,88 zł. Połowa współfinansowana będzie przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Nabrzeże północne ma zostać oddane do użytku do końca kwietnia 2013 r.

 

Południowe wybrzeże w połowie

 

Zrujnowane gryfińskie nabrzeże powoli przywracane jest do świetności. Głos towarzyszy projektowi już od początku, od 2006 r., opisując wtedy przygotowanie dokumentacji. Obecnie realizowany jest pierwszy etap czyli budowa południowej części nabrzeża. Na realizację pierwszego etapu gmina Gryfino otrzymała 2,5 mln euro ze środków programu INTERREG IVA. Dofinansowanie wynosi aż 85 proc. kosztów projektu. Prace polegają na budowie nabrzeża dla turystyki żeglarskiej na południe od mostu na Odrze Wschodniej. Nabrzeża przystosowane zostanie do potrzeb turystyki jachtowej. Stanowiska postojowe dla jachtów zaprojektowano przy pływających pontonach. Rozwiązanie to wybrano aby dostosować się do zmiennego poziomu wody w rzece. Oprócz budowli hydrotechnicznej stworzona zostanie towarzysząca infrastrukturą naziemna. Już wkrótce powstaną m.in. drogi, chodniki, miejsca parkingowe. Projektanci zaplanowali także zabudowę niezbędną do obsługi żeglarzy korzystających z nabrzeża. Długość nabrzeża tj. części użytkowej wraz z nabrzeżem technicznym: wynosić będzie prawie 203 m. Natomiast głębokość techniczna wyniesie 4 m. Prace południowej części nabrzeża mają być skończone w trzecim kwartale 2012 r. Miasto ma szansę z powrotem stać się portem. Koniec z odwracaniem się plecami do Odry.

 

http://www.gs24.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=GS&Date=20111120&Category=GRYFINO&ArtNo=710617964&Ref=AR&border=0&MaxW=666

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,11324220,Powstana_wodne_zakatki_na_jeziorze_Dabie.html

 

Powstaną wodne zakątki na jeziorze Dąbie

Andrzej Kraśnicki jr 2012-03-12, ostatnia aktualizacja 2012-03-11 19:08:38.0

 

Drewniane pomosty przy dzikich wyspach, zasypanie jednej z zatok, usypanie piaszczystych łach we wschodniej części akwenu - powstaje plan zagospodarowania przestrzennego dla części jeziora Dąbie

 

Przygotowany przez Biur Planowania Przestrzennego Miasta plan przechodzi obecnie przez procedurę uzgodnień, ale najważniejsze instytucje głos już zabrały. Dokument zaakceptował Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, a Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zrobiła to "roboczo" i oficjalna zgoda to już tuż tylko formalność. Potem plan do uchwalenia otrzymają radni.

 

Najciekawsza propozycja, której wcielanie w życie już się w pewnym sensie zaczęło, to budowa przy brzegach niektórych wysp Dąbia tzw. wodnych zakątków. To drewniane pomosty ulokowane przy brzegach. Będzie można przy nich zacumować jacht, łódź albo kajak.

 

- Celem jest skanalizowanie ruchu turystycznego, który odbywa się na jeziorze i przy wyspach - mówi Angelika Szerniewicz z Biura Planowania Przestrzennego Miasta.

 

Dziś wodniacy dobijają do brzegów wysp wedle własnego uznania i niepotrzebnie płoszą ptactwo wodne. Wystarczy, że pięć jachtów rzuci kotwicę w trzcinach każdy 20-30 metrów od siebie i ptactwo jest przepłoszone z co najmniej stumetrowego pasa trzcin. Idea wodnych zakątków zakłada, że te pięć jachtów zacumuje przy pomoście. Ich lokalizacja zostanie uzgodniona z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska. Generalnie zakątki mają powstać w miejscach, w których od lat żeglarze cumują.

 

Plan dość dokładnie określa, jak mają wyglądać pomosty. Ma to być drewniana konstrukcja o długości najwyżej 20 metrów. Może być też dołączona część pływająca, która ułatwi wysiadanie z mniejszych jednostek (np. kajaków). Takie pomosty mają powstać na pięciu wyspach. Trzy z nich - Dębina, Radolin i Czarnołęka znajdują się mniej więcej na wysokości stoczni remontowej "Gryfia". Radolin i Czarnołękę widać po lewej po przepłynięciu z Odry na jezioro Dąbie przez Orli Przesmyk. Łącznie na brzegach tych wysp powstanie osiem wodnych zakątków. Przy siedmiu będzie można zacumować do pięciu jachtów. Największy pomost - dla około 10 jednostek - znajdzie się przy brzegach Dębiny, przy popularnym wśród żeglarzy "kwadracie", czyli dużej polanie. Konstrukcja pomostów (tych mniejszych) ma jednak zniechęcać do schodzenia na ląd (wyspy ze względu na swoje walory objęte są ochroną w ramach programu Natura 2000). Kolejne dwa zakątki będą mogły powstać na dwóch wyspach na północy jeziora Dąbie: wyspie Kaczej i Mewiej.

 

Projekt planu dopuszcza też rewolucyjne zmiany na samym akwenie jeziora. Największą jest zgoda na zasypanie Zatoki Łęka. Zatoka znajduje się zaraz po lewej od Orlego Przesmyku i wcina się w wyspę Radolin. Projekt pozwala na odcięciu zatoki od jeziora ścianką szczelną. W zatoce miałby być gromadzony urobek z prac pogłębiarskich, np. torze wodnym na jeziorze Dąbie. W planie jest zapis, że ma to być urobek "czysty", czyli niepochodzący np. z Odry, na dnie której zalega coś, co można nazwać w uproszczeniu tablicą Mendelejewa (to efekt długoletniego zrzucania do Odry ścieków). Na tak powiększonej wyspie plan dopuszcza niską zabudowę (wzniesioną na palach), która miała by być bazą turystyczną dla wodniaków. Niewielka wyspa może powstać też w ten sam sposób na części sąsiedniej zatoki Gać. Ta wyspa ma mieć już jednak znaczenie tylko przyrodnicze. Na jeziorze brakuje piaszczystych wysp, łach dla części ptactwa wodnego, które poszukuje takich miejsc. Z tego powodu planowane jest także utworzenie łach w południowo-wschodniej części jeziora (nieco na południe od miejscowości Czarna Łąka). Dzięki temu powstałby też swoisty ptasi azyl, niedostępny dla większości jednostek pływających.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt:… Wystarczy, że pięć jachtów rzuci kotwicę w trzcinach każdy 20-30 metrów od siebie i ptactwo jest przepłoszone z co najmniej stumetrowego pasa trzcin. Idea wodnych zakątków zakłada, że te pięć jachtów zacumuje przy pomoście…..  Konstrukcja pomostów (tych mniejszych) ma jednak zniechęcać do schodzenia na ląd….

??? Albo ja czegoś nie rozumiem, albo autor pomysłu. Jak wypływam z mariny i ładuję się w trzciny, to po to, aby właśnie chwilowo uciec od wszystkich sąsiadów. Według pomysłodawcy powinienem wtedy przycumować przy takim pomościku, razem z pięcioma innymi łódkami, bez możliwości zejścia na ląd. Ale po co? Może w celach rozrywkowych? No jeśli tak, to sorry, znam lepsze miejsca gdzie w tym celu można zejść na ląd, a jak popada to pod dach przygarną, a nawet w kozie napalą  8) :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...