Autor Wątek: Marina Trzebież  (Przeczytany 9602 razy)

Luty 23, 2017, 21:04:36
Odpowiedź #30
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 298
  • Płetwonurek tech CMAS
    • Redło
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Autorem projektu falochronu i infrastruktury zewnętrznej mariny w Trzebieży jest brat mojego kolegi z pracy. Sam jest ciekaw czy ujrzy ten projekt światło dzienne, jako że sam projekt został zakupiony przez miasto już dawno temu.
Ciekawe jak to się wszystko rozwinie. 3 mamy kciuki, bo port fajny.
Galeon Galia 565 Yamaha F150

Luty 23, 2017, 22:00:27
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 583
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Bardzo kibicuję temu projektowi.
I taka refleksja
Marina Wyspa Grodzka w Szczecinei 42 mln zł, oddano 70 moejsc dla jachtów.
 Aruna Trzebierz 6,5 mln zł ma za to być 180 miejsc dla jachtów
Szczecin koszt jednego miejsca - 600 tys zł
Trzebierz koszt jednego miejsca 36 tysięcy złotych
Panie Prezydencie Szczecina, co, chyba puchar dla pana?
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Luty 23, 2017, 22:23:53
Odpowiedź #32
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2319
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
@don alonso, i niestety chyba zmartwię Ciebie, to nie P.Prezydent decyduje o środkach na marinę w Trzebieży, jeśli już to P.Wojewoda ale to nie zmienia faktu,że ta szczecińska marina to wg mnie kasa jakoś nie po gospodarsku wydana.

Luty 24, 2017, 10:18:19
Odpowiedź #33
  • *****
  • Wiadomości: 583
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
@Mariusz:
Wiem, że Trzebierz nie jest finansowana przez Prezydenta Szczecina. Na szczęście. Puchar miał być za marnotrawienie publicznych pieniędzy.
Do Pana Przydenta napisałem w sprawie mariny na Wyspie Grodzkiej dwa lata temu dwa maile i jeden papierowy list. Jak się domyślacie zero odpowiedzi....

A z Trzebierzy się bardzo cieszę. To fajne miejsce i zasługuje na dobrą marinę. A jak będzie, czas pokarze.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Październik 06, 2017, 14:08:06
Odpowiedź #34
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5341
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
W końcu jakieś konkrety, ostatnia zapuszczona marina wkrótce się zmieni.

Cytat: marinas.pl
Fundacja Port Jachtowy Trzebież ogłosiła właśnie zapytanie ofertowe dotyczące Modernizacji Portu Jachtowego. Co zmieni się w marinie - oto szczegóły.
W przedmiocie zamówienia znalazło się wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji, uzgodnień i pozwoleń, wykonanie robót budowlanych w tzw. trybie „zaprojektuj i wybuduj” zgodnie z opisem zawartym w Programie Funkcjonalno-Użytkowym tj:

1)Modernizacja budynku administracyjno-socjalnego
2) Budowa wiaty dla żeglarzy
3) Budowa placu do zimowania jachtów
4) Modernizacja urządzenia terenu
5) Modernizacja infrastruktury podziemnej
6) Demontaż starego i budowa nowego ogrodzenia terenu
7) Rozbiórka wewnętrznego pirsu T
8.) Budowa pirsu falochronowego
9) Modernizacja nabrzeża Północnego ze slipem
10) Modernizacja nabrzeża zachodniego
11) Wykonanie robót pogłębiarskich
12) Zakup i posadowienie pomostów pływających
13) Instalacje elektronicznych systemów zabezpieczeń – instalacja systemu monitoringu


Planowany realizacji zamówienia: IV kw. 2017 – 30.09.2018 r.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 22, 2018, 21:25:57
Odpowiedź #35
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2319
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne

Luty 28, 2018, 12:16:45
Odpowiedź #36
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5341
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytat: zagle.se.pl
Ruszyły prace modernizacyjne w porcie jachtowym w Trzebieży

"Mamy kolejne efekty działalności Polskiego Związku Żeglarskiego i Fundacji Port Jachtowy Trzebież. Trzymamy się harmonogramu działań i po podpisaniu umowy z generalnym wykonawcą prac modernizacyjnych, które miało miejsce 19 stycznia, prowadzimy kolejne planowane działania" – poinformował na swojej stronie internetowej PZŻ.



W czwartek 22 lutego do portu jachtowego w Trzebieży wpłynął ciężki sprzęt. W pierwszej kolejności wykonane będzie pogłębienie całego basenu jachtowego do 2,5 m, a w części dla większych jednostek do 3,5 m. Później nastąpi rozbiórka pirsu. Wstępnie inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2018 r. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planem chcielibyśmy przyjąć pierwszych gości jeszcze w tym roku.

Prace postępują i odbudowa kultowej mariny oraz ośrodka szkoleniowego w Polsce jest coraz bliższa realizacji.

- Port jachtowy Trzebież, jako składnik majątku Polskiego Związku Żeglarskiego, musi odbudować swój mocno nadszarpnięty w ostatnich kilkunastu latach wizerunek. Modernizacja obiektu stanowi jeden z najważniejszych punktów na liście priorytetów naszej działalności. Obraliśmy kurs na rozwój polskiego żeglarstwa i nie zamierzamy z tego kursu zbaczać - powiedział prezes Polskiego Związku Żeglarskiego, Tomasz Chamera.

Przypomnijmy, że projekt realizowany jest w oparciu o środki UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego przy znacznym udziale finansowym Polskiego Związku Żeglarskiego. W zakresie budowy ogrodzenia portu i części oświetlenia zewnętrznego inwestycja będzie realizowana we współpracy z władzami Gminy Police. Realizacja projektu pozwoli na konsolidację mariny w Trzebieży z Zachodniopomorskim Szlakiem Żeglarskim. Rozwiązania technologiczne zastosowane przy realizacji projektu promują najlepsze sprawdzone rozwiązania oraz spełniają wymogi wynikające z obowiązujących polskich i europejskich norm oraz przepisów ochrony środowiska. Projekt zakłada ponadto zastosowanie technologii i urządzeń spełniających normy ekologiczne Unii Europejskiej.

Według wstępnych założeń, w ramach projektu planowane jest wykonanie następujących prac:

- budowa ogrodzenia i oświetlenia terenu, budowa altany dla żeglarzy
- modernizacja budynku administracyjno-socjalnego
- pogłębianie basenów jachtowych
- modernizacja nabrzeża północnego i zachodniego
- budowa pomostu osłonowego i pomostów pływających
- wyposażenie nabrzeży w punkty poboru wody pitnej i energii elektrycznej wraz z oświetleniem pomostów
- utwardzenie placu do zimowania jachtów
- budowa punktu odbioru ścieków i wód zaolejonych ze zbiornikiem na wodę
- stanowisko mycia jachtów z odwodnieniem i separatorem
- modernizacja układu kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wykonanie nowego przyłącza wodociągowego
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 28, 2018, 13:41:53
Odpowiedź #37
  • ***
  • Wiadomości: 241
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
 Miło to się czyta. Bo obecnie marina nie zachęca do jej odwiedzin. Jeszcze bardziej konkurencyjna stacja paliw by się przydała.

Luty 28, 2018, 15:35:48
Odpowiedź #38
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5341
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dobrze, że jest stacja. Fakt, że ma tylko PB98 i to dość drogo. Właściciel nie ukrywa, że zarabia na Niemcach. Do Stepnicy masz kawałek a tam jest "prawie" normalna stacja paliw.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 28, 2018, 19:44:39
Odpowiedź #39
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2319
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Polemizowałbym z opinia,że zarabia na Niemcach sprzedając im Pb98, a ilu tych Niemców przypływa do nas łódkami na benzynę. Zdecydowana większość to jachty , lub łodzie wypornościowe a tam są w 99 procentach silniki diesla.
Tak więc uważam ,że Pan na stacji to bajkopisarz.

Marzec 01, 2018, 09:57:44
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 583
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Dobra informacja.
Trochę się boję że marina może zostać opanowana przez rezydentow, ale zobaczymy.
Co do stacji paliw, to myślę, że ten, skąd inąd sympatyczny, facet prowadzi ją dla zysku a nie dla naszej przyjemności.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Marzec 01, 2018, 12:52:18
Odpowiedź #41
  • ***
  • Wiadomości: 241
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
 Ja bynajmniej tankowałem 98 o złotówkę drożej niż za takie samo paliwo na Orlenie. Orlen do najdroższych należy.  Po części można to zrozumieć chyba za wielkich obrotów tam nie ma. Chociaż gdy tam przebywałem to mały ruch był.